Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

B...

B...

22-12-2009 om 15:13

Schone was..

hallo,

Even een "wasvraagje".

Sinds kort is mijn kleintje aan het fruit en groente.
Oftewel.... erg vieze slabbers.
Hoe krijg ik ze schoon?
Ik heb nooit 90 graden was (zou niet weten wat ik daar in moet doen). En doe eigenlijk ongeveer alles op 40 graden.
Ik heb ze al eens laten weken in biotex. maar helaas...

tips???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maling

Mijn uk is ook aan de groente en fruit. Ik heb besloten er maling aan te hebben. Slabbetjes worden vies, daar zijn ze voor. Ze gaan hier inderdaad in de biotex (er staat gewoon permanent een emmer sop klaar in de badkamer), maar alle vlekken die er na het wassen nog inzitten - jammer dan. Die zitten in elk geval niet in de kleren.

Groeten,

Temet

marie

marie

22-12-2009 om 16:09

60/65 graden

Hallo
Draai je noot een "witte/hete" was? Ook nooit met keukendoeken, theedoeken, handdoeken, vaatdoekjes, slabben, ondergoed, badstof en/of katoenen sokken, tafellakens?
Ik draai geregeld zo'n was op 65 graden, anders wordt het echt niet schoon + dat alle "beestjes" dan goed doodgaan. Verder is het ook nog eens beter voor de wasmachine om zo nu en dan een hete was te doen.
Wist je trouwens dat de zon ook een prima vlekverwijderaar is? Gewoon de spullen een dag of 2 aan de lijn buiten hangen - je weet niet wat je ziet.
succes

liora

liora

22-12-2009 om 16:38

Wat ik doe

Hoi,

Ik spoel de slab meteen na het eten even uit in lauw water, daarmee voorkom je verdroogde oranje of groene plekken-vlekken. En inderdaad± slabbetjes worden over het algemeen allemaal heel goor.

Liora

Plastic

wij gebruiken op het werk plastic slabbetjes met een opvanggootje,gaan gewoon in de vaatwasser

amk

amk

22-12-2009 om 19:57

Slabber truc

thuis doe je ze met de achterkant naar voren om, ga je 'uit' en op net mogen ze met de goede kant naar voren.

Haha amk

inderdaad slim( er zijn ook mensen die hun ondergoed binnenstebuiten dragen als het vies is.............

Rubber

Ik gebruikte in de slabbetjestijd deze slab:
http://www.babybjorn.com/nl/Dutch/products/Keuken/BABYBJORN-Zachte-slab/

Het is gemaakt van een rubberachtig plastic dus het zit niet heel naar om het kleine babynekje. Na afloop was je 'm gewoon af. Kan ook in vaatwasser.

Triple

B...

B...

28-12-2009 om 10:38

Slab

zo'n rubberen of plastic is inderdaad een goed plan.
Omdraaien trouwens oo!

Ach,ja. ik gebruik steeds dezelfde (stuk of 3). en dan hou ik er nog een paar voor "buitenshuis".
En na een tijdje koop ik wel een paar nieuwe.

groetjes,

lottie

lottie

28-12-2009 om 20:19

Sluikreclame....

Heb er nooit problemen mee gehad. Was de witte was altijd op 60 graden en dan met Áriel wast wel goed schoon!

Chippie

Chippie

28-12-2009 om 21:53

Ook ariel op 60 graden

Maar nog steeds leuke oranje en rode vlekken in de slabbers. Boeit me niet, daar zijn ze toch voor? Thuis gebruik ik vaak een zwarte handdoek als slab. Geen vlek te zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.