Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tia

Tia

03-03-2009 om 21:22

Schommel op kunstgras

Heeft er iemand ervaring met een grote schommel op kunstgras? Wij willen graag een stuk gazon opofferen om er kunstgras te leggen. Daarop komt dan een grote schommel voor de kinderen (en mezelf natuurlijk.
Aangezien er onder het kunstgras een dempingsmat komt, vraag ik me af of we eerst de schommel moeten plaatsen, en om de staanders van de schommel heen kunstgras leggen, of toch eerst het gras leggen en daarop de schommel plaatsen ?? In dat geval steunt de schommel op de dempingsmat en dat lijkt me niet de bedoeling, maar ik heb er natuurlijk geen verstand van.'

Kan iemand voor opheldering zorgen ?

Tia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een schommel.....

zet je normaal gesproken niet 'los' op een grasveld (of dat nou kunst is of echt). nmeestal is het voor de stabilitiet wel prettig als ie op een of andere manier verankerd is in de grond. Misschien is dat handig om te weten voor je keuze....

ingrid

Brianna F

Brianna F

04-03-2009 om 08:52

Verankeren

Bij de schommel die wij hadden zaten grondankers, maar die kwamen gewoon de grond uitzetten bij zoveel kindergeweld. Nu staan de poten in beton, muurvast dus. En daaroverheen rubbermatten. In jouw geval dus kunstgras.

Roos Vicee

Roos Vicee

04-03-2009 om 12:59

Echt nodig?

Is het echt nodig om een schommel te verankeren?
Hier staat al jaren (zeker 10 jaar) een schommel op het gras. En er wordt/werd echt flink hard geschommeld. Af en toe merk je dat de schommel een ietsiepietsie van de grond komt. In het begin riepen we dan steeds tegen elkaar dat we hem nodig eens moesten vastzetten maar 't kwam er nooit van en later vonden we het dus ook niet meer nodig. Kan dus heel goed zonder verankering.

Tia

Tia

04-03-2009 om 14:12

Wij gaan de poten wel verankeren

maar niet met beton. Althans, dat was niet de bedoeling.