Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tia

Tia

03-03-2009 om 21:22

Schommel op kunstgras

Heeft er iemand ervaring met een grote schommel op kunstgras? Wij willen graag een stuk gazon opofferen om er kunstgras te leggen. Daarop komt dan een grote schommel voor de kinderen (en mezelf natuurlijk.
Aangezien er onder het kunstgras een dempingsmat komt, vraag ik me af of we eerst de schommel moeten plaatsen, en om de staanders van de schommel heen kunstgras leggen, of toch eerst het gras leggen en daarop de schommel plaatsen ?? In dat geval steunt de schommel op de dempingsmat en dat lijkt me niet de bedoeling, maar ik heb er natuurlijk geen verstand van.'

Kan iemand voor opheldering zorgen ?

Tia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een schommel.....

zet je normaal gesproken niet 'los' op een grasveld (of dat nou kunst is of echt). nmeestal is het voor de stabilitiet wel prettig als ie op een of andere manier verankerd is in de grond. Misschien is dat handig om te weten voor je keuze....

ingrid

Brianna F

Brianna F

04-03-2009 om 08:52

Verankeren

Bij de schommel die wij hadden zaten grondankers, maar die kwamen gewoon de grond uitzetten bij zoveel kindergeweld. Nu staan de poten in beton, muurvast dus. En daaroverheen rubbermatten. In jouw geval dus kunstgras.

Roos Vicee

Roos Vicee

04-03-2009 om 12:59

Echt nodig?

Is het echt nodig om een schommel te verankeren?
Hier staat al jaren (zeker 10 jaar) een schommel op het gras. En er wordt/werd echt flink hard geschommeld. Af en toe merk je dat de schommel een ietsiepietsie van de grond komt. In het begin riepen we dan steeds tegen elkaar dat we hem nodig eens moesten vastzetten maar 't kwam er nooit van en later vonden we het dus ook niet meer nodig. Kan dus heel goed zonder verankering.

Tia

Tia

04-03-2009 om 14:12

Wij gaan de poten wel verankeren

maar niet met beton. Althans, dat was niet de bedoeling.
Het wordt zo'n schommel van ronde houten palen, van 3,5 meter lang. Lijkt me een heel gevaarte om om te trekken, maar voor de veiligheid verankeren we hem wel dus.

Minet

Minet

04-03-2009 om 14:13

Het lijkt me levensgevaarlijk, een losstaande schommelpaal. Als de kinderen wat ouder worden komen er grote krachten vrij bij het schommelen, die van mij zouden echt niet bij jou op de schommel mogen!

Groeten, Minet

Ahum.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe 'breed' de poten van de schomel zijn. Hoe breder, hoe stabieler. (iets valt nl pas om als het zwaartepunt zich niet meer boven het steunvlak bevindt. Hoe breder de poten van de schommel, hoe groter het steunvlak)
Maar voor de meeste tuinschommels geldt dat vastzetten een goed plan is.

Ingrid

Tia

Tia

08-03-2009 om 12:59

Grondankers zijn 60 cm lang

Dat lijkt me lang genoeg, toch ?
Flinke jongen die een schommel van 3,5 m. lang omtrekt. Hij is dan op 6 punten verankerd.

Tia

Roos Vicee

Roos Vicee

09-03-2009 om 22:12

Minet en omvallen

Ingridt zegt het al, als de poten breed genoeg uit elkaar staan is er niets aan de hand. Hier ook af en toe nog grote zware pubers op de schomel(s). En ja, dan gaan de poten wel eens een iiiiiietsiepietsie van de grond, maar hij gaat echt, echt, echt niet om hoor. Hoe hard ze ook schommelen dat krijgen ze echt niet voor elkaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.