Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Schommel maken in de tuin

Het is al jaren een wens van mij en de kinderen: een schommel in de tuin. Maar door de plaats van de schuur en de deur in de schutting (zijkant) is het een behoorlijke puzzel. Op zich zijn er wel wat ideeën nu en vriendlief wil wel een poging gaan wagen. Maar qua prijs voor materialen valt het best tegen.

Wie heeft ook zelf een schommel in de tuin gemaakt en hoe/welke materialen/welke prijs? Hij zal hier als het goed is aan de schuur vastgemaakt gaan worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

02-10-2010 om 17:02

Ijzer

ja wij hebben dat gedaan. Bij ons zit ie ook aan de schuur vast.
Eens uit leggen; et ding lijkt op een letter F op zijn kant. (met de korte pootjes naar beneden)
De lange zijde steekt uit, daar hangt de schommel aan, de korte stukken zitten aan de schuur vast gemaakt met schoeven, (aan de onderzijde in het midden en aan de bovenkant. 6 schroeven totaal) aan de lange zijde van de F hebben we 2 krullen om een schommel aan vast te maken laten lassen.
Ik zou dus even contact opnemen met een smid ofzo.

reina

reina

02-10-2010 om 17:08

Hier

Hier heeft zeker 20 jaar een schommel aan de schuur gehangen, aan de andere kant werd een ronde houten dikke paal gestut door 2 kortere palen, schuin neergezet. In de verticale houten paal die aan de schuur vastzat met groete schroeven zaten van die grote van die schommeltouwhaken.

judiths mama

judiths mama

02-10-2010 om 21:50

In de schuurdeuropening

hoe zeg ik dat... De bovendorpel? van de schuurdeur, daar hadden wij 2 haken in geschroefd waar de schommel aan kon hangen. Moet je wel genoeg ruimte hebben in en buiten de schuur. Of anders een pergolaconstructie tussen schuur en schutting waar de schommel aan hangt? Kan je gelijk nog iets leuks overheen laten groeien...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.