Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luie Donder

Luie Donder

19-06-2009 om 00:46

Schilder gezocht

Hier in huis moeten een aantal dingen geschilderd worden. We hebben er geen tijd voor, maken er geen tijd voor en hebben er geen zin in. Maar het moet nu wel eens gebeuren. Ik kan natuurlijk een willekeurige schilder uit de gouden gids plukken. Maar ik heb liever een tip van iemand die ik "ken". Jullie dus Weet iemand een goede schilder die werkt in Amsterdam en omgeving? En wat kost het ongeveer om een paar deuren, een stuk plafond en wat houtwerk te laten schuren en schilderen?

Groetjes van een Luie Donder.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miss M®

Miss M®

19-06-2009 om 14:42

Mijn schilder...

... is mijn man en die beunt ook regelmatig bij. Kosten: €25,- per uur.
Helaas woont Miss M man niet in de buurt van Amsterdam...
Maar dit is zo ongeveer het uurloon zwart zeg maar.
Sommige schilders nemen een prijs aan. Voordeel: je weet waar je aan toe bent. Ik denk zelf dat je moet rekenen op €750,- inclusief materiaal. Afhankelijk van de staat van het houtwerk natuurlijk. Moet alles geschuurd, gegrond en afgelakt worden? Dan ben je duurder uit.
Succes!
Groet, Miss M.

Nasha 1st

Nasha 1st

19-06-2009 om 22:06

Zo...

dat is nog pittig.....Mijn man schildert ook weleens, is schilder van beroep, maar rekent nooit uurprijs, altijd vaste prijs voor de klus. Kan er ook geen ruzie ontstaan als ie eens iets langer bezig is...

Miss M®

Miss M®

20-06-2009 om 10:34

Ja...

... maar als de klant zelf wil dat er per uur gerekend moet worden? Dan maar €25,- per uur. Over het algemeen wordt er dan netter en rustiger en langer gewerkt én beter resultaat.
Maar alles in overleg; dan kom je ook niet voor verrassingen te staan!
Succes, groet, Miss M.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2009 om 13:18

Ik moet ook klussen

dus daarom viel me dit draadje op Dit 'Over het algemeen wordt er dan netter en rustiger en langer gewerkt én beter resultaat.' zou mij juist wat zorgen baren. Als je per uur uitbetaald kan ik me voorstellen dat de klusser geen haast maakt. Slecht gedacht misschien, maar als je een bedrag afspreekt maakt het niet uit of de klusser er een paar uur of een paar dagen over doet. Zeker als het om een beunhaas gaat zou je ook kunnen afspreken dat je sommige dingen zelf doet. Ik zou bijvoorbeeld best kosten uit willen sparen door zelf te schuren. Ik ben niet handig met het schilderen zelf. Ik ben veel te precies met afplakken, zie het gewoon niet zo goed. Als een ervaren schilder dat voor een redelijke prijs zou kunnen doen zou ik al blij zijn. Ik heb inmiddels gemerkt dat het materiaal al duur genoeg is, dus wij gaan er zelf maar tegenaan

Nasha 1st

Nasha 1st

20-06-2009 om 15:18

Kaaskopje

daarom ook spreekt mijn man een vast bedrag af....is hij dan eens een dag in mindere vorm, kan de klant daarover niet zeuren, bedrag is al bepaald namelijk

Dropke

Dropke

23-06-2009 om 22:10

Uurloon / aannemen

Mijn man is ook schilder en hij neemt het liefst een klus aan voor een vooraf afgesproken bedrag. Dit, omdat hij enorm snel werkt en er zo nog wat aan kan verdienen. Per uur vraagt hij 15/17,50 per uur. Korting geven als je zelf gaat schuren ed, daar doet hij echt niet aan. Vaak is het dan toch niet goed geschuurd en krijg je daar weer gezeur over. Hij besteld ook zelf het materiaal en schildert niet met gamma verf. Niet omdat hij mensen die besparing niet gunt, maar omdat die verf van slechte kwaliteit is. Dat betekent dus goedkoop is duurkoop en dat is geen goede reclame natuurlijk.

Dropke

Luie Donder

Luie Donder

23-06-2009 om 22:48

Bedankt, en dropke...

Thanx tot dusver. Ik ben alweer een heleboel wijzer. Dropke, volgens mij heb ik iemand als jouw man nodig! Schildert hij in de buurt van Amsterdam?

Dropke

Dropke

24-06-2009 om 21:24

Helaas

Wij wonen aan de andere kant van het land,

gr Dropke

Vic

Vic

24-06-2009 om 21:56

15 euro per uur?

Dat is maar net boven het minimumloon. Ik betaalde ruim het dubbele volgens mij (op basis van vast afgesproken prijs), wel met factuur.

MaximeM

MaximeM

25-06-2009 om 09:37

Vast bedrag!

Hoi,

Spreek inderdaad een vast bedrag af, dat geeft een hoop rust; je weet waar je aan toe bent. Ik had hier een zwartwerkende schilder op uurloon die zooo traag was (bijna een dag over de keukendeur (een zijde) en dan was ie echt uren aan het schuren, zweet stond op zijn rug.... gewoon veel te overdreven was die man bezig. Ik ging eens tellen... (heb 8 deuren in huis... dat zou me een fortuin gaan kosten) uiteindelijk toch nog een vast bedrag kunnen afspreken en daar ging hij mee akkoord. Hij hield trouwens nog wel trouw zijn trage tempo aan (was dus geen langzaamaan aktie) maar deze persoon neem ik noooit meer (heeft maanden geduurd, kwam dan zo nu en dan een dagje tussendoor) maar het schilderwerk is wel top.... maar volgende keer neem ik een snelle professional graag.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.