Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-07-2019 om 12:14
In onze 2-zitsbank zit middenin 1 van de zitkussens een scheur van een cm of 5. Omdraaien gaat niet en helaas zit een nieuwe bank er momenteel niet in. De rest van de bank en de 3-zits zien er verder ook nog wel goed uit.
Ik heb op handwerkgebied twee linkerhanden, hoewel ik dan wel weer kan borduren en breien, maar daar repareer je geen bank mee.
Ik heb even gegoogeld en daar kom ik van alles tegen voor het repareren van scheuren, maar dan vooral bij kleding. Ik kom Prym reparatiepoeder tegen, reparatiedoek voor tenten, strijkvlieseline, noem maar op.
Iemand ervaring met het repareren van een scheur in een bank. Het is de bedoeling dat we er daarna voorlopig weer even op kunnen zitten, dus het moet wel een beetje stevig zijn. Ik heb geen naaimachine en geen handige (schoon)moeder meer, die daar misschien raad mee zouden weten.
Een kleed erover kan natuurlijk altijd nog, maar dat glijdt zo en verder willen we voorkomen dat de scheur groter wordt.
17-07-2019 om 15:50
Kijk, dat is mooi. Zo zie je maar. Waar Marktplaats al niet goed voor is. Goeie koop!
Vanmorgen heb ik van de schoenmaker een lapje leer en een tube met lijm dat wat rekbaar blijft meegekregen, inclusief uitleg en ik heb goeie hoop dat we het daarmee best netjes in orde krijgen. Mocht het niet lukken; creativiteit genoeg hier op OOL, heb ik al gemerkt.
Marktplaats gaan we zeker in de gaten houden, want ik ben een beetje bang dat het op den duur niet bij deze scheur gaat blijven.
Een nieuwe bank heeft geen prioriteit, maar je wil er toch een beetje fatsoenlijk bij blijven zitten. Er zijn de laatste tijd nogal wat dingen gebeurt, waarvan je hoopt (en misschien ook wel denkt) dat het je niet zal overkomen. Wat we gespaard hebben, gebruiken we dus alleen als we niet rondkomen en om onvermijdelijke, onverwachte kosten te betalen en op de één of andere manier hebben we die opeens heel veel. Zal je altijd zien.
Maar goed, de vogeltjes fluiten, het zonnetje schijnt en ooit zal het tij wel weer keren.
Komend weekend lekker aan de slag met het gescheurde kussen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.