Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Minet

Minet

24-09-2009 om 19:27

Saunabijzonderheden

Gisteren was ik weer eens zo gelukkig dat ik een hele lange dag mocht vertoeven in het allermooiste sauna/ en wellnesscomplex in onze buurt, maar..................ik verbaas me telkens weer over hetvolgende fenomeen:
Een deel van de saunagangers, en dan vooral mannen is mijn conclusie, hebben ONDER hun badjas hun, meestal natte of minstensklamme, handdoek om hun lijf gewikkeld.

Wie kan mij vertellen waarom mensen dit doen??

Het lijkt mijn nl. erg vies voelen om steeds zo´n klamme lap om je lijf te hebben. Daarbij wordt je badjas er ook niet echt frisser van lijkt me.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

24-09-2009 om 20:08

Omdat

ze niet voor lul willen lopen?

Minet

Minet

24-09-2009 om 20:46

Haha

Ik vind het er NIET uitzien!!!!
ik grapte gisteren al tegen mijn man dat ze ws bang zijn een stijve te krijgen die dan door de overslag van hun badjas heen komt piepen
Zou het dat zijn?

Mmmmmmmmmm ik zal

mijn man is vragen waarom hij in de sauna nooit een erectie heeft

overigens zie ik in de sauna nooit mannen met een handoek om én een badjas aan,maar ik let eigenlijk nooit zo op andere mensen,misschien kijk ik niet goed.

Bastet

Bastet

25-09-2009 om 07:31

Sini

Ook als een sauna een naaktbeleid hanteert,mag je natuurlijk tussendoor best een badjas aan.Het gaat er met name om dat je in de sauna's naakt bent.
Groetjes,bastet

Minet

Minet

25-09-2009 om 08:10

Sini

Natuurlijk loop je naakt rond, maar ik neem aan dat zodra je iets gaat eten/drinken, wel een badjas aandoet, simpelweg omdat dat niets met baden te maken heeft. Ik ben nog in geen enkele sauna geweest (en heb er ook heel wat gezien) waar je ook op die momenten naakt bent.
En inderdaad heb ik ook nog nooit een man met een stijve rond zien lopen, maar wie weet komt dat juist doordat de heren die natte handdoek om hun lendenen knopen voordat ze de badjas aantrekken?

Minet

blijkbaar moet ik voortaan eens goed kijken of mijn lenzen poetsen. Ik heb dat nog nooit geconstateerd namelijk in de allermooiste sauna van dit land.
Ik zal vanavond eens meneer Purk vragen of het hem weleens is opgevallen. Verder kan ik niet zo 1-2-3 een reden bedenken waarom ze dan doen....uhh, ze zijn bang hun handdoek kwijt te raken, ze vinden het gewoon een lekker gevoel zo'n klamme lap, effe vergeten dat die nog om zat???
Kortom...geen idee. Ik weet wel dat ik bij een volgend saunabezoek nu iets heb om op te letten

groetjes van Purk

Sancy

Sancy

25-09-2009 om 09:24

Ja hoor

Ik kan het fenomeen dat Minet beschrijft bevestigen. Ik heb ook wel mannen gezien die de saunacabine uitlopen, de handdoek om hun onderlijf wikkelen, wat afkoelen en dan vlug hun badjas erbij aantrekken. Volgens mij zijn ze gewoon te lui om eerst de handdoek weer weg te halen, óf ze denken dat het makkelijk is omdat ze dan de handdoek niet hoeven vasthouden, of over hun schouders hoeven slaan, of ergens neer hoeven leggen, of of of...
En ja, ik heb ook wel eens mannen met een stijve gezien in de sauna. 1 keer had dat overduidelijk te maken met een vrouwspersoon dat even daarvoor in het zwembad tegen de betreffende man aangeplakt zat. Geen idee waarom hij niet even wat langer in het water bleef totdat de gemoederen weer wat bedaard waren. Dat doen de mannen die ik ken tenminste En voor de goede orde: dit was in de sauna waar Minet volgens mij woensdag was.

Lol sancy...

'Geen idee waarom hij niet even wat langer in het water bleef totdat de gemoederen weer wat bedaard waren. Dat doen de mannen die ik ken tenminste '

Ik krijg opeens een heel ander beeld van je Sancy...Hoeveel mannen zijn dat? En hoe komt het dat jij precies weet wat er onder het wateroppervlakte met hun edele delen gebeurt?? LOLLOL!!

Ingrid (die eigenlijk shark quotes moet zoeken. Ze komen hoor! Maar het is hier een beetje druk op het moment)

Ik snap het wel

Ik sla in de sauna ook weleens een nattige handdoek om me heen, bijv als ik uit een natte ruimte kom. Als ik daarna weer ergens anders naar toe loop gooi ik mijn badjas er ook overheen. Soms uit gemakzucht, soms omdat ik het toch even koud heb. Eigenlijk denk ik daar niet zo bij na. Dat is juist het heerlijke van zo'n saunadag, even niet nadenken. Ik denk dat dat bij die mannen ook zo is hoor.
Trouwens een erectie heb ik weleens aanschouwd in de sauna. Er was een man aan het eten, met zijn vrouw, die schuin tegenover me zat. Hij liet z'n badjas onder de tafel openvallen en had een halve erectie. In plaats van de handel weg te stoppen vond hij het nodig om me veelbetekenend aan te kijken en nog wat verder wijdbeens te zitten. Walgelijk! Ik zat gdv net te eten. Ik had eigelijk wel zin om er wat van te zeggen, bijv tegen het personeel (ongepast gedrag!) maar wilde zijn vrouw geen verdriet doen dus heb me beheerst. Tsja.
Trouwens mijn eigen partner heeft ook weleens een reactie in de sauna. Das best grappig, het gebeurd hem per ongeluk als we alleen zijn. Dus als we bijv. toevallig privé met z'n tweetjes in een hottub zitten, buiten, is er een reactie. Komt er iemand bij, weg. We doen daar overigen niks mee hoor maar er is schijnbaar ook niks aan te doen, het leid z'n eigen leven en tis geen groot probleem.

Haha zorra!

"het leid z\'n eigen leven en tis geen groot probleem."

Dat bedoel je vast heel anders als het op mij overkomt maar mijn eerste gedachte was toch "dat zal je man leuk vinden, als je dat zo zegt, geen groot probleem"

Minet

Minet

25-09-2009 om 12:45

Sancy

Ook de mannen die ik ken wachten even in het water tot ze voor het naleven van de huisregels weer toonbaar zijn

Sancy

Sancy

25-09-2009 om 13:27

Grin ingridt

Ik ben in de sauna als een conceptuele vis in het water

Rieke

Rieke

25-09-2009 om 13:33

Purk?

Waar is dat dan, de allermooiste sauna in het land?
Ik ben altijd in voor iets nieuws. Wil het met ons delen??

Rieke

dat is de sauna waar Minet ook was.....de Veluwse Bron in Emst. In één woord....geweldig. Ruimte, rust en schoon. En vergeet niet het lunchbuffet....niet te versmaden.

groetjes van Purk

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2009 om 17:55

Minet

Niet alles gelezen, maar ik denk dat je theorie klopt. Mijn man zei dat het verboden was om in de sauna een stijve te krijgen, dus met zo'n handdoek proberen die mannen dat te camoufleren.

Prulletje

Prulletje

25-09-2009 om 18:32

Haha! ik ben een man!

Ik ben een vrouw, en ik kom nooit in een sauna. Maar ik doe het thuis ook weleens: Na het douchen, afdrogen, handdoek om mijn middel terwijl ik mijn tanden poets en mijn haar droog. En dan de badjas aan. Waarom? Luiheid denk ik? Weet ik eigenlijk niet. Echt heel erg nat is die handdoek niet trouwens.

Prulletje

Tango

Tango

25-09-2009 om 22:27

Verboden?

Om een erectie te krijgen, dat klinkt wel erg streng. Het is iets wat je toch niet helemaal onder controle hebt. Wat doen ze dan als een man wel een erectie heeft, eraf hakken?
Het wordt weer eens tijd om naar de sauna te gaan, want dat met die natte handdoeken heb ik ook nog nooit opgemerkt.

Minet

Minet

26-09-2009 om 09:27

Tango

Jij zegt: Het is iets wat je toch niet helemaal onder controle hebt. Wat doen ze dan als een man wel een erectie heeft, eraf hakken?

Nee, zo bruut zal ik niet zijn, ik ben altijd wel blij met een dergelijke 'haak' in de buurt om mijn natte handdoek aan op te hangen :p

Bastet

Bastet

26-09-2009 om 09:58

Mooiste sauna (ot)

Mijn favoriete sauna is Elusium in Bleiswijk,met een beter lunchbuffet dan Veluwse bron..
Bastet

Virginie

Virginie

28-09-2009 om 11:36

Verboden?

Of het krijgen van een erectie verboden is in de sauna, weet ik niet, maar volgens mijn vriend is het wel zo dat hij in de sauna niet met sexuele dingen bezig is, en dat hij er dus ook geen last van heeft. Hij bedoelt dus dat hij naar de sauna gaat om te ontspannen en te genieten van de sauna en verder niks. Blijkbaar kan hij duidelijk dat onderscheid maken. Maar soms gebeurt het wel eens - idd als we samen in vb het stoombad zitten - dat hij zegt dat hij snel even over iets anders wil praten of ergens anders aan moet denken .....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.