Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

07-02-2009 om 16:59

Sanitair

We gaan het toilet opknappen en zijn er vandaag op uit geweest. Ik heb een mooie hangende toiletpot gezien (aparte vorm), die was 1000 euro (doen we maar niet ), in een volgende zaak een soortgelijk iets voor 550 euro en daarna bij een grote bouwmarkt eentje die er erg op leuk voor 129 euro. Is het verschil echt alleen het merk of zit er ook kwaliteitsverschil in de dingen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Let op

ceramic plus, dit is een laagje op het glazuur die er werkelijk voor zorgt dat de pot langer echt schoon blijft. Het is een verharding van het glazuur en dat kost meer maar is zijn geld dubbel en dwars waard. In het vorige huis hadden we 2 wc's, eentje had het wel de andere niet en dat zag je dus.

Verder zijn die grote prijsverschillen te danken aan de hoeveelheid waarin ze geproduceerd worden en de hoeveelheid handelingen die er op zo'n ding uitgevoerd zijn voordat die de fabriek uit is. Te vergelijken met goedkope mokken van de Xenos van E 1 per stuk of van Wedgewood van E 10. Die van wedgewood zijn gewoon netter afgewerkt en het materiaal ziet er echt beter uit na een aantal jaar gebruik.

Pollewop

Pollewop

09-02-2009 om 11:42

Ga voor de duurdere pot met ceramic plus

Wij hebben destijds ook de keus gemaakt om voor de goedkopere bouwmarkt pot te gaan. En daar hebben we vreslijk veel spijt van, ik moet er al bijna met een steenbeitel bij om de aanslag onderin de pot weg te halen. Ik kan erin gooien wat ik wil maar dan komt het steeds sneller terug lijkt het wel. Nee, wij gaan nu maar sparen voor die Villero & Boch pot die we eigenlijk hadden willen nemen.

reina

reina

09-02-2009 om 13:23

Manda en pollewop

Dank voor jullie reacties, doen we!

Pollewop

v&b kan je ook zonder ceramic plus kopen dus let straks even op of het erbij staat. Verder heb ik al het sanitair hier van v&b via internet gekocht, met name 1 bedrijf is mij goed bevallen qua service en afhandeling (zal het kunnen opzoeken hoe ze heten). Het scheelt aanzienlijk of je via internet koopt.

Pollewop

Pollewop

09-02-2009 om 15:33

Manda

Bedankt voor je tips, zou graag de website krijgen van je.

reina

reina

09-02-2009 om 15:40

Manda

Heb je die site ook voor mij ?

Hier

de naam www.badkamermarkt.nl

Ze zitten in Nistelrode met het kantoor maar ze leveren dus aan huis af. Ik heb bij 2 bedrijven voor een paar duizend euro's sanitair gekocht, eentje liet maar niets van zich horen en ik heb er toen zelf achteraan moeten bellen en na een weer een paar weken verder bleken mijn spullen (had al betaald) bij lange na niet op tijd geleverd te kunnen worden, en bedankt... dat waren de lui van sanitairshop geloof ik zij waren wel het allergoedkoopst.

Dus toen badkamermarkt.nl opgebeld of zij (had van hun wel op tijd de spullen gekregen) iets konden betekenen en zij hebben toen rond gebeld naar al hun leveranciers en die ene wastafel die ik nodig had is toen opgehaald en die heb ik kunnen overnemen voor de standaard prijs, heb er wel naar Nistelrode voor moeten rijden maar dat vond ik prima, zo heb ik de deadline nog gehaald.

Oh en ik zie net

dat op badkamermarkt de v&b toiletten in de aanbieding zijn. Ik geloof dat wij de omnia architectura hebben, wit, ceramic plus, die waren E 493 per stuk en nu E 301. In de winkel zijn ze het dubbele.

De zittingen van v&b zijn dan wel weer prijzig in verhouding met andere merken, die zijn rond de E 100 geloof ik per stuk.

Pollewop

Pollewop

10-02-2009 om 11:22

Manda

bedankt, duurt nog wel even voor we wat gaan bestellen. Moet eerst nog nakijken welk type urinoir wij hebben, die hebben we wel van V & B, want die goedkopen zagen er niet uit. En ik denk dat urinoir als eerste vervangen wordt, hij is helaas al kapot gegaan dankzij 2 leuke jongetjes die hier in huis wonen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.