Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moeder

Moeder

19-04-2009 om 10:18

Sandalen voor pubers

Vroeg me zomaar af: dragen ze op de middelbare school nog sandalen? Of is dat per school verschillend? Wel of niet nog sokken erin toegestaan? Merken?

Moeder van brugpieper


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-04-2009 om 10:20

Nee

Hier sinds de middelbare school geen sandalen meer gekocht. Ze dragen all stars, lage gympen of slippers in de zomer, maar geen sandalen.
In de all stars of gympen idd lage sokjes, of niets.

Groetjes, Minet

tonny

tonny

19-04-2009 om 12:02

Huh, sandalen?

Nee hoor, never. En al helemaal niet met sokken, brr.

Slippers, allstars of gympen.
Meisjes soms iets ballerina-achtigs. Maar geen sandalen.

tonny

Terpi

Terpi

19-04-2009 om 12:32

Mijn werkpubers

Dragen vooral nike (zomer en winter) en als het echt niet anders kan dan maar sneakers, de dames dragen ook nikes, ballerina's, pumps of slippers met bling bling
Groet Terpi

Nee

geen sandalen idd, wel soort leren teenslippers en gewone schoenen en gympen. Maar sandalen is dus helemaal OUT. Dan zul je helaas het pispaaltje worden ben ik bang, pesterijen.
GR Rymcke

Minnie

Minnie

19-04-2009 om 12:47

Wat mij betreft..

..zijn sokken NOOIT toegestaan in sandalen. Dan maar dichte(re) schoenen aandoen.

En in de brugklas sandalen? Er is er altijd wel eentje in de klas, maar dat zal niet mijn kind zijn

margje van dijk

margje van dijk

19-04-2009 om 15:54

O jee

Oudste gaat na de zomer naar de brugklas. En hij loopt nog vrolijk op sandalen (net gekocht). Of op crocs. Ik probeer hem te tippen dat dat misschien niet zo cool is, ik heb hem ook sportschoenen aangesmeerd (die hij eigenlijk helemaal niet wilde hebben), maar het kan hem echt geen biet schelen. Zijn jongere broer is er veel gevoeliger voor, die loopt er meer bij zoals verwacht wordt (al noemt-ie zijn kritische klasgenoten wel 'de modepolitie').

Als ik er geen stokje voor steek gaat oudste dus in september nog gewoon op sandalen naar de brugklas, dat weet ik zeker, waarschijnlijk met sokken erin.

Maar moet ik dat stokje er nou voor steken of niet. Mijn kind is wel een beetje zoals het kind van Tops, het doet hem werkelijk niks.

Maar ik gun hem ook een goede start, ik wil niet dat hij meteen in het nerd-hoekje belandt, tenminste niet door dit soort simpele dingen.

Ik ben echt verbaasd over de stellige antwoorden in dit draadje, bijvoorbeeld van Tonny. Heb jij daar wat aan gedaan dat jouw kinderen het woord 'sandaal' niet in hun vocabulaire hebben zitten? Of zijn ze zelf zo stijlbewust? Vind jij het zelf echt zo verschrikkelijk of verwoord jij vooral de mening van je kinderen? Wat doe ik fout?

Margje

Rembrand

Rembrand

19-04-2009 om 16:47

Ook hier niet meer.

Ik zou het fijn vinden als ze hun tenen in de zomer in sandalen zouden steken, maar het zit er niet meer in.
Zelf de jongste van acht wil geen sandalen of crocs meer.
Ik heb zelfs voor de middelste ooit nog mooie nike sandalen gekocht, maar hij droeg ze echt niet naar school, al vielen de mussen dood van het dak
M.

Minnie

Minnie

19-04-2009 om 18:29

Zeg, tops...

Wil je mij geen woorden in de mond leggen? Ik zeg helemaal nergens dat ik bepaal wat mijn kinderen dragen :? Dat kunnen ze prima zelf!

reina

reina

19-04-2009 om 19:13

Sandalen

Ik kan me niet herinneren wanneer mijn kinders die voor het laatst droegen, ook op de school waar ik ze werk zie ik ze nooit. Sokken met sandalen vind ik nooit leuk, bij niemand niet.

Maylise

Maylise

19-04-2009 om 19:13

Ook geen schandalen

Mijn kinderen dragen ook geen sandalen meer. Nou moet ik wel zeggen dat ze ook nooit vaak sandalen hebben gedragen. Toen ze heel klein waren (peuters/kleuters) hadden ze wel sandalen maar daarna eigenlijk niet meer.

Mijn zoon van 9 draagt het hele jaar door sportschoenen eigenlijk. Alleen als het heel warm is 's zomers dan heeft hij wel slippers om mee naar het strand te gaan en zo. Die mag hij van mij dan weer niet naar school aan want dat vind ik niks. Sandalen mogen van mij dan weer wel naar school maar die wil hij zelf niet dus dan maar gewoon sportschoenen.

Mijn dochter van 12 draag veel ballerina's of lage schoenen die open zijn van boven. Zij had vroeger wel vaak sandalen maar daar vind ze zich nu te oud voor.

Zoon van 15 op de middelbare school draagt ook alleen maar sportschoenen.

Maylise

Margriet*

Margriet*

19-04-2009 om 19:57

Hier wel

(niet mijn kinderen) maar de hele buurt (lees ook de schoolgaande jeugd die hier op het winkelplein rondsjokt in de pauze) alle pubers, jongens en meiden liepen vorig jaar op .... Birckenstocks. Dus wel koel, en is dat een sandaal of niet. Maar dan wel het juiste model nl. Gizeh.

rosa

rosa

19-04-2009 om 20:17

Jawel

Hier droeg dochter ze nog in de eerste en tweede. Heeft ze geen opmerkingen over gekregen. Maakt haar ook niet uit, overigens. Het hangt denk ik erg van de school af.
Andere dochter piekert er niet over sandalen aan te doen, ook niet in groep 8.

rosa

Astrid

Astrid

19-04-2009 om 20:27

Wel sandalen voor bijna brugklasser

Net nieuwe sandalen gekocht voor gr. 8-er. Hier alle 3 de kinderen elke zomer met sandalen. De bijna brugklasser met sandalen met dichte hiel + steunzolen, de andere 2 met Teva's. Sandalen worden hier zonder sokken gedragen. Sokken met sandalen zijn hier echt verboden.

Ik zie het probleem van sandalen in de brugklas niet. Zoon gaat gymnasium doen en wat ik zag op de informatie avond, was nou niet bepaald modebewuste kinderen en de ouders al helemaal niet. Zal dus wel niet de enige zijn met sandalen. Voor de rest probeer ik zoon er stoer en hip uit te laten zien, dus die sandalen (wel stoere) zullen niet echt opvallen. Daarnaast boeit het zoon totaal niet wat anderen vinden.

Op dit moment loopt zoon met gewone sokken in sneakers. Vind ik zelf weer geen gezicht, maar zoon vindt sneaker sokken verschrikkelijk ziten. Ach, ik heb me daar bij neer gelegd. Zijn ergere dingen. Zijn zusjes zijn wel veel modebewuster, maar doen wel wat ze zelf leuk vinden.

Roos Vicee

Roos Vicee

19-04-2009 om 22:18

Teva's

Vallen Teva's ook onder sandalen? Dan ging mijn brugklasdochter afgelopen najaar ook met erg warm weer op sandalen naar school. Daarnaast droeg ze ook All Stars en Björn Borg gympen. Ik heb er niets over gehoord, dus ik neem aan dat ze wel geaccepteerd werden. En dochter is erg gevoelig en ligt snel buiten de groep, dus dan had ik het vast wel gehoord of gemerkt.

Amarins

Amarins

19-04-2009 om 22:49

Geen sandalen

... omdat zoon (bijna 11) dan niet kan voetballen. Ik heb geprobeerd hem All Stars o.i.d. aan te smeren, maar die wil hij ook niet (sorry mama, maar dat is nu eenmaal mijn smaak). Het maakt hem verder geen bal uit hoe zijn voetbekleding eruit ziet, als er maar gevoetbald kan worden. Dus banjerde hij vandaag rond in een "halve" zomerbroek met halfhoge winterschoenen. Charmant!

Jolijt

Jolijt

20-04-2009 om 07:24

Niet naar school

hier teva's en crocs, maar alleen in de vrije tijd. Naar school is dit not done. Dan zijn het all-stars, ballerina's en gympen.
Sandalen met sokken vind ik, zelfs bij de hele kleintjes, geen gezicht.

Rembrand

Rembrand

20-04-2009 om 13:52

Wel korte broek.

Mijn zonen ( 17 en 14 ) trekken wel een korte broek aan naar school. Zo'n ruitje, maar dan wel met leren teenslippers of Allstars eronder.
M.

Maylise

Maylise

20-04-2009 om 16:15

Korte broek

Mijn zoon van 15 droeg vorige zomer althans nog wel korte broeken (en dan met sportschoenen eronder, charmant)en ik heb niet het idee dat hij daar deze zomer mee gaat stoppen. Blijkbaar heeft mijn mening over mannen en korte broeken (staat niet in 90% van de gevallen) nog niet overgenomen.

Maylise

liora

liora

20-04-2009 om 19:08

Nooit een korte broek!

Hoi,

Mijn zoon heeft nog nooit een korte broek gehad want ik vind dat stom! Hij is vijf, maar koop altijd of driekwart broeken, of van die sweatstof broeken die over de knie voelen.

Lekker stoer!

Ik vind een broek boven de knie voor een jongen echt ontzettend stom. En het allerergste vind ik het als het een spijkerbroekje is. Een kort spijkerbroekje, brrrrr.

Liora

Yta Chalne

Yta Chalne

20-04-2009 om 19:48

Nee liora,

..het állerergste is een volwassen vrouw in een korte broek. En het aller-allerergst dan weer een volwassen vrouw in een korte spijkerbroek Kleine jongetjes met zoete blote pootjes vergeef ik subiet alles, middelbare korte broeken (met volle bleke blauwdooraderde bovenbenen) zijn onvergeeflijk. Of van die hele oude gebruinde rimpelbenen met een broekje tot halverwege het bovenbeen...

Yta Chalne

Yta Chalne

20-04-2009 om 19:53

En on topic

Ik zie geen jongens op puberleeftijd met sandalen. Geen enkele soort. Wel slippers. Puberella's op sportieve en lekker lopende sandalen: no way. Ik ken er nul. Hoewel ik mijn kinderen altijd zelf laat kiezen wat ze aan willen zou ik ze hier wel op wijzen als ze op hun eerste dag vo klaarstaan met hun sokken in de 'sportieve sandalen'. Valt toch echt in de categorie: te hoog opgetrokken broek-met-riem, of 'T-shirt van drie jaar geleden met print van toenmalige vakantiebestemming' Aan alles komt een keer een eind

Heerlijk

Om af en toe 's zomers het aller-, allerergste te zijn en bovendien je kinderen kennelijk allervréselijkst uit te dossen

kaatje43

kaatje43

20-04-2009 om 23:25

Liever lekker zweten

Mijn puber gaat vanaf de brugklas echt niet meer in sandalen lopen. Zelfs met 45 graden houdt hij lekker zijn Nikes aan. Gepraat als Brugman, maar hij deed het niet. Nou dan toch niet.

Katrien

Katrien

21-04-2009 om 08:19

Geen sandalen

Huh? Ik veronderstel dat het woord "sandalen" in Nederland hetzelfde betekent als in Vlaanderen? Toch? Want ik zie hier hele hordes pubermeisjes op fijne sandaaltjes rondlopen. Of bedoelen jullie iets anders?

Ook puberjongens zie ik met sandalen en korte broek rondlopen. OK, de meerderheid verkiest driekwartbroeken of broeken net onder de knie, maar ook de korte broeken, dat komt voor.

En gelukkig maar, want ik sta versteld van sommige dingen die ik hier lees. Alsof kleding en schoeisel zo verschrikkelijk belangrijk zijn. Van pubers kan ik dat nog enigzins begrijpen. Maar niet van weldenkende volwassenen.

Katrien

Yta Chalne

Yta Chalne

21-04-2009 om 09:08

Pelle

De ervaring (van bijna iedereen met pubers) is dat het echt niet van extreem belang is dat het lekker loopt of luchtig is. Die drie dagen per jaar dat het dertig graden wordt, vallen gelukkig in de zomervakantie, op het strand draag je hippe slippers (kan evt. ook naar school) Alle puberjongens dragen op het strand wijde zwemshorts, om begrijpelijke puberredenen. Ik zou me niet te druk maken over de combinatie ecco sandalen en vo. Die combi bestaat niet, en jouw zoons wilen dat straks heus óók niet. Overigens, op die leeftijd beslissen ze echt wel zelf wat ze dragen, ik kan dingen wel of niet leuk vinden maar mijn puberella's hebben daar geen boodschap aan

Altair

Smaak hebben ze, nu al. De oudste (9) heeft meer gevoel voor kleur dan ik. Als ze eenmaal pubers zijn, heb ik geen letter meer in te brengen over schoeisel of broeklengte, zul je zo zien ... Alsof mijn moeder dat destijds had

Veerle

Veerle

21-04-2009 om 09:28

Geinig

Hier wel sandalen (Timerlands, iig altijd leer oid) maar altijd met enkelsokken want anders kan ik de schoenen na 3 dagen weggooien. Zoon heeft ontzettende zweetjatjes. Met sokken is dat iig voor zn schoenen geen probleem meer en hij wil dat zelf ook het liefst, dan komt dat zand niet zo tussen mn tenen mam.....(zand op je hoofd etc schijnt dan weer niet te irriteren..). Overigens rennen ze alle2 het liefst op blote voeten en laat ik dat nu net weer geen goed idee vinden op straat. Gek he.

En jawel, daar zijn ze weer, crocs, ze slapen er bijna mee

Veerle

liora

liora

21-04-2009 om 10:21

Pelle

Hoi Pelle,

Mijn zoon draagt tijdens het zwemmen een zwembroek. Wel wijd, maar zonder bloemetjes, en wel boven de knie. Maar ik vind een zwembroek echt iets anders dan een 'shortje'.

Yta: ik moest erg lachen om jouw reactie! Inderdaad, een vrouw met een kort spijkershortje, strak om de wit met blauwe benen. Oh help!

Liora

Polly Shearman

Polly Shearman

21-04-2009 om 10:27

Pelle en korte spijkerbroeken

Hier kwam oudste vertellen dat hij dit jaar echt geen sandalen meer aan wil. Zelfs geen gympen, gewoon zwarte schoenen ( sportief) hij is nu 10 jaar en het kan echt niet meer. ( ps hij zit wel in een 6-7 combi, misschien scheelt dat)
Mijn zoons gaan trouwens beide met afgeknipte spijkerbroeken naar school, al jaren!
al zijn ze 10 en bijna 8 hun knieen in broeken gaan altijd stuk, dus ergens in april knip ik alle broeken af bij de gaten en daar lopen ze dan weer de hele zomer mee.
als zoonlief zegt dat het niet meer kan, verzinnen we wel weer iets anders, ik zal ze niet dwingen, maar zolang ze het nog prima vinden vind ik dat ook hoor.

groet, polly

MaximeM

MaximeM

21-04-2009 om 15:14

Liora

Hier zie ik moeders ook lopen in afgeknipte spijkerbroeken model jaar nul. Zonde! Er is zoveel leuke kleding te koop, dan ga je daar toch niet in lopen? Mijn zoon draagt trouwens het liefste het hele jaar door (ja ook in de winter) een korte broek. Naar school mag dat niet in de winter (van mij) maar dan kleedt hij zich thuis om en doet alsnog zijn korte broek aan. (net over de knie, noem je dat ook driekwart eigenlijk ?) Sandalen draagt hij al een jaar of 2 niet meer (hij is 11)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.