Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Minet

Minet

20-12-2009 om 09:58

Ruitensproeier bevroren

Wie heeft voor mij de gouden tip om mijn ruitensproeiervloeistof en de leidingen te ontdooien? Er zit antivriesspul in, toch is de boel bevroren en zag ik gisteren door de laagstaande zon en de zoutaanslag op mijn ruiten helemaal niets meer
We hebben onderweg met sneeuw de ramen gelapt maar graag wil ik de boel weer vloeibaar zien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

20-12-2009 om 11:15

Ook gehad

Hebben we ook gehad gisteren. Bij ons hielp het om de boel voorzichtig te föhnen. Als je dan daarna even rondrijdt en de motor wordt warm kun je alles goed doorspoelen door een paar keer flink te sproeien.

liora

liora

20-12-2009 om 12:38

Rijden inderdaad

Hoi,

Stukje rijden en als alles is opgewarmd sproeien. Maar je kunt beter ruitensproeivloeistof kopen die niet kan bevriezen. Maar dat had je zelf waarschijnlijk al bedacht!

Liora

Minet

Minet

20-12-2009 om 15:26

Gisteren

Gisteren hebben we toch zo'n 300 km gereden, maar helaas hielp het niet om de boel te ontdooien.
In het waterreservoir zit antivriesruitensproeiervloeistof,maar blijkbaar in een te lage concentratie. Morgen maar eens met de föhn erbij dus.

Makkelijker

Hier ook, precies hetzelfde. Ik heb een flesje ruitensproeiervloeistof achterin liggen, samen met een teiltje en zo'n ruitenschoonmaakding met een sponsje aan de ene kant en een trekkertje aan de andere en een fles water (of die neem ik mee van binnen als ie in de auto bevriest) en daarmee maak ik de ramen schoon. Vind dat makkelijker dan met de fohn aan de slag gaan en het dan een dag later weer bevroren aantreffen, maar werkt natuurlijk niet als je echt terwijl je rijdt je ruiten schoon wil maken.

Minet

Minet

21-12-2009 om 23:11

Hij doet het weer

Vandaag, aanzienlijk minder koud dan eerdere dagen, is het me gelukt om tijdens het rijden het hele gedoe ontdooit te krijgen. Bij een pompstation gelijk ruitenwisservloeistof gekocht die het tot -20 vloeibaar houdt .
Voordat ik vertrok had ik een fles water in de auto gegooid, om onderweg te gebruiken, want je ziet echt niets met dat zout op je ramen en die laagstaande zon erop
1 keer gebruikt, en toen deed alles het weer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.