Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Framboos

Framboos

26-07-2009 om 23:14

Ruimte rond de wastafel

Wij zijn bezig met een geheel nieuwe badkamer en nu vraag ik me af: hoeveel ruimte qua doorloop zit er in "de Nederlandse badkamers"? De stemmen staken hier over hoeveel ruimte je nu eigenlijk nodig hebt. Je staat toch niet altijd net je tanden te poetsen aan de wastafel als er iemand langs wil naar het bad? ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angie

Angie

27-07-2009 om 04:58

Hangt ervan af

Als je de wastafel op de jusite hoogte hebt, gebruik je minder ruimte omdat je minder hoeft te bukken. Als je ruimte voor twee wastafles hebt, kun je een hogere en een lagere maken, zodat eventuele kinderen ook minder hoeven te bukken. Kan dan later weer op hoogte gemaakt worden.

Wij hebben twee wastafels naast elkaar op aanracht hoogte. In de andere badkamers (ja, sorrie, huis in de VS, en ik maar boenen ) zijn de wastafels lager, wat wel zo handig is met de kinderen.

Angie

Vic

Vic

27-07-2009 om 21:42

Uitersten

Mijn vorige badkamer was 2 x 0,80 meter. Ik had een wastafel van 40 cm. diep, waardoor je 40 centimeter had als doorloop. Daar kun je dan niet meer achter elkaar langs lopen Nu heb ik ongeveer 1,50 ruimte tussen muur en wastafels (een dubbelbrede, met twee kranen). Dat is ruim voldoende. En mijn douche is 1,30 x 2 meter, da's ook lekker ruim.

Framboos

Framboos

30-07-2009 om 22:59

Dank

voor de zinvolle bijdragen! we hebben dus ruimte genoeg; als we een wastafel met diepte 50 cm nemen, dan blijft er nog zo'n 85 cm over om te staan/langs te lopen dus dat mag geen probleem zijn.
De breedte kunnen we kiezen wat we willen, maar nu nog de juiste wastafel vinden. Zat moois te koop, maar wat een geld he? En ook wij dubben over met of zonder meubel, maar ik denk dat zonder meubel ruimtelijker maakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.