Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ruimte magnetron?

we hebben een nieuwe combimagnetron gekocht.deze komt in een open kast te staan.
nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat er aan beide zijden 10cm ruimte over moet zijn vanwege de ventilatie en aan de bovendzijde 20 cm.
aan de bovenzijde is ruimte genoeg,aan de zijkanten slechts 2 cm ,is dit voldoende ? of neem ik een risico als ik de magnetron toch in de open kast plaats??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

12-06-2009 om 09:45

10cm wel veel

Ik vind het wel opvallend veel, die 20 cm boven en 10 cm aan de zijkanten. Wordt de magnetronoven zo heet dan? Als het in de handleiding staat, kan ik niet gaan roepen dat dat overdreven is natuurlijk. Maar ter vergelijking: onze nieuwe combimagnetron (inbouw-model) staat in een kast in de keuken en hoeft slechts 2cm aan de zijkanten en (ik geloof) 6 aan de achterkant vrij te hebben. Maar misschien ligt het aan het type, daar weet ik niets van.

Hier veel minder

hier een kast met een vrijstaande magnetron, links en rechts en boven zit er een paar centimeter ruimte. ALs we hem gebruiken staat de deur van de kast wel open. En we gebruiken hem maar vrij kort per keer, dus niet een half uur oid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.