Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rugdrager, tips?

voor komende vakantie willen we een rugdrager kopen. Mijn vriend wil hiermee onze dan 1 jarige dochter door Frankrijk heen zeulen, hij is 1.93 cm lang, ik ga absoluut niet ermee lopen

Iemand een tip voor een merk en een model, is 2e hands een idee of is het beter een nieuwe aan te schaffen ? Vermoedelijk gaan we hem alleen tijdens die 2 weken vakantie gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

22-04-2010 om 11:26

Passen passen en nog eens passen

de titel zegt het al, ga vooral passen. Hoe prettig het zit is zo afhankelijk van de persoon die het draagt.

Ik zou eens bij een buitensport zaak gaan kijken. Bever heeft ze, maar Soelaert waarschijnlijk ook. Niet onbelangrijk: neem je dochter mee. Het gewicht zit vrij hoog dus het scheelt flink of je met of zonder kind probeert.

Tip

Wij hebben er nog een staan, in prima staat, van een duur merk (weet zo uit m'n hoofd niet meer welke; was gekocht bij goede bergsportwinkel) - die mag je van me overnemen!
Maar tips: zorg dat de ruglengte (van de drager dus) verstelbaar is. En pas het ding met iets zwaars erin (mag natuurlijk je dochter zijn, of een mud aardappelen) - een lege drager zit al gauw goed.

O ja

Passen dus (Hanne zei het ook al). En als je er een hebt: wij vonden een rugdrager ideaal als we naar de dierentuin gingen! Kind ziet veel, je hoeft 'r niet elke keer uit de buggy te tillen als ze dieren wil zien, en zolang ze nog niet te zwaar zijn is het prima te doen. En je bent een stuk mobieler dan met zo'n karretje bij je.

Huren

Als je om wat voor reden niet op het aanbod van Caroro kan of wil ingaan: er zijn ook bedrijven waar je babyspullen kunt huren. Die hebben vast ook wel rugdragers.

Ze zijn wel handig, al heb ik er zelf nooit lange stukken mee gelopen.

Groeten,

Temet

Deuter

Wij hebben een rugdrager van Deuter (Kidcomfort II). Tweedehands aangeschaft via Marktplaats. Bevalt prima en draagt heel prettig. Ik zou zo'n ding zeker niet nieuw kopen. Zo heel vaak wordt een rugdrager meestal niet gebruikt, dus tegen de tijd dat een kind eruit gegroeid is, is -ie echt nog lang niet versleten.

http://www.kampeermarkt.com/deuter-kid-comfort-2-dr36517.html

Succes ermee!

Chris

Macpac

Wij hebben een Macpac - ineens wist ik het weer. het is al even geleden dat we 'm hebben gebruikt. Als ik de website bekijk, denk ik dat we het model Possum hebben, maar misschien is het een ouder model wat nu niet meer leverbaar is. Inclusief slaaprol en zonnedakje (vooral dat laatste was toch wel fijn op zon-vakantie).
Link:
http://www.macpac.co.nz/shop/en_nz/gear-and-clothing/macpac-for-children/macpac-childcarriers

Manda Rijn

Manda Rijn

22-04-2010 om 11:57 Topicstarter

Mooi

balen dat er toch echt gepast moet worden, dan moeten we naar een winkel en dan willen we niet kopen want dan vinden we het tch te duur, ik vind dat altijd zo lullig voor de winkelier.

zal ik anders gewoon een gok nemen en wat op marktplaats bieden ? Caroro kan je het merk en model doorgeven en wat wil je er voor hebben ? Kloppen jullie qua lengte een beetje op mijn vriend (lang, slank) ?

Thuis

Manda, ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet kijken welk model we hebben. Wij zijn zelf niet lang (1.75), maar dat doet er niet zo veel toe omdat de ruglengte van de drager is in te stellen. Je kunt dus de afstand tussen schouder en heupgordel veranderen.
Ik kijk vanavond thuis even, en laat het je weten. Mail anders even naar [email protected], dat overlegt wat gemakkelijker. overigens woon ik in de buurt van Utrecht - niet heel dicht bij jou dus als ik het goed heb onthouden.

Macpac

Dat is inderdaad een ontzettend goed merk. Wij hadden een goedkope en die zat voor geen meter bij mijn lange man. Toch maar een macpac aangeschaft. Wij hebben de Vamoose, die is geloof ik beter verstelbaar dan de Possum. Je hebt em in 2 ruglengtes geloof ik, wij hebben de 3 (langste).

Wij hebben hem nieuw gekocht en weinig gebruikt maar kunnen hem zeker weten voor een goede prijs weer verkopen.

Manda Rijn

Manda Rijn

22-04-2010 om 16:29 Topicstarter

Caroro

nee dat is niet handig, want dan moeten we drie kwartier in de auto.

had al een beetje een vermoeden. Toch ga ik eens kijken wat we nu precies hebben, en het ding verkopen. Wij zullen 'm niet meer gaan gebruiken (kinderen zijn 5 en 7)

mar

mar

22-04-2010 om 19:35

Macpac

Volgens mij hadden wij ook een MacPac. Er was toen maar 1 model van, dus ik zou niet weten welke we hadden. Man is 2.05 meter lang, dus veel keus hadden we niet. Ik weet nog wel dat het ding godsgruwelijk duur was (ik meen iets van rond de 700 euro), maar we hebben er wel veel plezier van gehad.

Huren

Hoi,

Als je hem maar 2 weken wilt gebruiken is misschien huren een goede optie.

Hier kan je ze huren:

http://www.naturalbeginnings.nl/index.htm

Zelf heb ik een mei tai gekocht bij mister mirko.

http://www.mistermirko.be/mei-tai.htm. Heel fijn ding. Kan zowel door manlief als mezelf gedragen worden. Dochter wordt al blij als ze hem ziet. Het ziet eruit als een knoopdoek, maar eigenlijk is het gewoon een rechte lap met 4 banden eran. Ideaal is het en door iedereen te gebruiken.

Op youtube kun je ook allerlei filmpjes vinden "back carrier

Manda Rijn

Manda Rijn

23-04-2010 om 09:58 Topicstarter

Aha de macpac

is dus wel het merk waar we naar moeten kijken. Ik zag in de buurt (marktplaats) eentje die we ook wel aardig uitzag, met ook zo'n zonnedakje van het merk 'Bach'. Is dat ook een goed merk ? Ze willen er E 60 voor hebben, dat vind ik wel een mooie prijs. We gaan hem alleen die vakantie gebruiken en misschien een keer bij een wandeling in de duinen, dus of dan een hele dure dan nodig is weet ik niet.

Of toch beter een duurdere ?

Moeilijk. Huren is ook wel een idee maar ach, ik koop liever iets.

vlinder72

vlinder72

23-04-2010 om 22:23

Ergo baby carrier

Wij gebruiken een ergo Baby carrier daarmee kan je een kindje op je buik, rug of heup dragen. Rugdrager is ook handig maar zo ontzettend groot en lomp. Wij hadden voor onze oudere kinderen Deuter drager maar wij vonden dat ding zo onhandig groot om mee te nemen in de auto of met het vliegtuig. Daarom hebben wij voor onze vierde gekozen voor de ergo baby carrier. Dat ding is klein. Wij hebben er ook nog een rugzak bij om eraan vast te maken dus wij kunnen spulletjes meenemen en het ding past desnoods onderin de buggy zodat wij ons kindje erin zetten zodra wij ergens 300 traptreden willen gaan doen of een wandeling door een kloof willen maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.