Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rozenwater

Dochter kwam met een heerlijk desertrecept uit de krant aanzetten. Ingredienten waren oa granaatappelpitjes en slagroom met - nu komt het - een lepeltje rozenwater erdoor. Stad en land heb ik afgezocht naar rozenwater, maar het winkelpersoneel en de marktkooplieden keken me vooral verbijsterd aan: " Noooooit van gehoord!"
Mijn bejaarde moeder raadde me aan bij een ouderwetse drogist te informeren, maar in de wijde omtrek zijn hier alleen ketendrogisterijen.
Ik heb het uiteindelijk opgelost door wat vanille-essence door de room te roeren en dat was ook verrukkellijk. Maar dat rozenwater wordt nu een soort erekwestie. Wie oh wie kent het en weet waar het te koop is(liefst Westen des lands)?
Alvast bedankt!
Onyx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 23:57

Toko denk ik

ik meen dat ik het daar weleens gezien heb....

Ellen Wouters

Ellen Wouters

27-12-2009 om 00:13

Turkse winkel

Te koop in de Turks/Marokkaanse supermarkt.

~~esther~~

~~esther~~

29-12-2009 om 23:46

Opletten!

Toko en Turk kunnen inderdaad allebei. Vraag wel na of het geschikt is voor door het eten - sommig rozenwater is bedoeld voor door je haar ofzo en smaakt zepig. Het flesje op de foto op de link is het meest voorkomende. http://www.soukelmoro.nl/article5403406.jpg

Ik doe het zelf graag door de rijstebrij.

Rozensiroop

ken ik alleen. In twee varianten, een troebele en een heldere. De heldere is lekker als longdrink. Giet een scheutje in een lang glas (1,5 cm ofzo), aanvullen met (bron)water tot 3/4 vol, dan twee of drie kelapa muda stukken erdoor en wat van de siroop waarin de kelapa muda wordt bewaard. Kelapa muda is jonge kokos, het wordt verkocht in toko's in blik op siroop. Het zijn witte repen kokos. Rietje erin, evt ijsblokje en vorkje voor de kokos. Lekkerrr!

Onyx

Onyx

31-12-2009 om 12:20 Topicstarter

Rooswater!

Dat staat op het etiket van het (mini-)flesje dat ik gisteren wist te scoren. In een Aziatische supermarkt, een toko dus. Het stond in het schap met de levensmiddelenkleurstoffen en andere aromasmaakjes.
Rozensiroop was er ook in diverse soorten te koop, maar dat is echt bedoeld om limonade van te maken en niet als extra smaakje in gebak en deserts.
Die Aziatische supermarkt zal mij vaker zien, want zo'n enorme sortering heb ik nooit eerder meegemaakt. Heel inspirerend!
Dank voor het meedenken!
Onyx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.