Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roze was

Aargghh! Mijn witte was is roze! Niet alles, maar natuurlijk net de leuke dingen. Boosdoener is waarschijnlijk een nieuwe rode onderbroek die ik gewoon vrolijk heb meegewassen.
Wat nu? Accepteren, weggooien, of kan ik nog iets doen met chloor of zo??
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-03-2010 om 11:25

Biotex

Het liefst nog nat (dus niet eerst laten drogen) in een teil met witmakende biotex, of dat spulletje van HG. Ik laat het dan een dag staan, en vaak (maar helaas niet altijd) is het dan weer wit. Overigens willen gekleurde randjes ook meebleken, dus als je een roze verkleurd wit shirt met een vrolijk randje hebt, dan is het met een beetje geluk na het teiltje een wit shirt met een gebleekt randje geworden...

Ik heb ook regelmatig in een dergelijke wasongelukje een goede reden gezien om mezelf op een nieuwe witte blouse te trakteren!

succes, Mamvantwee

Vera*

Vera*

02-03-2010 om 12:02

Ontkleurder van dylon

Van Dylon (van die textielverf) hebben ze ook ontkleurder en dat werkt erg goed. Ik heb nog niet meegemaakt dat andere kleuren behalve de 'nieuwe' kleur ook weggingen. Hier koop ik het bij het Kruidvat.

An

An

02-03-2010 om 12:32

Of ehbw

In het verleden heb ik de babyuitzet ooit verwassen. Ondanks dat ik een jongetje verwachte, waren alle witte rompertjes, handdoeken, lakens e.d., prachtig roze geworden in de was, door een meegewassen knalrood truitje maatje 50. Ik kreeg hier de tip om "eerste hulp bij wasongelukjes" te kopen, een pakje met een goedje erin. Dit is speciaal voor dit soort ongelukjes. Het werkte perfect, alles was na behandeling weer prachtig wit, zonder dat ik hoefde te experimenteren met chloor o.i.d. Toendertijd heb ik het bij Trekpleister gekocht.

rutiel

rutiel

03-03-2010 om 21:50 Topicstarter

Toch chloor...

Ik had natuurlijk de hele dag geen tijd om boodschappen te doen en raakte 's avonds lichtelijk in paniek bij de aanblik van de roze was. Kortom: ik heb een aantal dingen in de chloor gekieperd en voilà...in nog geen kwartier stralend wit.
Okee, het is misschien niet de meest milieuvriendelijke oplossing, maar ik ben wel heel blij met mijn hagelwitte t-shirts.
Dank voor het meedenken! n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.