Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lys Lionne

Lys Lionne

02-08-2010 om 11:31

Rotlucht uit diepvries

En nee, niet zomaar een rotlucht, maar een échte rot-lucht!! Waarschijnlijk is een van ons met het naar beneden sjouwen van vakantiespullen met zijn arm tegen het on/off knopje gestoten van de diepvries, want bij thuiskomst bleek de hele -goed gevulde- kast ontdooit te zijn en de inhoud was flink aan het rotten (iieeuww!!). We hebben de laden e.d. natuurlijk flink schoongepoetst en de deur staat nu al een aantal dagen open om de boel te luchten, maar het blijft maar stinken. Iemand een tip om die rotlucht uit onze diepvries te krijgen?!?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik dacht aan

een doorgesneden citroen, een koffiepad, bakje soda of kattengrit er in leggen. Dat zou moeten werken.

En even o.t.: jij was toch naar die camping waar ik je het bakkertje aangeraden had in de Jura?

Lys Lionne

Lys Lionne

02-08-2010 om 11:55

Wat goed van jou savon! (o.t.)

Klopt idd en die bakker was súper. Dat vonden meerdere mensen hoor, want geregeld stonden we gezellig met z'n allen buiten (!) in de rij haha.
We hebben sowieso een leuke vakantie gehad. Wat is het mooi daar zeg. We hebben héél veel gedaan en gezien. Camping -en dan vooral het sanitair- hield niet over, maar dat mocht de pret niet drukken hoor!

Lys Lionne

Lys Lionne

02-08-2010 om 11:56

Deur open of dicht?

Koffiepads heb ik in huis.....moeten die dan met de deur open of dicht in de vriezer?!? En met de deur dicht, moet het apparaat dan aan of uit?

Lys

Wij zaten in een stacaravan, dan heb je geen last van het camping-sanitair. Het zwembad vonden de kinderen wel leuk, maar ze gingen steeds met een hele groep dan is het al gauw leuk natuurlijk.

En ja herkenbaar, met z'n allen buiten in de rij staan bij het bakkertje. Ik kom toch al jaren in Frankrijk maar ik heb nooit eerder zulk lekker brood gegeten daar.

Over de vriezer: gevoelsmatig zou ik 'm uit zetten met de deur dicht. Maar ik zou het eerst maar eens proberen als ie aanstaat, als het dan na een dag nog zo stinkt kan je 'm altijd nog uit zetten en ontdooien.

merene

merene

02-08-2010 om 16:44

Open

Deur open en diepvries uit. Dan kan de lucht er tenminste uit, anders blijft het meuren.
Wel vervelend thuiskomen zo.

Luchtjes

Gaan vaak goed weg met schoonmaakazijn. Effe een dag een kopje met azijn in de diepvries zetten. Stinkt de diepvries daarna wel naar azijn, maar dat is beter dan de lucht van bedorven eten...

Verzekering?

Een andere situatie,buiten onze schuld,maar meld het hier toch maar.
Onze diepvries is vorig jaar tijdens vakantie uitgevallen i.v.m. stroomuitval ten gevolge van hevig onweer toen we op vakantie waren. Mijn vader heeft het ontdekt en opgeruimd alvoor wij terug waren.En gemeld bij onze verzekering.....(iets dat ik nooit zelf bedacht zou hebben) onze verzekering is ook de zijne vandaar.
Afijn toen we thuiskwamen dus een stinkende diepvries en een brief i.v.m.onze 'claim'. Toen we belden wisten ze ons al te vertellen dat de claim zou worden toegwezen en dat voor een diepvries een standaard bedrag in de polis was van 400 euro! Die we 2 weken erna inderdaad op onze rekening kregen.
En wij weten/wisten ook niet zeker waarom de stroom was uitgevallen...Het is maar een vermoeden...omdat wij aan de rand van dorp tegen natuurgebied aan wonen gebeurd dit héél soms met onweer (1 keer per 3 jaar ofzo..) en er was daadwerkelijk een fiks onweer geweest dus vandaar onze conclusie.
Wij hebben een nieuwe diepvries gekocht met de 400 euro. Nu was die vorige ook al een oud ding, en die stank kregen we ook maar niet weg...niet écht. Zodra de diepvries aanging zat het er weer...
Dus bel voor de zekerheid je inboedelverzekering en meld het geval. Je weet maar nooit...jullie wéten toch niet daadwerkelijk waarom die diepvries is uitgegaan?
groeten albana

Lys Lionne

Lys Lionne

03-08-2010 om 14:41

Goede tip albana

Ik ga inderdaad de polis er maar eens op naslaan! Bedankt voor de tip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.