Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rooklucht uit sjoelbak krijgen...

Ik heb vandaag via MP een sjoelbak op de kop getikt. Het ding ziet er nog picobello uit maar... de verkopers roken, en niet zo'n beetje... Ik stonk zelf een uur in de wind nadat ik daar binnen was maar dat weet ik wel op te lossen. Alleen die sjoelbak zelf... Iemand een tip hoe ik die rookvrij kan krijgen? Hij staat in de garage verstopt en ik heb nog tot 5 december.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Poe, lastig

en erg irritant.

Misschien kun je eens contact opnemen met een sjoelbakkenfabrikant? Want zomaar afschuren en opnieuw lakken is vast geen strak plan.

De onderkant is waarschijnlijk niet gelakt? Daar trekt de rook dan nog erger in.

Ik hoop dat je een gouden tip krijgt.

Maxime.M

Maxime.M

21-10-2010 om 21:51

Luchten?

tja, ik zou zo met mijn leken verstand zeggen, neem het ding af met schoonmaak azijn en laat alles goed luchten en drogen. Maar of het zeker werk weet ik ook niet hoor.

Aardappel

Heb ff on mijn oma's tips boekje gekeken. Daar staat wel rooklucht (dus denk brand) maar valt te proberen. Eerst goed afnemen met een natte door de helft geschilde aardappel. En dan met azijn de zetmelen en de restjes rook eraf wrijven.
Bijna alle tips werken in dat boekkie. En rooklucht lojkt mij te vergelijken met brandlucht.
Succes!
Liefs mamalo3s
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ha!

Die aardappel klinkt zo lekker ouderwets dat ie vast nog goed werkt ook. Maar voor het goed glijden is maar één middel: pledge meubelspray. En ik kan het weten, want ik kom uit een verwoed sjoelgezin...met het mes op tafel.
Bovendien ruikt de pledge ook nog lekker (parfummerig weliswaar), waardoor je misschien het laatste restje rooklucht kwijt raakt.

Bastet

Bastet

22-10-2010 om 09:49

Eerst

Ik zou 'm eerst gewoon afnemen met een sopje,want rooklucht betekend ook rookaanslag,vieze gele vette drab dus.
Dan pledge inderdaad.
bastet

Maxime.M

Maxime.M

22-10-2010 om 10:08

of daarna strijkspray (misschien is dat goedkoper dan pledge) ik heb daar per ongeluk meerdere huisgenoten mee laten uitglijden over het laminaat als ik tijdens het strijken iets te kwistig gesprayd had en het ook op de vloer was gekomen. Spekglad!

Serra

Serra

22-10-2010 om 10:38 Topicstarter

Onbehandeld hout

Dank jullie wel voor de tips!
De sjoelbak is helemaal van onbehandeld hout, dus waarschijnlijk heeft ie daarom de rook zo lekker opgenomen... Ik ga al jullie tips toepassen en kan hem daarna vernissen/aflakken. Dan is de verflucht waarschijnlijk overheersend. Misschien geef ik hem nog een leuk kleurtje zelfs!

koentje

koentje

22-10-2010 om 11:07

Uh maxime

strijkspray op het laminaat?
Gebruik je dat om het schoon te maken of is dat tijdens het strijken erop terecht gekomen?

Succes!

Vervelend is dat he, wat leuks gekocht en dan is het helemaal doortrokken van rook. Ik had dat een paar jaar geleden met een "wie-is-het" spel. Dat is wat lastiger af te nemen met een sopje... Ik ben toen heel kwistig geweest met een spuitbus deo. Het spel ruikt nu nog steeds naar aloe vera! Maar niet meer naar rook gelukkig.

Maxime.M

Maxime.M

22-10-2010 om 20:24

Koentje

volgens mij schrijf ik dat toch? :
als ik tijdens het strijken iets te kwistig gesprayd had en het ook op de vloer was gekomen

dus tijdens het strijken, dan spray ik op de kleding, maar het is een spray, dus er wazemt wel eens wat overheen en dat belandt dan op de vloer en daar werd het dan heel glad, onbedoeld.

O.t. strijkspray

dat onbedoelde gladdevloer- effect heb ik ook wel eens gehad na het strijken.

Maarre - waar koop je strijkspray, ik zie het nergens meer. Had ooit heel prettig spul van Kruidvat maar da's uit de handel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.