Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle Époque

Belle Époque

13-06-2011 om 22:01

Rooklucht uit kast

Ik heb een mooie kast van iemand over genomen maar die iemand was nogal een verstokt roker en ook nog niet zo'n schoonmaker. Dat laatste heb ik nu gedaan, maar het ruikt nog erg naar rook.
Weet iemand een handig truukje (behalve Febrèze, vind ik niet lekker) om die stank uit al die laatjes en kastjes en het hout zelf (grenen, gelakt, jaren 80/90) te halen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

13-06-2011 om 23:03

Ammonia en luchten

Hallo
Probeer het eens om alles af te nemen met een sopje met ammonia en verder alles een tijdje laten luchten denk ik.
succes

Warme azijn met lavendel/rozemarijn

Zet in de kast wat bakjes met azijn waarin wat takjes lavendel en/of rozemarijn zitten die net van de kook is. De azijndamp haalt veel van de rooklucht weg. Als de azijn lekker naar lavendel/rozemarijn ruikt kun je het ook in een plantenspuit doen en in de binnenkant van de lades spuiten. Goed laten drogen en paar keer herhalen.

Belle Époque

Belle Époque

14-06-2011 om 16:03

Ga ik eens uitproberen!

Ik kan niet goed tegen ammonia, maar dat met die azijn en kruiden ga ik zeker eens uitproberen! Ik heb gisteravond een doekje met eau-de-cologne in de kast gelegd, het rook toen even naar een oude oma, maar dat is alweer vervlogen en inmiddels ruikt het weer naar peuk.

Ik ga het gauw uitproberen en dan laat ik weten of het gelukt is!

+ Brunette +

+ Brunette +

14-06-2011 om 23:02

En als het niet lukt...

Daar zijn toch geurzakjes en dergelijke voor uitgevonden?

lennest

lennest

16-06-2011 om 22:00

Koffie?

Tip van mijn schoonmoeder. Gewoon snelfiltermaling in een bakje en een week laten staan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Moontje

Moontje

19-06-2011 om 21:16

Soda

Maak de kast schoon met een watertje met wat opgeloste soda. Soda is een goede geur-oplosser.

Soda

Zet een bakje baking soda in de kast. Trekt geuren weg.
Werkt trouwens ook heel goed in koelkasten om luchtjes te voorkomen.

Belle Époque

Belle Époque

20-06-2011 om 12:24

Het werd azijn

En dat heeft goed geholpen, die schrale lucht is nagenoeg weg! En de zure lucht die ik vreesde viel erg mee!
In één van de kasten heb ik een minischoteltje met enkele druppels etherische olie gedaan, dat had ik nog. Scheelt ook.
Alleen de laatjes ruiken nog wat, daar kan ik nog baking soda (is dat natriumbicarbonaat of bakpoeder van de supermarkt?) op loslaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.