Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rokje verpest en nu?

Dochter (10 jaar) heeft een nepleren rokje. Deze week ging ze naar een vriendinnetje want ze gingen kleren pimpen.
Twee tshirtjes meegenomen om te pimpen. Totdat ze op het idee kwamen om met een spuitbus een haarelastiekje goudkleurig te spuiten. Dochter houdt het elastiekje voor zich (iets van haar af) en ander vriendinnetje spuit het elastiekje goud.
Direct zag ze al dat op haar lievelings nepleren rokje ook verf was gekomen.
Weet iemand hoe je het eraf kan halen? Met terpentine lukt het niet...
Man dacht eerst dat ze het maar bij de verzekering op moesten geven, het rokje had ze nog maar 4 keer aangehad. Maar dochter ligt al niet zo heel goed in de klas dus dat wil ik eigenlijk niet...
Punt is ook dat er meer vriendinnetjes waren en dat een van de andere meisjes dus deze spuitbus bij zich had.
Dus wie zou je er dan op aan moeten spreken? De moeder die zei dat het goed was dat ze gingen pimpen (en er niet bleek te zijn, alleen de vader, maar die keek niet mee) of het de ouders van het andere meisje die dus de spuitbus mee had. Het rokje koste ongeveer 30 euro...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien ben ik een zeur

maar als je had kunnen weten dat er bij dat pimpen verfspuitbussen voor de dag zouden komen, dan had je je dochter moeten opdragen iets anders aan te trekken dat haar nieuwe rokje.
Je bent in de eerste plaats als ouder zelf verantwoordelijk.

Ik snap dat je baalt, dat wel.

Margriet*

Margriet*

18-11-2010 om 22:26

Ik ben het met bromvlieg

eens. Het is achteraf praten maar ik had dat rokje haar niet laten dragen.
't Is of je kind naar scouting gaat in een roze legging (doen we wel eens maar goed da's dan de gok en iets minder duur) en hopen maar dat ze zonder modder en kleerscheuren er weer mee terugkomt (so far so good).

Maxime.M

Maxime.M

18-11-2010 om 22:42

Wasbenzine

Misschien gaat het nog weg met wasbenzine? Of je vraagt het eens na bij een schoenmaker ofzo, volgens mij hebben die wel verstand van (nep) leer. Of je koopt een spuitbus (voor leer?) en spuit het rokje weer in de oorspronkelijke kleur, of koopt ook goud en pimpt hem nog mooier.

An

An

18-11-2010 om 22:51

3 x slikken en doorgaan

Daar kun je niemand verantwoordelijk voor stellen, stel dat je dat al zou willen. Dat is gewoon pech en jaamer van het rokje. Wel balen natuurlijk.
An

Rosase

Rosase

18-11-2010 om 23:25

En daarom

hou ik zo van de kleren van de H&M, dan is het even slikken en weer doorgaan...

Je doet er niets aan, hooguit gealarmeerd zijn mocht ze ooit nog een keer zoiets gaan doen bij dat meisje. Al vermoed ik dat je dochter er ook wel geleerd van zal hebben.

Sommige mensen denken gewoon niet zo na bij dit soort dingen. Wie laat er nou bijvoorbeeld kleuters met nagellak spelen. Nou ik niet en toch kwam dochter een keertje thuis met een flinke veeg op haar gloednieuwe jurk. Mooi overigens dat ik de volgende keer vergat om dat vriendinnetje een verfschortje aan te doen toen ze gingen waterverven. Dat dan weer wel...

mirreke

mirreke

19-11-2010 om 03:58

Jeetje wat kinderachtig rosase

...

Rosase?

dat was niet echt een volwassen actie.

Risico van 't vak

Tjs, wat nou als je dochter mét dit nieuwe rokje in de speeltuin ergens achter blijft hangen en er komt een scheur in, zou je dan de gemeente daarvoor verantwoordelijk stellen? Kinderen verknoeien nou eenmaal wel eens kleding. Wat dacht je van in viezigheid gaan zitten, of op de knieën in gras gaan zitten. Ik zou inderdaad dit rokje verder pimpen met dezelfde soort verf. (Wie opperde dat al?)

Gr. Poezie.

Pimpen

als er dan toch ook goud op zit kan ze er wat andere dingen op doen. Soort punk achtig rokje kan ze er van maken, met buttons en opgenaaide dingen etc.

30 euro

een rokje van 30 euro vind ik persoonlijk ook niet een enorm bedrag en ze had hem al 4 keer aan gehad, gewoon dat rokje verder 'versieren'.

Het verhalen op iemands verzekering vind ik overdreven. Ik ben ook blij met kleren van h&m en hema, het is even slikken inderdaad (nieuw tshirt, 1 uur aan, kind vindt een tubetje acrylverf en smeert het af..) maar dan gebruik ik het een keer om de schoenen mee te poetsen en gooi ik hem weg.

het is gewoon soms even lullig

ik vind 10 jaar ook wel oud genoeg om dat soort dingen zelf te verzinnen.

Kobalt

Kobalt

19-11-2010 om 09:13

Verfschort?

Mijn kinderen doen echt nooit een verfschort aan en al helemaal niet als ze werken met waterverf. Dat spul is uitwasbaar.
En nagellak bij kleuters, dat zou hier zomaar kunnen gebeuren. Soms gaat de kleine meid experimenteren met spullen uit kastjes en laatjes waar ze eigenlijk niet in mag. Juist als er een vriendinnetje is, stoer doen. Dat mag niet, maar het gebeurt wel eens. Hoort er allemaal bij vind ik.

Ik vind kleding niet zo belangrijk. Als iemand bij mij met zo'n verzekeringsclaim zou aankomen, zou het de laatste keer zijn dat dit kind hier heeft gespeeld. Wie weet wat die moeder de volgende keer dan weer gaat verzinnen? Ik ben er toch niet verantwoordelijk voor, dat een ander zijn kind kleren aantrekt, waarin het kind niet mag spelen? Ik zou dat soort kleren sowieso nooit kopen voor mijn kinderen.
Mijn zoontje kwam gisteren uit school en ik kon precies zien met welke kleuren hij geschilderd heeft (helder groen, bruin en felblauw). Het ene zat op zijn schoen, het ander op zijn mouw en het blauw zat in zijn oor. Schattig vind ik dat.

Vic

Vic

19-11-2010 om 09:59

30 euro

Ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar voor 30 euro zou het niet in me op komen om een vergoeding te vragen of er verzekeringswerk van te maken. Hier sneuvelen regelmatig kledingstukken door ondoordachte acties. Dat zijn meestal spijkerbroeken van rond de 20 euro, dus die 30 euro redden wij moeiteloos per seizoen. Wel zonde hoor, als het een nieuwe broek is, maar ik ben nog niet zo ver dat ik er van die jaren '70 appeltjes op borduur.

Vic

H&M heeft hele stoere (opstrijkbare) applicaties, voor een habbekrats. Cars, Star Wars en Spiderman. Mijn zoon zou er bijna opzettelijk gaten voor in zijn broek vallen. nou ja, hij is 5, misschien zijn jouw kinderen wel 12 en dan wordt het wat kinderachtig.

Eerlijk is eerlijk: ik weet niet wat ze voor meisjes hebben. Zou kunnen dat je dan veroordeeld bent tot Hello Kitty - tenzij je gewoon roldoorbrekend ook een Cars-applicatie gebruikt.

Groeten,

Temet

Mentaliteit

Ik vind het ook een typische "Hollandse" mentaliteit, gelijk geld halen uit zo'n ongelukje.
Daarnaast is voor mij E 30,= echt een heel groot bedrag, daar zou ik niet eens zo'n rokje voor kopen! Verder zou ik eerder boos zijn op mijn kind dan op die ouders.

Gr. Poezie.

Tops

"Volgens mij is geld claimen voor een ongelukje helemaal niet typisch Nederlands of Hollands. Ik ken het ieg niet in mijn omgeving of van vroeger." Nou, ik wel hoor. Ik heb het vaak genoeg gezien dat mensen probeerden om zelfs een groter bedrag te claimen dan dat het daadwerkelijk gekost had! (Gelukkig niet meegemaakt)
En v.w.b. dat wel/niet boos: je kind kan op 10-jarige leeftijd al best bedenken dat je kleding vies wordt van dit soort acties. Helemaal niet sneu.

Gr. Poezie.

Janna

Janna

19-11-2010 om 10:43

Ciska22

30 euro is veel hoor, ik vind het terecht dat je baalt dat er goudverf op het rokje is gekomen.

Maar helaas is dit typisch een geval van pech. Er is geen opzet in het spel en dochter heeft vrijwillig het elastiekje vastgehouden neem ik aan.

Ik zou proberen er nog het beste van te maken. Ze houdt blijkbaar van kleren pimpen, dus misschien dat jullie samen het rokje kunnen pimpen?
Applicaties, nog meer gouden 'accenten', een opgenaaid zakje over de verfvlek etc etc. Niets zo hip als een zelf gepimpt kledingstuk nietwaar? En zo uniek ook

Astrid

Astrid

19-11-2010 om 10:47

Kan gebeuren.

Ik heb pas even snel de wc gedaan met chloor met een nieuwe trui en legging aan. ik doe elke dag de wc wel even snel. Ik had de wc borstel in mijn hand toen de telefoon ging. Hoe ik het voor me kaar gekregen heb weet ik niet, maar ik zag meteen bleekvlekken op mijn legging. Toen ik 's middags bij het zwembad langs een spiegel liep zag ik ook dat de mouw van mijn donker grijze trui ook met vlekken was. Super balen. Legging heb ik wel opnieuw gevonden (15,=), maar trui niet en die was een stuk duurder. Deze dingen kunnen gebeuren.

Ik weet 100% zeker dat ik ook niet met een spuitbus kan werken zonder een vlek ergens op. Dat gebeurt nou eenmaal met spuitbussen. Bij mijn 3 kinderen zou dat ook gebeuren. Ik hoop altijd maar dat mijn kinderen iets over hen heen leggen of iets uit doen als ze gaan kliederen, maar ja, het blijven kinderen. Het is zonde van de 30,= (vind ik best een bedrag), maar het is geen drama. Het zou bij mij niet in mij opkomen om dit te verhalen, bovendien, ze deed het toch zelf. Er waren toch geen kinderen die haar (opzettelijk) gingen volspuiten. Dan ligt het wat anders.

Yvonne

Yvonne

19-11-2010 om 11:13

Balen

Dat is even balen van dat rokje. Maar ik denk niet dat je het bij de verzekring van de ouders van 1 van die andere meisjes kan claimen. Je eigen dochter heeft zelf mee gedaan aan deze wat ondoordachte aktie.
Wat al gezegd is pimp het rokje verder op zodat hij lijkt of het de bedoeling was.

Overigens vind ik de opmerking dat het typisch hollands is om dit te claimen niet kloppen, is eerdere Amerikaans)

joos

joos

19-11-2010 om 13:31

Spuitbus, geheel ot

ik heb ook eens met een spuitbus goudverf gewerkt binnenshuis en dat heb ik geweten. 's Morgens was de werkster geweest en had alles heerlijk schoongemaakt. 's Middags ging ik voor de kerk kaartjes maken en die moesten bespoten worden met goudverf. Het regende en binnen was het lekker warm, dus de keukentafel met kranten bedekt en ik gaf mijn creatieve gaven de vrije hand. Niet slim. Naderhand had ik in de hele kamer (en mijn kamer is groot ) een vieze laag donkere troep zitten. Ramen, tv, alles moest ik schoonmaken. Sindsdien geen spuitbussen verf meer thuis gebruikt.

Ciska22

Ciska22

19-11-2010 om 15:55 Topicstarter

Allemaal bedankt

Ik wist natuurlijk niet dat er met verf gewerkt ging worden. Ze wilde de laatste tijd erg graag met de naaimachine en had al stofjes voor haar klaar liggen om mee te nemen om er op te naaien.
Maar dat hoefde niet want ze hadden daar genoeg...
Dat we niet gingen claimen was ons al wel duidelijk omdat we niet willen dat dochter er op aangesproken zou worden. maar handig om te weten hoe er in het algemeen over gedacht wordt. Ze was er zelf gewoon heel verdrietig over, ben niet eens boos geweest, ze wist zelf ook wel dat het niet handig was...
(het pimpen was ook zwaar tegengevallen, ze had twee zomerhemdjes mee en met lijm werden er glitters opgeplakt... Afijn die verdwijnen vanzelf wel weer want al zou ze het al dragen als ik het dan moet wassen zit de hele was onder de glitters....

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2010 om 19:10

Poezie

Het gaat hier helemaal niet over meer claimen dan het woord is. Aansprakelijk stellen en de schade proberen te verhalen is typisch Amerikaans

Tirza

Rosase

Rosase

19-11-2010 om 22:57

Ja waterverf!

Wel goed lezen hè!

En bovendien leek me dat een mooie gelegenheid om iets duidelijk te maken. Ik vind een kind afleveren met een nagellakvlek in een jurkje en daar niet eens sorry bij zeggen weer erg not done. Foutjes kunnen gebeuren, maar als je kleuters in de weer laat met nagellak vraag je om problemen en biedt je toch op zijn minst je verontschuldigingen aan als het dan mis gaat. Laten we het er maar op houden, dat ik bij haar kind ook een keertje eventjes wat minder alert was, niet echt bewust maar meer vanuit een ach ja..... Normaal ben ik daar namelijk wel redelijk gespitst op. Zelfs nu ze bijna 9 is, loop ik nog met verfschorten te sjouwen.

Ik heb verder ook geen woorden aan vuil gemaakt aan het nagellak incident. Zoals ik al eerder zei, droeg ze toen meestal H&Mtjes. Helaas was dit jurkje gloedjenieuw. Dat was dan wel weer jammer.

Iets duidelijk maken

*En bovendien leek me dat een mooie gelegenheid om iets duidelijk te maken.

als je iemand iets duidelijk wil maken,lijkt mij een kind onder de waterverf naar huis terug sturen niet echt een oplossing.
dit is gewoon een ( heel kinderachtige)wraakactie,die waarschijnlijk ook nog niet eens opgemerkt wordt.
wat is er mis mee om gewoon in gesprek te gaan met de bewuste moeder?

Rosase

Rosase

20-11-2010 om 23:31

Tops

Snap ik. En als het me echt dwars had gezeten had ik dat ook wel gedaan. Het is gewoon meer dat ik het niet snap. Bij ons staat de nagellak (nog steeds) hoog en droog en als ze nu (8 jaar oud) met de nagellak aan de slag gaat, gaat dat nog met de nodige waarschuwingen etc.

Overigens heb ik de waterverf-zonder-schort-actie niet bewust gedaan. Het punt is dat ik bij een andere ouder er vast wat van gezegd zou hebben en het heel rot gevonden zou hebben (als het al gebeurt zijn) en dat ik bij haar zoiets had van nou ja, jammer dan. Ik vind het prima om lakse mensen laks tegemoet te treden.
De wereld verbeteren bewaar ik wel voor gelegenheden die ik er echt toe vind doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.