Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zeurpietje

zeurpietje

25-12-2009 om 10:15

Rokersluchtje uit kleding.....

Allereerst fijne kerstdagen toegewenst. Kids zitten Kruimeltje te kijken, dus ik heb heel even tijd om OO na te kijken.
Gelijk een vraagje: vanavond gaan we dineren bij mijn zus, en dat is super gezellig. Alleen, mijn zus en mijn zwager zijn rokers. Ik wil dolgraag mijn nieuwe kleding morgen weer rookvrij aan. Wie heeft er DE tip om alle kleding morgen weer redelijk te laten ruiken....

Fijne dagen,

Zeurpietje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kleding

hier zitten de kids te monopoliën haha...dus ik ook even online.
Ik herken het helemaal, schoonfam ( +man maar die rookt thuis nooit binnen) roken allemaal stevig, ik niet maar ooo...wat stink ik dan Dochter was wezen logeren en vroeg of ik aub haar knuffel lekker wilde wassen want die stonk zo. We zijn dat gewoon niet gewend.
Ik hang de kleding even buiten en dat scheelt al wel heel veel, ook even in de droger op alleen koud blazen met een lekker ruikend doekje erbij( ik heb van die doekejs van robijn maar zou je ook een zakdoekje met wat parfum kunnen doen? Wel zorgen dat het doekje neit doordrenkt is want dan krijg je vlekken.
Succes enne...veel plezier!

Vies he?

smerig, smerig, kleding die naar rook stinkt. Ik zou je kleren netjes aan een kledinghangertje hangen en dan buiten hangen. Geen idee of je dat ergens overdekt kan doen, zodat het niet nat wordt. Vaak is dan de rokerslucht er wel uit.
Anders inderdaad even in de droger op de stand Opfrissen. Mocht je geen droger hebben en geen droge plek om buiten te luchten dan zit er niets anders op om een acute astma-aanval te faken en te eisen dat ze buiten roken

Prettige kerst!

groetjes van Purk

zeurpietje

zeurpietje

25-12-2009 om 13:34

Inmiddels

ben ik net terug van ander familiebezoek. Mijn tante had nog een nieuw pakje drogerdoekjes. Dus ik denk dat ik het in de droger ga gooien, dan op het luchtingsprogramma met zo'n doekje erbij...
Ik hoop dat het gaat helpen, ik kan het niet buiten luchten want ik heb geen enkel afdakje.

Bedankt voor de tips,

Zeurpietjes

tonny

tonny

25-12-2009 om 14:37

Buiten hangen

hier dochter op muziekvereniging waar nog steeds driftig wordt gerookt. Brrr. Kleding buiten gehangen (tja, nu regent het... In de open schuurdeur misschien? Onder een afdakje of zo?) en dat werkte prima. Een dagje later rook haar mooie vest weer fris.

Tango

Tango

25-12-2009 om 20:51

O bah

Vies hè die rooklucht. Het doet me denken aan die keer dat Tangodochter ging logeren bij haar vriendinnetje in een vakantiehuisje. Dat bleek later vergeven van de sigarettenrook. Ik wist wel dat de ouders rookten, maar niet dat ze dat ook voortdurend binnen deden. Eenmaal terug thuis heb ik al haar kleding, knuffels en zelfs haar kussen dat ze mee had moeten wassen.
Maar goed, als wassen niet lukt i.v.m. tijd dan zal luchten zeker wel wat helpen, bij voorkeur in de buitenlucht.
Ik heb eens op mijn droger gekeken, maar ik heb zeker een hele oude, want een speciale functie om te luchten heeft hij niet. Maar de droger lijkt me ook een goede tip. Niet te warm natuurlijk i.v.m. krimpen.

Guinevere

Guinevere

25-12-2009 om 22:38

Oh bah

Oh, wat vervelend is dat, die rooklucht. Als ik de kinderen erbij heb verzoek ik de rokers altijd om elders te gaan roken, zelfs in hun eigen huis. Als ze dat tenminste niet al lang zelf hebben bedacht. En niemand vind dat vreemd als je dat vraagt. Meestal zeg ik er dan nog bij dan jongste luchtwegproblemen heeft. Zuiver technisch gezien is dat niet zo, alleen gevoelig, maar met al die rook kan je dat wel krijgen natuurlijk.

mijk

mijk

26-12-2009 om 14:13

Over een heel hete radiator!

dan is het echt weg.. Toen ik nog studeerde ging het even voor de moederhaard. En ik heb ion dez omer ook wel eens iets heet gestreken werkte ook...Ge3en idee waarom overigens...

maan.

maan.

27-12-2009 om 11:22

Schone kleding..

Hier ook een rokende schoonfamilie.. behalve dat ik het flink benauwd krijg in die zooi vinden de kinderen het ook nog eens smerig.

Als de kinderen weten dat we die kant opgaan plannen ze hun kleding zo in dat ze de volgende dag lekker iets leuks schoons aantrekken en naar schoonfamilie 'dan houden we die ene broek/dat ene shirt wel een dagje langer aan' dan kan die daarna meteen in de was.. net als de kinderen die na het bezoek het liefst meteen onder de douche stappen (en liefst ook meteen hun bed verschoond zien maar na die douche vind ik dat toch wel wat overdreven).

Welke idioot heeft sigaretten uitgevonden?

Beo

Beo

27-12-2009 om 14:08

Inderdaad maan

Hier ook: "Nee, je mag geen schone kleding aan, we gaan naar X."
Ik heb wel goede ervaring met een paar uur buiten hangen. Dan is de lucht er toch wel uit.

Beo.

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 15:47

O hier ook

Hier gelukkig geen rokende familie en weinig rokende vrienden. Wel heb ik een hele goede vriendin die veel rookt. Maar hoewel ik er niet tegen kan blijf ik toch niet weg, daarvoor is de vriendschap me te dierbaar. Maar als ik ernaar toe ga dan zorg ik ook dat ik kleren aan heb die rijp voor de wasmachine zijn. Sterker nog, ik heb wel eens een broek of shirt weer uit de wasmand geplukt en aangedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.