Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

20-02-2011 om 11:36

Roest vrij staal

althans zo noemen ze het. Ik heb mijn rol houders en wc borstel houders van dat spul. Maar er ontstaat roest op. Kan ik dit voorkomen?
En als dat niet kan wat is de meest simpele manier om het schoon te houden? Het zit ook op zo'n ongelukkige plek...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

20-02-2011 om 11:45

Ervaring

Helaas, op de goedkope uitvoering van dit materiaal ontstaan roestachtige vlekken. Niets aan te doen is mijn ervaring, vervangen dus en dan kiezen voor goede kwaliteit waarmee je een half mensenleven kunt doen, of regelmatig vervangen.
Voorkomen kan misschien door het spul wekelijks te voorzien van een olielaagje (babyolie voldoet al)

Roestvrij staal

is verkrijgbaar in allerlei kwaliteiten. Niet alle roestvrij blijft inderdaad vrij van roest. Helaas.

Valkyre

Valkyre

20-02-2011 om 22:55

Olie

Er is speciale olie om RVS mee op te poetsen, maar om het even welke olie werkt ook hoor (olijf-, sla-, babyolie...). Gewoon een klein beetje op wc-papier of keukenpapier en goed wrijven.

Puck

Puck

21-02-2011 om 09:35

Maar met olie gaan die roestvlekken niet weg

Hier een zeeppompje met roestplekjes en ook met olie gaan die niet weg. Heeft idd met de kwaliteit van de rvs te maken.

Roestplekken

Die roestplekken krijg je dacht ik wel weg met van dat zilverpoetsspul of koperpoets. In het verleden heb ik dat wel eens gedaan.
Ondertussen hebben we allang niet roestend roetsvrijstaal.
Beste methode is gewoon weggooien :
En dan nieuwe duurdere kopen.
groeten albana

klaver

klaver

28-02-2011 om 09:01

Komt door chloor

Die roestvlekken zijn niet het gevolg van water maar van chloor. Je kunt ze wegschuren en vervolgens overstappen op een wc-reiniger zonder chloor. Ik zie ook wel eens in een zwembad dat het RVS-bedienigspaneel (om door te trekken) van Geberit (dat ik thuis ook heb) vol roestplekken zit.

Puck

Puck

28-02-2011 om 10:02

Nee hoor klaver

Het hoeft niet door chloor te komen. Mijn zeepomp in de keuken is nog never nooit in aanraking geweest met chloor (ik heb het niet eens in huis) en toch zitten daar ook roestvlekken op.

Monet

Monet

28-02-2011 om 12:06

Geen chloor

Hier wordt geen chloor gebruikt, dus ook hier kan dat de oorzaak niet zijn. Ik zie hier wel verschil tussen goedkoop en duur RVS. Bij mijn ene toilet staat dus een goedkope toiletrol/borstelhouder , bij de andere hangt een dure RVS-borstelhouder aan de wand.
De goedkope kan ik elk jaar vervangen, de dure hangt er al 5 jaar zonder 1 roestpuntje.

klaver

klaver

28-02-2011 om 14:46

Puck en monet

Je hebt idd RVS (mag dat zo nog wel heten) dat ook van water roest. Maar er zijn duurdere soorten die wel van chloor roesten en niet van water.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.