Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rits repareren in 2 seconden

Mijn zoon heeft een winterjack waar een uitritsbaar fleecevestje bij hoort. Hij draagt het fleecevestje ook los en als het koud is met een bodywarmer erover ofzo. Nu was ineens de trekker van de rits van het vest verdwenen. Niet alleen het dingetje waaraan je trekt maar het complete rits-sluitmechaniek! Balen want nu kon het vest niet meer dicht en het kon ook niet meer in de jas vastgeritst worden. Ik dacht dat er niks ander op zat dan òf alle ritsen vervangen òf een nieuwe jas kopen.

Toen zag ik opeens op internet de "ZlideOn". Dat is een rits-repareer dingetje dat je heel simpel op de rits klikt en dan doet-ie het weer! Briljant!! Voor EUR 8,83 was de boel weer gerepareerd. (besteld via www.ellenfashion.nl, maar er zijn nog legio andere adressen waar het dingetje verkrijgbaar is). Verschillende modellen voor verschillende ritsen (metaal, kunststof, spiraal, etc) en verschillende maten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

18-11-2009 om 15:38

Helaas

Helaas, deze ritsreparatietip gaat mij niet helpen... De rits van mijn laars is namelijk gesneuveld. Het rits-plastic is losgekomen van het stofdeel. En dan niet eens ergens bovenaan, maar gewoon in het midden. Grrr. Zal wel een dure reparatie worden.

Guinevere

15 euro was ik vorige week kwijt voor een nieuwe rits in mijn laarzen( laarzen waren 100 euro,dus zijn het nog waard)
dochter heeft nu ook een kapotte rits in haar laars,die waren slechts 25 euro,dus ik denk dat ik voor haar maar nieuwe laarzen koop.

Guinevere

Guinevere

18-11-2009 om 16:17

Oh, dat valt mee!

15 Euri, dat is nog prima te doen voor laarzen van 1 jaar oud. Op naar de schoenmaker (als het droog is en niet meer stormt).

Oh ik heb

gewoon het rits-stukje van de zomerjas er af gehaald en die op de winterjas gezet. Eerst even gepast met een helft van beide ritsen. Dochter heeft nu een lichtblauwe jas met een roze rits-trekker. Kostte me helemaal niets, ik hoefde niet on-line te bestellen heb niet per ongeluk een verkeerde maat besteld.

Triple

Triple

18-11-2009 om 19:47 Topicstarter

Egberdien

Die tip van jou is ook een goeie! Maar hoe krijg je dat rits-stukje dan van de oude rits en op de nieuwe? Breekt het metaal niet door als je het openbuigt?

Minet

Minet

18-11-2009 om 19:57

Guinevere, veel duurder hier

De eerste rits in mijn laars kostte me 22.50, de tweede rits, andere laars dus, was 27.50 euro!
Het hangt af van de lengte van de rits en van de methode die ze gebruiken. Bij de goedkoopste naaiden ze nl. niet meer dat randje achter de rits erin, waardoor panty's nu steeds kapot gaan
Bij de duurdere deden ze dat wel!

Triple

Je kunt de rits er met een beetje gepruts wel afschuiven. Ik doe dat meestal bovenaan, net onder het iets langere stop-stukje. Even wat wriemelen en dan schuif je het er zo af, en bij de andere jas er weer op. Sommige ritsen hebben hier zelfs een speciaal "spoortje" voor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.