Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

05-06-2010 om 13:42

Rijst opfluffen

Ik heb nog een pak rijst in de kast en wil gekruide kippenpoten erbij doen. Maar alleen kale rijst is ook zo saai. Iemand hier nog tips? Zo eenvoudig mogelijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nasigroente en doperwten

Die rijst samen koken met diepvriesdoperwten (hier 400 gram rijst en 400 gram doperwten). Zo'n zakje nasigroente van Conimex even laten wellen en dat erdoor.

Man en kinders eten dat vaak als ik niet thuis ben, dan doen ze er saté bij.

reina

reina

05-06-2010 om 14:19

Simpel

uitje(s) bakken + kerrie erdoor?

ishtar

ishtar

05-06-2010 om 15:10

Rijst met

kaas. Gewoon geraspte kaas erdoor laten smelten. Heerlijk! (vooral met zilvervliesrijst)

Primavera

Primavera

05-06-2010 om 15:27

Ananas en pijnboompitten

Heel eenvoudig kun je het ook opfluffen met stukjes ananas en pijnboompitten waarmee je de rijst even opbakt.
Groeten Primavera

mirreke

mirreke

05-06-2010 om 15:49

En bv koken met geel poeder erin (ketoembar?)

Of paprikapoeder. Want dan wordt de rijst geel of rood. Ziet er ook smakelijk uit. Verse lenteuitjes er doorheen snijden, jummie.

Roerbakken

Stronk paksoi in reepjes snijden ( als andijvie zeg maar)
Teen knoflook en een uitje fruiten in de pan, paksoi erbij, wat zout en een scheut Ketjap Manis. Alles roerbakken. De groente over of door de rijst doen.Ik heb het vanavond nog gegeten ( maar dan met gehakt erbij.Lekkkerrrr!

Wij eten 1 stronk met z'n tweeën+ 1/2 ( =een kleuter die niet zoveel eet)

Damajo

Mirreke

ik denk dat je koenjit (geelwortel) bedoeld. Van ketoembar kleurt je rijst niet zo denderend.

Margriet*

Margriet*

05-06-2010 om 22:38

Vandaag in het park

kreeg ik een bordje van een vrouw van Marokkaanse afkomst met een heerlijke simpele salade (of het Marokkaans was weet ik niet, maar ik had deze combi nog niet eerder zo gegeten). Rijst, hele kleine stukjes komkommer, tonijn en mais. Was een beetje zoetig fris. Met een kippenpootje erbij een maaltijd voor een warme dag.

Nasha 1st

Nasha 1st

05-06-2010 om 23:37

Even kijken

wat ik in huis heb....Dan blijft over de nasikruiden of de optie van Margriet denk ik (even kijken of ik mais heb)

Ulla

Ulla

06-06-2010 om 13:14

Heel simpel

Gewelde rozijnen erdoorheen (na het koken).
Mmmmm!

Of nog simpeler, de rijst koken met een groentebouillonblokje. Dat smaakt heerlijk.

Gebakken rijst

Rijst eerst koken en dan af laten koelen (liefst een dag van te voren). Dan een uitje snipperen en knoflook persen en dat fruiten in zonnebloemolie. Schepje sambal er doorheen en dan de koude rijst erbij en roerbakken. Misschien wat extra olie toevoegen. Zout en suiker toevoegen en fijn gesneden prei meebakken. Een ei (of twee) roerbakken tot kruimels en door de rijst scheppen. Scheutje ketjap en klaar is je gebakken rijst. Groot succes hier altijd.

Dorry

Nasha 1st

Nasha 1st

06-06-2010 om 22:42

Combi

het is een combi geworden. Ik heb een paar scheppen er uit gelaten voor mijn 2 smurfen (die niks lusten) en die met geraspte kaas geserveerd. Na eerst een wat vreemde blik en een voorzichtig hapje aten ze hun vingers er bij op!!! hahahahaha...

Voor de andere 3 van het gezin met nasi-kruiden dus. Heerlijk hoor!

mirreke

mirreke

07-06-2010 om 13:53

Is koenjit hetzelfde als kurkuma?

Want dat staat namelijk op het doosje (even opgezocht).

Bastet

Bastet

07-06-2010 om 14:03

Ja,koenjit is kurkuma.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.