Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

09-01-2011 om 18:18

Restje boerenkool

Hoi,

Wat te doen met een restje boerenkool? Waar is dat lekker bij?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opgebakken boerenkool

eet je op witbrood natuurlijk! Mmm, zo lekker.

Op brood?

ieks, boerenkool op brood?dat lijkt me nou totaal niet smakelijk.
ik zou een slagersrookworst kopen,de boerenkool in de magnetron opwarmen,beetje jus erbij( van de vorige dag?)
et voila.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-01-2011 om 19:29

Jaaa op brood

Echt sus-anne, bijna alle stamppotten zijn verrukkelijk op brood. Mmmmmm.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

09-01-2011 om 20:58

Op brood

maar dan opgeleukt tot aardappelsalade met behulp van mayo, mosterd, zilveruitjes etc. Werkt vziw. met alle stamppotten. Op het moment moet ik er even niet aan denken overigens maar normaal lijkt het me heerlijk!

Puck

Puck

09-01-2011 om 21:58

Pelle, magnetron?

Prakje zuurkool of boerenkool in de magnetron opwarmen? Zooooo zonde! Dan mis je die lekkere opgebakken krokante korstjes.

Niet in de magnetron natuurlijk

juist dat korstje is zo lekker. Mosterd, hm, dat heb ik nog nooit geprobeerd, dat lijkt mij weer niks.

Rembrand

Rembrand

09-01-2011 om 22:57

Het water loopt mij in de mond meisjes.....

Opgebakken zuurkool met rookworst en mosterd op een zelfgebakken witte boterham........
M.

Fiorucci

Fiorucci

10-01-2011 om 07:12

Ja op brood

De hutspotkoeken van mijn schoonmoeder zijn beroemd.

Tussen een omelet

Echt waar! Superlekker
áls we boerenkool overhebben, dan doe ik het volgende:
Ik bak een omelet van 2 eieren. Daarna bak ik in dezelfde pan (eerst eenklontje boter)de boerenkoolprak. (niet roeren, want zonder roeren krijg je inderdaad een lekker korstje) Ondertussen smeer je een beetje mosterd alsof het boter is, over de omelet. Boerenkool op de helft van de omelet, dubbelklappen en je hebt een volledige vegetarische maaltijd. Errug lekker.
Groetjes,
Margriet.

Ehm.........

ik geloof dat ik iets overheerlijks heb gemist mijn hele leven,ik ga eens boerenkool op brood proberen( met korstjes.

Sus-anne

Ik moest wel lachen om jouw reactie op mijn "op brood natuurlijk". Alsof dat echt het allervieste was dat je kon bedenken!

Ga je het echt proberen? En laat je het ons dan weten?

Savon

ja,dat klonk me heel vies in de oren,ik had er ook nog nooit van gehoord!er zelfs nooit over nagedacht dat die mogelijkheid er is. de combinatie stamppot met brood komt zo vreemd op me over.
maar eigenlijk,in duitsland kun je ook een broodje zuurkool bestellen,dus ja,waarom dan geen broodje boerenkool?ik ga het zeker proberen,en dan horen jullie het van me!

liora

liora

10-01-2011 om 23:14

Misverstand

Heb geen boerenkoolstamppot over, alleen boerenkool, alleen de groene groente dus!

Jan Uari

Jan Uari

11-01-2011 om 08:32

Makkelijk toch?

Kook je nog even wat aardappels en maak je alsnog stamppot boerenkool die je bewaard voor de volgende dag om op te bakken
Ben benieuwd wat je er nou uiteindelijk mee gedaan hebt?
Overigens ken ik een broodje stamppot ook niet en lijk het me ook niet lekker. Ik vind opgebakken boerenkool zonder brood alleen al heerlijk!
Wat ik dan van huis-uit wel ken maar waar wij als kinderen altijd onze neus voor ophaalden is een kliekje macaroni, nasi of bami op brood... Dat vond mijn vader altijd heerlijk :-s

picovina

picovina

11-01-2011 om 11:05

Op brood in de oven....

is heerlijk....... wit of bruin brood, laagje stamppot erop (maakt niet uit welke plakje ontbijtspek erop als er geen vlees in/bij zat en daarover geraspte kaas. Zo hebben onze kids stamppot leren waarderen hmhmhmhmh Ideaal als je nog maar klein restje hebt of opeens meer eters!!

liora

liora

11-01-2011 om 20:02

Madelief

Ik had ook nog boerenkoolstamppot over en heb jouw suggestie gevolgd. Heerlijk die omelet met boerenkool!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.