Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

23-08-2010 om 21:34

Restaurantje amsterdam op loopafstand

van het Centraal Station zoek ik. Zaterdag ga ik samen met een vriendin sinds jaren weer eens lekker op pad naar Amsterdam. We ontmoeten elkaar op Amsterdam Centraal rond 17.00 en willen in de buurt eerst wat gaan eten, wie weet iets.... Liefts wat bistro achtig, geen pizzeria, mexicaan e.d. Gezien het tijdstip zal je ook wel overal moeten reserveren.. Oh, en gezien mijn budget geen sterren ding, het moet betaalbaar blijven... Wie heeft de ultime tip, ik blijf vaak rond dwalen voor ik iets binnen durf te stappen en dat vind ik zaterdag jammer van de tijd..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Do as the locals do!

Dan ga je naar cafe Kobalt. Lekker eten, beetje eetcafeachtig maar dan beter eten, niet al te duur en maar 5 minuten lopen vanaf CS. NIet te hip, niet te suf. Kortom: ideaal! Het zit op de hoek van het Singel op nr2.

Je kunt reserveren voor de zekerheid maar in Amsterdam gaan de meeste mensen pas na 19.30 uit eten.

Met je rug naar het CS, oversteken en dan naar rechts lopen. Langs Beekwilder (grote winkel met decoratiemateriaal) en langs de AH, bruggetje over en dan ben je er al.

Tja, kom ik weer

goedkoop, snel en vlakbij het CS, dan kom ik weer bij de Zeedijkchinezen uit. New King (tip:met vis gevulde aubergine en kankung met beef) of Nam Kee, bijvoorbeeld.

Heel ander genre, op de Nieuwmarkt: Bern. Bekend om zijn kaasfondue. Een in Amsterdam al eeuwenlang bekend eetcafe.

Sowieso zijn Zeedijk en Nieuwmarkt handig om langs te lopen want het wemelt daar van de diverse horeca, en als je een beetje vroeg op de zaterdag komt is er heus nog wel plek.

En wat ik zelf ook erg lekker vind, en goedkoop, maar dan ben je al voorbij de Nieuwmarkt en zit je op de Kloveniersburgwal, is het Maleisische eethuisje Nyonya. Wel erg klein, niet echt een restaurant om uitgebreid te tafelen.

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

23-08-2010 om 23:00

Hoor ik ook iets nieuws

cafe Kobalt, ga het onthouden.
Je kunt ook de Haarlemmerstraat zit ook veel in de zijstraten, of richting de Rozengracht, de Tuindwarsstraat bijv. Burgers Patio.

Klaver

Klaver

24-08-2010 om 16:12

Dwaze zaken

tegenover CS: Dwaze zaken

Prins Hendrikkade 50
1012 AC Amsterdam
020 6124175

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.