Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Denise

Denise

03-02-2009 om 11:28

Restaurant rotterdam

Hallo,

Ik moet voor mijn werk met klanten gaan eten in Rotterdam. Zij slapen in Hotel New York; ik zoek dus een leuk restaurant in de buurt daarvan.
Hebben jullie tips? Ik ben zelf nl. niet bekend in Rotterdam.

Bedankt!
Groetjes, Denise

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Denise

Hotel New York heeft zelf een restaurant, voor als het echt makkelijk moet.
Wat ook leuk is: met het bootje (watertaxi) naar de overkant, daar zitten verschillende restaurants. Ik heb vroeger in R'dam gewoond, dus weet de laatste tips niet precies. Wat wel prima is, ook met klanten, is Loos. Dat zit direct bij de aanlegsteiger van de boot. Mijn ervaring is dat mensen dat heel leuk vinden, met het bootje over de Maas. Ook als je het al eens eerder hebt gedaan.
Fijne avond gewenst!

Wat zoek je?

Als je recht oversteekt met de watertaxi zit je in het Scheepvaartkwartier/Het Nieuwe Werk.

Daar is van alles op eetgebied te vinden. Van Michelin (Parkheuvel) tot eetcafe.

Ik zou lekker naar Parkheuvel gaan

Denise

Denise

03-02-2009 om 13:03

Watertaxi

Bedankt voor jullie tips!
Met de watertaxi lijkt me hardstikke leuk. Het zijn Italianen, dus het is ook nog eens een keertje speciaal voor hen. Maar waar is die watertaxi dan? Is dat in de buurt? En vaart die wel op maandag?

groetjes, Denise

Denise

Denise

03-02-2009 om 13:24

Aanvulling watertaxi

Ik heb net even gegoogled op Restaurant Loos en dat lijkt me een leuk restaurant. Maar hoe moet ik daar met de watertaxi komen? En is het dan nog ver lopen?

wendelien

wendelien

03-02-2009 om 13:42

Loos is geen

restaurant maar een eetcafé en nou niet bepaald bijzonder. Zilt aan de Cargadoorskade zou ik aanraden: errug goed eten, ook voor culi Italianen (of voldoen ze niet aan het cliché?)

Denise

Denise

03-02-2009 om 13:55

Wendelien

Ja, het cliché is inderdaad waar, vandaar dat ik blij ben met alle tips! Maar naast het goede eten, moet het ook wel gezellig zijn.
Zit het restaurant Zilt ook in de buurt van Hotel New York en zo ja, kan ik dat dan ook met watertaxi bereiken?

Rembrand

Rembrand

03-02-2009 om 14:06

Vis.

Kaat Mossel is een gezellig restaurant en je kan er heerlijk vis eten.
Bij het Witte huis ( Westermeier ) zitten ook een paar goede restaurants en de omgeving is heel leuk voor mensen die wellicht voor het eerst in Rotterdam zijn.
La Vilette had vroeger een ster, maar kookt zonder ster onverminderd lekker door.
M.

Rieke

Rieke

03-02-2009 om 14:34

Zilt

Zit volgens mij op dezelfde kade/kant van hotel NY. Kun je lopend naar toe. Is wel jammer; mis je watertaxi; die gaat overigens vanaf de kade van hotel NY. heel makkelijk allemaal. En ik zou ook naar parkheuvel gaan : ))

wendelien

wendelien

03-02-2009 om 14:38

Denise

Zilt ligt ong. aan de overkant van Hotel New York en het is niet ver lopen vanaf de aanlegplaats van de watertaxi. Bovendien is het wel een mooi stukje van Rotterdam (gespaard gebleven in de oorlog). Het is wel lang geleden dat ik er was, moet ik bekennen. Er hangt in elk geval geen bistro-sfeer. Misschien hebben ze een website of kun je bij Iens meer info vinden.

wendelien

wendelien

03-02-2009 om 14:43

Oeps!

Ik begin me nu af te vragen of ik Zilt soms verwar met Zeezout, dat in elk geval wél aan de overzijde van Hotel New York ligt en niet ver van de aanlegplaats van de watertaxi. Zal nog even speuren! Als ik ze idd verward heb, gelden bovenstaande beschrijvingen hoogstwaarschijnlijk voor Zeezout! Neemmenietkwalijk!

wendelien

wendelien

03-02-2009 om 14:46

Ja dus

Google op Zeezout Rotterdam en je kunt er zelfs een virtuele toer maken.

Denise

Denise

03-02-2009 om 14:53

Zeezout

Heb ondertussen ook gegoogled op Zeezout, maar ze zijn helaas dicht op maandag

Nog andere suggesties?

Zilt was niets?

Denise

Denise

03-02-2009 om 14:55

Kaat mossel

Rembrandt,

Ik ben totaal niet bekend in Rotterdam, maar liggen de restaurants die jij noemt ook allemaal in de buurt van Hotel New York?

Watertaxi

Ik ben deze zomer nog bij Loos geweest. Er is een bar gedeelte en een restaurant gedeelte. Ze hebben ook een site. Ik vind het OK, ook voor zakelijke gasten.

Parkheuvel is natuurlijk veel sjieker, maar ik vind het niet gezellig. Heb er zakelijk eens gegeten, maar toen was ik net zwanger en vond ik niks lekker.

Denk dat je even goed moet kijken voor die watertaxi Denise. Ze hebben meer aanlegpunten. Kaat Mossel ligt niet aan de overkant van Hotel New YOrk, maar je kunt er volgens mij wel met de watertaxi komen. Het is trouwens weer meer bistro dan bv. Loos. Niet dat ik Loos nu per se wil promoten hoor. Het ligt alleen wel heel handig en in een mooi stukje Rotterdam en dichtbij de watertaxi (100m lopen vanaf de kade).

Gezien het feit dat ze uit Italie komen zou ik zeker gaan voor die watertaxi. Dat is dan toch echt leuk. Het duurt niet lang (15 min max denk ik) en het is wel bijzonder, even de Maas oversteken.

Ga even denken of ik nog wat voor je weet.

In den rustwat

Super aanrader.
Als je echt historisch wilt gaan moet je naar Restaurant In den Rustwat aan de Honingerdijk (Kralingen) gaan.
Culinair hoogstandje in een historisch pand. Opoe Herfst heeft daar gewoond. Deze, vroeger herberg, is steen voor steen afgebroken en 100 meter verder op weer opgebouwd.
Dit restaurant heeft een zeer goede Chef. En ligt aan het arboretum "De Trompenburg". Neem anders een kijkje op de website.

Dit moet je zien!

http://www.wht-rotterdam.nl/

Bij hotel New York met de watertaxi naar de overkant en tweehonderd meter of zo lopen. Een goed bewaard geheim....tot nu toe,
Jonne

Rembrand

Rembrand

03-02-2009 om 18:25

Denise.

Het is ongeveer vier kilometer dus wellicht te ver om te lopen.
Volgens mij kan je er met de watertaxi komen. Ik heb beide adressen ingevoerd op de ANWB routeplanner en zo te zien kan dit.
( Koninginnenhoofd 1 naar admiraliteitskade 81 ).
Je kan trouwens ook vlees eten in Kaat Mossel hoor, maar vis is wel hun specialiteit.
M.

Wat denk je dat ze leuk vinden?

Je kunt ook eten in de Euromast, en aan de voet van de Euromast, bij de aanlegplaats van de Pannenkoekenboot, ligt een drijvende chinees met ala carte en wokken (da's natuurlijk een stuk simpeler als Parkheuvel dat net aan de andere kant van de Euromast ligt).

Als ze sjiek aziatisch willen kun je ook naar Dewi Sri gaan (ligt aan de kade, ook met watertaxi te bereiken).

Verder: even bij IENS op scheepvaartkwartier klikken, dan zie je het hele aanbod.
Ik hoorde pas iemand nogal enthousiast zijn over Lulu (aziatische tapa's).

Roos

Roos

03-02-2009 om 23:42

Euromast

Ja, ik zou naar de euromast gaan. Maakt het toch wel extra speciaal. En dan met de watertaxi erheen, helemaal leuk volgens mij .
Roos

Rembrand

Rembrand

04-02-2009 om 08:42

Dirksmama.

Dewi Sri..........lekker..............
M.

Rembrand

Rembrand

04-02-2009 om 08:54

Denise.

Ook leuk en lekker http://www.lastanza.nl/index.html

Denise

Denise

04-02-2009 om 10:10

Wauw! wat een tips!

Bedankt allemaal voor de tips!
Heb het allemaal op internet opgezocht en ga met een ander collegaatje kijken en misschien wel ff voorproeven

Ik laat het jullie weten wat het is geworden!

Groetjes, Denise

Stelle

Stelle

04-02-2009 om 11:19

All time favorite...

... hier is Zinc, ook in het Scheepvaartkwartier (Calandstraat). Eenvoudig maar altijd goed eten, geen uitgebreide, maar wel een originele kaart (keuze uit vlees, vis of vega), maar nog nooit is mij tegengevallen wat ik bestelde (en ja, ik ben kritisch ). Vaak met vergeten groenten, bijna altijd bio, altijd volgens het seizoen. Lekkere wijnen, fijne bediening. Maar ik ben al een tijdje weg uit r'dam er al een jaar of 3 niet meer geweest..

Vageltje

Vageltje

04-02-2009 om 15:08

Zinc

Weet niet of deze er al tussen staat. Ben er jaren geleden voor het laatst geweest, maar was toen een succes. Ligt ad overkant van hotel NY in mooi stukje Rotterdam.
Succes met kiezen!

Groetjes Vageltje

Marsudan

Marsudan

04-02-2009 om 18:32

Nog eentje met een z

Vlak bij hotel NY zit Zenne op Zuid. Het is een Turks restaurant waar ik al veel enthousiaste verhalen over heb gehoord.
Groetjes, Marsudan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.