Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Reparatie wasmachine doen of niet

Sinds vandaag heeft de wasmachine kuren. Hij geeft een code die kan staan voor versleten koolborstels. Het is een aeg, 12 jaar oud. Proberen te laten repareren of vergeten en toch een nieuwe kopen? Wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

19-03-2011 om 21:34

Versleten koolborstels

Is voor een beetje handige doet het zelver een peace-of-cake om te vervangen.
Ken je geen handige jongen die dit voor een vrienden prijsje voor je wil fixen?

Ik zou ze wel laten vervangen denk ik. Een wasmachine afdanken alleen omdat de koolborstels versleten zijn zou ik een beetje zonde vinden. Ik heb trouwens ook een AEG en mij is door de verkoper verteld dat AEG het een na beste merk is. Als ie gelijk heeft zou je wasmachine dus nog wel een paar jaartjes mee kunnen.

Jolanda123

Jolanda123

19-03-2011 om 21:54

Prijs koolborstels

Net even voor je gegoogeld, Koolborstels kosten 39 euro.
http://www.datrepareerikzelfwel.nl/Store/Store_Product_Detail.php?front_id=24&product_id=141&store_cat_id=58

Dat was het mij wel waard.
Ik heb zelf ook een aeg van Minimaal 15! jaar oud, en die doet het nog steeds als een tierelier.

Voor die 39 euro kun je in iedergeval weer een poos wassen, en in de tussentijd kun je op zoek gaan naar (sparen voor)een andere wasmachine

Succes met je beslissing

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-03-2011 om 21:57

Doen

Een wasmachine is eigenlijk een heel simpel apparaat. Koolborstels zijn heel eenvoudig te vervangen. Even een beetje googlen, dan kom je wel wat uitleg tegen.

En laat het doen:

Dan kost het ca. 130 euro.

Vera*

Vera*

20-03-2011 om 10:40

Hier ook

Ik heb een AEG van nu bijna 15 jaar en daar zijn nu twee keer de koolborstels van vervangen. Ik heb er een 'mannetje' voor. Vorig jaar waren de koolborstels weer versleten en zijn er nieuwe in gezet. Ik heb het laten doen voor 75 euro. Daarvoor heeft hij ook nog de motor gesmeerd. Volgens mijn mannetje gaan koolborstels 6-8 jaar mee (afhankelijk van gebruik).
Ook weet ik van hem dat de kwaliteit van de oude AEG's veel beter is dan die van de nieuwe van tegenwoordig. Ik zou nu ook geen AEG meer kopen. Ik gan nu denk ik voor een goedkope relatief veel water gebruikend exemplaar.

Vera

Philou

Philou

20-03-2011 om 17:02 Topicstarter

Rosase

"Ken je geen handige jongen die dit voor een vrienden prijsje voor je wil fixen?"

Zou wel handig zijn maar erm, is het niet beter om zoiets door een vakman te laten doen?

"Ik heb trouwens ook een AEG en mij is door de verkoper verteld dat AEG het een na beste merk is. Als ie gelijk heeft zou je wasmachine dus nog wel een paar jaartjes mee kunnen.'

In de veronderstelling dat AEG de beste (koop) was, ben ik nu wel benieuwd naar wat dan de beste is?

Philou

Philou

20-03-2011 om 17:12 Topicstarter

Jolanda, vera

Bedankt voor de link, Jolanda. Ik zal ze laten vervangen.

En Vera, hoe kom jij aan zo'n mannetje. Waar vind je die. Voorheen zat ik in een buurtjes-buurt in A'dam en daar kende je altijd wel viavia iemand die bereid was te helpen. In deze buurt ligt dat helaas anders. Ik haal toch liever iemand op voorspraak in m'n huis.

Jolanda123

Jolanda123

20-03-2011 om 18:06

Even bellen--> judith-t

Bel wel eerst even met dat (of een ander onderdelenhandelaar) of dat idd het juiste onderdeel is.

Ik heb namelijk "quick and dirty" gegoogled, en ik kan je niet de garantie geven dat dat het exacte onderdeel is.

Succes!

Vera*

Vera*

20-03-2011 om 19:25

Judith-t

Mijn vaatwasser was in storing (en wij kregen hem er niet meer uit) en zocht ik 'dus' een mannetje. Via internet gezocht en deze zelfstandige gevonden. Hij kwam eerst voor de vaatwasser (en nog eens en nog eens, stom ding met storing wat niet gevonden kon worden) en toen mocht hij ook voor de wasmachine komen.

Vera

Margriet*

Margriet*

20-03-2011 om 22:26

Judith

Ben niet zo voor reclame maken maar woon je nog in Amsterdam? Wij hadden pas goede ervaringen met http://www.abcsnelservice.nl/.
Hij heeft goede reviews op marktplaats. Man heeft eigen klein bedrijf en heeft snel en kundig onze 11 jaar oude vaatwasser weer aan de praat gekregen.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-03-2011 om 09:09

Zelf doen

Koolborstels vervangen is iets wat je goed zelf kunt doen. Je zou bij de winkel waar je de nieuwe koolborstels koopt even om advies kunnen vragen.

Rosase

Rosase

21-03-2011 om 15:31

Judith

DE Miele natuurlijk! Wat zou het anders moeten zijn dan?

Of het beter is om dit door de vakman te laten doen kan ik niet bepalen. Dat is afhankelijk van de inhoud van je portemonee en hoe ruim je in de handige mannetjes zit. Mijn man (ook nogal handig) zou dit echt gewoon zelf doen. En als iemand in de buurt het lief zou vragen, zou ie denk ik ook niet al te moeilijk doen.

Scheelt meer dan 100 euro lees ik zo....

Philou

Philou

24-03-2011 om 10:48 Topicstarter

Wasmachine definitief rip

We stonden ernaar te kijken, naar het rubber, naar het piepen, naar het deurtje. Hij is gewoon op. Jarenlang 3x per dag moeten wassen (kinderen met heel veel reflux). Voorgelegd aan 'een mannetje' en die kwam tot dezelfde conclusie. Achja, het beessie heeft goed zijn best gedaan. Het was even slikken. Bedankt voor alle adviezen. Ik bewaar ze voor de volgende.

Philou

Philou

25-03-2011 om 11:26 Topicstarter

K.ersje

Bedankt maar ik lees 'm nu pas !!! .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.