Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Reparatie tuinhuis/blokhut

Het huisje in onze tuin heeft wat rotte kozijntjes en een stuk ruitje. Ik zal niet de eerste zijn die tegen dit probleem aanloopt. Hoe hebben anderen dit probleem opgelost? Is dit zelf te repareren of beter maar een timmerman inschakelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

15-07-2010 om 19:42

Timmerman zegt....

als ze vragen of ze het zelf kunnen,kunnen ze beter een timmerman vragen want anders weet een klusser zelf wel of hij zoiets aankan.

Ik met mijn lekenverstand vond dat een gek antwoord en zeg; ruitjes eruit,kozijntjes eruit en opnieuw zagen, er weer in timmeren en glas erin?
Maar ja ik ben geen timmerman?

dere

dere

16-07-2010 om 00:13 Topicstarter

Tja

Ik ben niet onhandig, maar inderdaad nul kluservaring wat dit betreft. En je moet toch ergens beginnen met ervaring opdoen lijkt me?

Ik was dus benieuwd of er iemand was die dit al eens eerder had aangepakt. En ik hoopte op wat geruststellende woorden over kant en klare kozijnprofieltjes bij de houthandel .....

Maxime.M

Maxime.M

16-07-2010 om 09:52

Bouwmarkt vragen?

Hoi,

Bij dit soort dingen vraag ik ook altijd even rond in de bouwmarkt. (wel de man bij de juiste afdeling zien te vinden) maar dan krijg je ook voldoende tips. Desnoods neem je wat foto's mee van het rotte kozijntje. Ik vind het zelf klussen bij een schuurtje wel het proberen waard, je moet inderdaad ergens beginnen. Voor m'n huis zou ik dan niet doen.
Hier hebben we ooit in het huis een rot kozijn gehad. De man die het kwam repareren heeft inderdaad de rotte delen weggezaagd. Hier nieuw hout voor geplaatst met een soort twee-componentenlijm die als het samengevoegd werd warm werd (ja ik stond er met mijn neus bovenop en de man vond het leuk het uit te leggen) daarna de kleine kiertjes opvullen met plamuur, na het drogen en schuren kon er geverfd worden.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.