Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

30-08-2011 om 21:04

Renault scenic, melding: kaart niet herkend

De auto start met deze kaart ipv met een gewone autosleutel, het is een soort pasje. nu krijgt mijn vriend deze melding en de auto start niet meer. Volgens de garage moet hij dan opnieuw worden ingelezen en dit vrij kostbaar. Maar hij twijfelt of dit het wel is, nl de reservekaart geeft deze zelfde melding. Heeft iemand van jullie dit wel eens gehad en hoe is dit verholpen?
bedankt, namens vriendlief,
Groet, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

30-08-2011 om 22:02

Wat gek

hij kan de auto wel gewoon met de kaart openen? Dan zou de auto hem toch moeten herkennen.
Heb ook zo'n kaart en heb dit gelukkig nog niet meegemaakt, wel een keer dat de kaart leeg was. Maar dat zou het probleem niet kunnen zijn, als de auto wel open gaat.
Is de garage een renaultgarage? Staat er iets over in het handboek?

jippa

jippa

30-08-2011 om 22:15

Accu leeg?

Tja, google eens op renault kaart niet herkend en je komt van alles tegen. Wij hebben het wel eens gehad, toen was de accu leeggelopen. Maar ik lees op fora ook bijvoorbeeld dat het een los contactje in je kaart kan zijn en nog diverse andere oorzaken.

Anwb

Misschien kun je contact zoeken met de ANWB. Deze hebben een database waar allerlei oorzaken instaan. Wij hebben ooit eens ook wat gehad met onze laguna. Bleek toen een vieze sensor te zijn die het weer deed nadat deze schoon was gemaakt met een (nog viezere ) poetsdoek. Misschien kunnen ze eerst de goedkopere opties bijlangs gaan voordat deze dure optie wordt uitgevoerd.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2011 om 10:59

Hmm

Wij hebben dat met een kaart, die gebruiken we dus niet meer. De andere kaart doet het gewoon. En toen laatst de accu leeg was kon ie de kaart nog wel lezen.

Batterijtje vervangen

In de sleutelkaart zit een knoopcelbatterij, heb je die al eens vervangen om de foutmelding te testen?

En, oregano?

Wat was het probleem en de oplossing met de sleutelkaart (voor als ikzelf nog eens die melding krijg met mijn mégane)?

ishtar

ishtar

03-09-2011 om 10:36

Ook benieuwd

naar wat het nou was. (zit ook niet te wachten op zo'n melding;-S )

oregano

oregano

03-09-2011 om 11:52

Update

Vriend komt zo zal hem vragen, dit stond in zijn mail: De problemen met de auto zijn onderzocht, kostte een uur. Waarschijnlijk zit het probleem in de UCH (centrale computer) met 90% zekerheid. Om alle bedrading te bekijken ,en de UCH te slopen kost 4 arbeidsuren van € 75 en een vervangend exemplaar bijna € 300.
Mijn vriend heeft hem eerst weer meegenomen om event alternatieven te onderzoeken. ik zag oa een bedrijf op marktplaats die dit voor 35 euro zou kunnen doen. Mijn vriend heeft niet veel vertrouwen meer in de garage, jammer genoeg is zijn vaste renault garage net overgenomen door nieuwe mensen waarover mijn vriend helemaal niet tevreden is, niet klantvriendelijk. Dus wordt vervolgd...Afgelopen dagen startte hij weer wel.
Groet, oregano

Problemcar

Ik zou eens googlen op de woorden problemcar en forum. Ik heb daar een tijd geleden ook een vraag gesteld over startproblemen met een renault espace en kreeg daar snel en goed antwoord, wat uiteindelijk tot de oplossing leidde. Een oplossing die de renault garage zelf niet had verzonnen. Bij mij bleek er een sensor in het koppelingspedaal kuren te vertonen. Bleek toen helemaal niet aan de kaart te liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.