Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eline

Eline

21-06-2011 om 15:13

Reisstekker

Wie weet bij welke winkels je van die reisstekkers (verloopstekkers?) kunt kopen, zodat je je Nederlandse apparaten in het buitenland kunt opladen. Ik heb zo'n Engelse soort stekker (3 poot) nodig. Ik zoek (natuurlijk) het liefst goedkope (maar wel goede) stekkers. (ik wil er een paar kopen)

Tips in (ongeveer centrum) Utrecht zijn ook welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

21-06-2011 om 15:20

Kampeerwinkel

Volgens mij heb ik ze ook zien hangen bij de Perrysport, een blisterverpakking met meerdere stekkeropties (één kant voor je NL-stekker en in de andere kant schuif je het plaatje met stekker voor het benodigde land. Het werkt erg goed, wij hebben hem ook.
Je kunt natuurlijk ook een stekkerblok meenemen om aan je wereldstekker te kunnen vastmaken, dan heb je er maar eentje nodig.

Vera

Fiorucci

Fiorucci

21-06-2011 om 15:24

Blokker

Bij Blokker hangt een werledstekker setje voor 3 euro, met een engelse erbij, bij AH zag ik ze ook voor meer, en bij V&D. Ik denk dat ANWB ze ook wel heeft.

Portugal?

Heb je zo,n stekker ook nodig in Portugal?
( ben 25 jaar geleden voor het laatst in Spanje geweest en toen was het nog nodig,maar nu?)

amk

amk

21-06-2011 om 18:11

Mediamarkt

daar heb ik ze net heel handig bij de kassa zien liggen.

Vera*

Vera*

21-06-2011 om 19:02

Opletten

Let wel op wat voor (NL-)stekker je in de wereldstekker kan doen. Als je een geaarde stekker hebt moet je wel ruimte hebben. Wij hebben al heel lang ook een setje waar je enkel een platte stekker in kan doen.

Vera

amk

amk

21-06-2011 om 19:22

Linzel

dat advies van die handyman zou ik nou net niet opvolgen, dat is levensgevaarlijk ivm overbelasting.
Daarom zijn die handige 3wegstekkers die je vroeger had ook al verboden.

Lusitaantje

Lusitaantje

21-06-2011 om 19:41

Sus-anne

Nee, je hebt niks speciaals nodig hier. In Portugal kun je gewoon je Nederlandse stekkers gebruiken.

Lusitaantje (Portugal)

Stuk snoer met stopcontact.

Ik heb jaren gereisd met een stuk snoer en Nederlands stopcontact (één doos i.p.v. doos met meerdere gaten), en daar steeds ter plekke even een stekker bij gekocht. Was altijd vrij voordelig.

Action en Blokker hebben goedkope reisstekkers, die wel 1 vakantie meegaan. Die van de ANWB waren vorig jaar 8x zo duur als Action en ze zagen er hetzelfde uit.

Wever

Wever

23-06-2011 om 07:05

Stekkerdoos

Wij wonen al een paar jaar in Groot Brittannie en on hele huis ligt vol met Nederlandse stekkerdozen die via zo'n verloopstekker in het stopcontact zitten. Die stekkers kun je hier ook bij de (grote) supermarkt kopen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

amk

amk

23-06-2011 om 09:18

Wever

dat is gewoon ronduit brandgevaarlijk. En wordt ook heel sterk afgeraden.
Je kunt beter gewoon overal andere wandcontactdozen monteren dat is veel veiliger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.