Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dihanne

dihanne

17-11-2013 om 15:01

regels dobbelsteenspel met 'iets waar je vanaf wilt'

Hoi allemaal,

ik heb ooit eens een spel gespeeld, waarbij iedereen iets mee moest nemen waar ie vanaf wilde, en dan met een dobbelsteen gooien en opdrachten uitvoeren

volgens mij is dat spel hier ook wel eens voorbij gekomen.

ik kan me opdrachten herinneren als: 'ruil met je linkerbuur', 'verwissel de voorwerpen van twee medespelers'.

maar ik weet niet alle opdrachten meer

Weet iemand ze nog alle zes?

ik wil het gaan doen als een soort alternatieve Sintavond

groetjes
Dihanne

Dalarna

Dalarna

17-11-2013 om 15:08

Hier

Ik heb een versie met twee dobbelstenen (en hieronder nog eentje met 1, maar ik vind die met twee leuker, kadootjes moet je wel inpakken):

Spelregels vooraf:
• Dobbelen met twee dobbelstenen.
• Spel spelen totdat ALLE kadootjes open zijn EN iedereen een pakje heeft. Dan afspreken hoelang we nog spelen: kookwekker zetten, horloges en telefoons inleveren en wekker omdraaien zodat niemand kan zien hoeveel tijd er nog is.
• Gaat de wekker: dan is het spel METEEN afgelopen. Niemand mag nog een pakje omwisselen, ook als iemand net heeft gegooid.

2 Ruil je pakje om met een pakje van tafel.
Heb je geen pakje: neem een pakje van tafel.

3 Maak 1 pakje open (van jezelf of van een ander).
Alle pakjes open: er gebeurt niets.

4 Neem een pakje van iemand af en geef het aan iemand die geen pakje heeft.
Heeft iedereen een pakje: wissel dan twee pakjes om: niet van jezelf en je mag ook wisselen met wat op tafel ligt.

5 Allemaal een stoel naar rechts.
Pakje laten liggen.

6 Neem een pakje van de tafel.
Heb je al een pakje: ruil je pakje om met een pakje van tafel (dit moet).

7 Er gebeurt niets!

8 Ruil een pakje van jou met dat van iemand anders.
Heb je nog geen pakje, dan pak je een pakje van iemand af.

9 Allemaal een stoel naar links.
Pakje laten liggen.

10 Geef jouw pakje aan iemand die nog geen pakje heeft.
Heb je geen pakje: pak een pakje van tafel en geef het aan iemand die nog geen pakje heeft.
Heeft iedereen een pakje: ruil jouw pakje met iemand anders.

11 Maak 1 pakje open (van jezelf of van een ander).
Alle pakjes open: er gebeurt niets.

12 Geef iemand een pakje van tafel.
Heeft iedereen al een pakje: ruil dan van iemand het pakje om met wat er nog op tafel ligt.

en eentje met één, je moet de kadootjes wel inpakken:
Dobbelsteen:

1 Een kadootje van een ander wat nog niet open is terugleggen.
2 Een kadootje pakken voor een ander.
3 Een kadootje uitkiezen van een ander wat open mag.
4 Er gebeurt niets!
5 Een kadootje pakken voor een ander.
6 Een kadootje uitkiezen van een ander wat open mag.

dihanne

dihanne

18-11-2013 om 06:20

hee, weer heel anders

Beste Dalarna

grappig, dit is heel anders dan ik me herinner

ik weet zeker dat toen ik het deed de voorwerpen niet ingepakt waren, aan het begin al niet.

Dit klinkt ook goed

maar hoe begin je?
het lijkt alsof alle voorwerpen op tafel liggen, maar nog niet per deelnemer één voorwerp, klopt dat?

En speel je dit ook met spullen waar mensen vanaf willen, of meer met echte kado'tjes?

groet
Dihanne

houa

houa

18-11-2013 om 06:55

wij

Wij beginnen met als je 6 gooit dan mag je een cadeautje pakken of pak je een cadeautje voor iemand anders van de tafel. Drie cadeautjes van vijf euro per stuk (doen ook wel eens 7,50 euro per stuk). 1 ding waar je vanaf wil maar moet wel heel/in orde zijn. Alle cadeautjes zijn bij ons ingepakt. We gooien met hele grote dobbelstenen, die kun je rond deze tijd meestal wel ergens krijgen. Kan iedereen zien wat je gooit en ben je ze niet steeds kwijt tussen al het papier en cadeaus

Spelregels kun je natuurlijk zelf aanpassen. Wij doen het ongeveer zoals vermeld.

Wel tijd afspreken, anders gaat het vervelen. Altijd grappig om te zien als er een paar mensen "strijden" om 1 ding.

Dalarna

Dalarna

18-11-2013 om 07:33

dihanne

Je hebt tig verschillende versies, deze is als sinterklaasspel gebruikt met gewoon echte ingepakte kadootjes die inderdaad op een grote stapel op tafel liggen. Ingepakt is natuurlijk veel spannender en als je je eigen kadootje voor je hebt weet meteen iedereen waar je vanaf wil

Ellen69

Ellen69

20-11-2013 om 19:33

Dit spel is zo leuk!

Ik speel dit wel eens met een groepje vriendinnen, en het is echt hilarisch!
wij doen altijd een onbeperkt aantal kadootjes, en je weet nooit van tevoren of iets duur of goedkoop was, (avondtasje uit een leuk boetiekje, of van Zeeman?) of dat iemand er vanaf wilde of het juist met zorg heeft uitgezocht.
Er wordt hevig gestreden om kadootjes waarvan je dacht dat wil niemand, en wat je als een hoofdprijs in gedachten had geven ze zo snel mogelijk weer aan een ander!

els

els

30-11-2013 om 08:52

met 4 personen?

wij zijn maar met vier personen (ouders en 2 kinderen). is het dan ook leuk, of moet je echt met een grote groep zijn?

Dalarna

Dalarna

30-11-2013 om 09:35

Els

Ik zou het dan met meer kadootjes doen en de regels wat veranderen. Dus dat je met 12 kadootjes zit bijvoorbeeld en er dan ook een paar miskleunen in doen zoals een rol wc papier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.