Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Recht op andere auto na ongeluk?

Afgelopen vrijdagavond is een motor achterop mijn auto gereden. Ik zat (er) gelukkig niet in, maar mijn auto is afgesleept en het is de vraag of ie gerepareerd kan worden of total loss is. Dat horen we morgen van het schadebedrijf.

Heb ik nu recht op vervangend vervoer volgens de verzekering van de tegenpartij?

Zaterdag gaan we op vakantie en mijn doorlopende reisverzekering meldt dat ik recht heb op vervangend vervoer als mijn motorrijtuig binnen 7 dagen voor vertrek uitvalt, dit was dus nét 8 dagen...
Denk haast dat de auto niet in 3 dagen te repareren is en nu kan ik er niet mee rijden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

25-04-2010 om 20:26

Bellen

Ik heb ook wel eens een ongeluk gehad dat de motor achterop een auto reed, maar helaas zat ik toen op de motor en we hebben het ongeval met erg veel geluk overleefd; is de motorrijder er in jouw geval er goed vanaf gekomen? Los daarvan; wij lagen dus totaal in de kreukels terwijl de auto maar een beetje blikschade had. Hoe erg is de schade aan je auto? Aan de achterkant geraakt door een motor: dan kan ik me bijna niet voorstellen dat ie total-loss is, dus wie weet valt het mee. Verder denk ik dat een gewone wa-verzekering van een auto/motor alleen de reparatiekosten vergoed. Misschien kan je alvast met je eigen verzekeraar bellen en het geval uitleggen en zij weten dan vast wel wat zij gaan vergoeden en wat de verzekering van de andere partij moet vergoeden. Sterkte ermee.

Vic

Vic

25-04-2010 om 21:22

Eigen verzekering

Toen ik werd aangereden kreeg ik het vervangend vervoer via mijn eigen verzekering (all risk). Ik weet niet of die kosten ook verhaald zijn op de tegenpartij.

Rinkie

Rinkie

25-04-2010 om 21:32 Topicstarter

10 jaar oud

Total loss heb je niet zo snel, maar onze auto is 10 jaar oud en heeft een dagwaarde van ca 4500-5000 euro. Ik hoorde van kennissen van ons, met exact dezelfde auto en vergelijkbare schade dat ze onlangs minstens 3500 euro kwijt waren. Dat is dus minder, maar er hoeft maar iets extra te zijn en het wordt wel total loss.

Wij zijn zelf WA+ verzekerd, dus geen all risk.

Morgen naar de schadereparateur. Eens kijken wat die meldt

Overigens was de motorrijder niet schuldig, want die werd namelijk geschept door een achteruitrijdende auto die van een oprit kwam. Zijn verzekering moet het dus worden.

Helen

Helen

26-04-2010 om 09:24

Aansprakelijk stellen

Volgens mij zou je eea onder de wettelijke aansprakelijkheid kunnen scharen. Jij kunt dadelijk niet op vakantie doordat je geen auto hebt (bwvs) en "moet" er een huren. Voor de geleden schade kun jij de motorrijder aansprakelijk stellen en hij/zij op zijn beurt weer de achteruit rijder..

Succes en hopelijk valt het mee allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.