Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisa

Elisa

31-03-2010 om 20:44

Recepten voor lekkere belegde broodjes?

Ik ben het geijkte kaasje of vleeswaren op brood zat. ik ben aardig culinair aangelegd, maar heb eigenlijk geen fantasie voor lekker broodbeleg en jullie natuurlijk wel

hebben jullie zo'n tip voor heerlijk belegde broodjes, warm of koud, zoet of hartig? En wat voor brood dan? Dus kom maar op met die lunch, bedankt vast en ik ga ze zeker uitproberen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

31-03-2010 om 20:54

Om meteen op te eten?

Dit is niet om mee te nemen, maar wel lekker:

Ciabatta met reepjes gerookte kip, rode paprika en avocado.

Waldkornbol met zachte geitenkaas, gehakte walnoten en honing, nog even onder de grill.

Bruine vloerkadet met pastrami, mosterd en reepjes augurk.

(Pff, ik heb laat gegeten maar het water loopt me inmiddels alweer in de mond.)

Toast met wat roomkaas, gerookte zalm en mierikswortel.

Een dikke snee donker volkorenbrood met geprakte banaan en bruine basterdsuiker.

Blijft lekker: ciabatta met buffelmozzarella, plakjes goede tomaat (bijv. tasty tom, aangezien pomodori in Nederland naar water smaken) basilicum en besprenkeld met wat goede olijfolie (caprese dus).

Smakelijk!

Een paar

recepten die hier wel lekker worden gevonden; een pistolet of italiaanse bol met paturain (of een goedkoper huismerk), ijsbergsla, gerookte zalm en wat mosterdsaus van cardini's.
Een lekker pistoletje met sla, ham, kaas, ei, tomaat,ui, komkommer en een lik mayo.
Of een dikke omelet met wat krokant gebakken bacon of ontbijtspek ( doe ik zelf in de magnetron) en een plakje cheddar. Ik laat alles afkoelen op keukenpapier voor ik het op brood doe anders wordt het zo klef.
En een BLT sandwich gaat er hier ook goed in; beetje yoghurtmayo op drie sneetjes witbrood smeren,(eventueel wat mierikswortel erbij) ijsbergsla erop, wat geprakte avocado erop dan tomaat en krokant gebakken bacon, sneetje brood erop en dan herhalen. Mocht dit teveel zijn,( het vult echt goed)houdt je het bij twee sneetjes.
Krokant gebakken kipsnitzels, af laten koelen in plakjes snijden en dan met wat sla, chillisaus en gedroogde uitjes in een wrap rollen( eerst de onderkant dichtflappen)of dezelfde snitzels met wat sla en honingmosterd in een wrap...Maar het kan ook gewoon op een hard brood je
En soms heel simpel gewoon speculaasjes op witbrood.... hmm krijg echt trek...)

Cakey

Elisa

Elisa

03-04-2010 om 09:43

Mmmm lekker allemaal

lekker klinkt dat allemaal hoor, ja speculaasjes op witbrood, dat heb ik van mijn moeder, lekker he! Ik ga jullie tips allemaal uitproberen, zaaaalig, meerdere recepten welkom hoor, voor thuis direct te maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.