Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Recepten slowcooker

weten jullie een fijne site waar ik slowcookerrecepten kan vinden die niet koken met pakjes? Op YouTube staan honderden filmpjes, maar op een of andere manier krijg ik alleen de Amerikaanse die ui en vlees erin gooien en daarna alleen maar pakjes met dressings of potjes met sauzen. 
ik kom nu niet echt goed verder dan kip of draadjesvlees. 
of misschien heb je zelf een heerlijk recept dat je wil delen? Het gaat me vooral om ingrediënten die er erg geschikt voor zijn. 

Ik ben lid van de fb groep slowcooker recepten daar staan vaak erg lekkere recepten op. Hoewel daar soms ook wel eens met zakjes en verspaketten wordt gekookt. Maar veel is helemaal vers bereid.

en qua ingrediënten kan er echt heel veel in. Ik maak er vooral curry’s met kip in en zelfs een hele kip. Ook rundvlees gaat erg goed. 
wel altijd meer kruiden gebruiken dan je normaal doet. 
op deze site staan ook lekkere gerechten. 
https://ashleywillems.nl/

Hier ook lid van een Facebook groep waar ik inspiratie vandaan haal.
Verder idd Ashley Willems, oh my foodness, eetspiratie.
En zelf dingen uit proberen. Heb je een favoriet recept voor stoofschotel? Kan meestal ook in de slowcooker. Soms wat minder vocht toevoegen.

Rhonda

Rhonda

20-10-2021 om 22:54 Topicstarter

dank jullie wel. Zal de tips bekijken. Helemaal niet aan Facebook gedacht 

Rhonda

Rhonda

22-10-2021 om 07:27 Topicstarter

Fourtyfour, wat een geweldige site die o my foodness. Gisterenavond hebben we het eerste recept ervan gegeten.
ik zag ook gehaktballen uit de slowcooker, wist niet dat dat kon. Ik ben helemaal geïnspireerd! 

o die o my goodness ken ik niet ga ik daar ook even kijken. 
je kan er echt hele lekkere dingen in maken inderdaad gehaktballen hebben wij ook al een paar x gedaan super lekker. 

Rhonda, fijn dat je al iets hebt gevonden. Oh my foodness heeft fijne recepten, niet alleen voor de slowcooker!
Ik kan er zo van genieten, van al die foodblogs, mijn to-cook-list is mega lang 🤭

Ik wil wel een geweldig recept voor kipsate uit de slowcooker delen: kippendij, kokosmelk, pindakaas, knoflookpoeder en sambal in de slowcooker doen, 5 uur op low. Als de saus te dun blijft op een gegeven moment even zonder deksel (laatste half uurtje ofzo). En als de saus te dik wordt wat extra kokosmelk erin. Hier een absolute favoriet! Wij eten het regelmatig, altijd met rijst en sperziebonen.

Een andere topper hier in huis: hamburgers uit de slowcooker: uien snipperen en onderin de slowcooker leggen. Daarop een hamburger, plakje bakbacon, plakje cheddar en nog een plakje bakbacon. Beetje tomatensaus erop, en 4 uur op low. Italiaanse bol erbij (afgebakken in de oven) en salade. Heerlijk!

Rhonda

Rhonda

23-10-2021 om 14:23 Topicstarter

T@sje, die klinken geweldig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.