Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen Wouters

Ellen Wouters

15-12-2009 om 12:13

Recepten met seitan?

En we borduren nog even voort op het vagetarisme (dank voor de term!).
De tofu, quorn en diverse vegadingen daar red ik me wel mee. Maar laatst at ik ergens seitan, en dat was ook erg lekker.
Ik heb nu een pakje in de koelkast liggen, maar heeft er iemand ervaringen met het klaarmaken? Hoe gebruik je het zoal, wat zijn lekkere combinaties, wat zijn de lekkerste manieren om het klaar te maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

15-12-2009 om 12:46

Geen ervaring

maar in het receptenboek van odin (www.odin.nl) staan er wel een paar.
Ik vind de pompoenragout erg smakelijk lezen.

Fajitas

Fajitas is een mexicaans vleesgerecht wat je heerlijk met seitan kunt maken. Je moet even googlen voor de kruiden, want die gebruik ik zelf uit een potje en ik denk niet dat ze dat in NL verkopen.
Seitan kun je gebruiken in een wokgerecht om kip te vervangen, of rundvlees, al vind ik de texture op geen van beiden lijken.

Carmen

Carmen

15-12-2009 om 13:49

Ja!

Ik ken alleen seitanbroodjes, als variant op het saucijzenbroodje. Erg lekker!

Hema

Toevallig heb ik vorige week een boekje met vegarecepten gekocht bij de Hema. Daarin werd seitan genoemd; ik had geen idee wat het was, behalve dat ik er dan wel uit op kon maken dat het een vleesvervanger is. Waar koop je dat? Gewoon bij de super of moet ik daarvoor naar de biowinkel?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

16-12-2009 om 15:50

Biowinkel

Het is een vleesvervanger op basis van tarwegluten. Ik heb het nog nooit in de super gezien, alleen in de biowinkel.
Je schijnt het ook zelf te kunnen maken, maar dat is wel veel werk.

Ik heb het nu gebruikt in een roerbakschotel, dat beviel redelijk maar niet geweldig. Maar omdat ik het laatst ergens heel lekker gehad heb ga ik verder experimenteren, want ik weet dus dat het beter kan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.