Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

25-01-2011 om 21:51

Recepten met monchou

Bij de kaasboer op de markt was onlangs de monchou in de aanbieding: 3 pakjes voor 1 euro. Nu gebruik ik monchou eigenlijk alleen bij het maken van gevulde eieren en dat vind ik meer iets voor een feestje, wat we dus niet hebben op korte termijn. Ook wel eens monchou-taart gemaakt, maar ook daar dus niet echt een gelegenheid voor. Wat voor meer gewone hapjes kun je maken met monchou. Googelen levert vast ook resultaten op, maar ik hoor liever 'lekkere' ervaringsverhalen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Monchou is roomkaas

Doordat monchou eigenlijk gewoon roomkaas is kun je het ook op die manier gebruiken, Bijvoorbeeld als taartvulling met ei en kaas en dan daar je favo vulling bij zoals bijv. prei en spek. Of als je pasta maakt met een roomsaus kun je de monchou gebruiken ipv room. Ooit maakte een vriendin van me een soort taart van spaghetti-laagjes met daartussen plakken monchou en tomaat en de spaghetti was door het ei geroerd waardoor het samen kleefde bij het bakken. Heel erg lekker!
Of hamrolletjes met monchou gevuld. Of wat ik hier laatst ook weer eens zag; dadels met monchou.

Dorry

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2011 om 01:30

Dadels met monchou

wilde ik inderdaad ook als tip geven. Die zet ik de laatste tijd af en toe ook weer op tafel als we visite hebben.

Gisteren gemaakt

Gehaktrol uit de oven met prei-roomkaasvulling. Werd door meerderheid van het gezin heerlijk bevonden.

Heeeerlijk!

Rosbiefrolletjes met rucola en roomkaas
Ingrediënten
80 gr sjalotjes - 2 teentjes knoflook - 20 gr gedroogde tomaten op olie (uitgelekt) -
1 el olijfolie - ? 30 gr rucola - 150 gr roomkaas (bijv Mon Chou) - zout, peper - 20 plakken rosbief
Dressing: 1 el balsamico-azijn - 1 theel suiker - peper, zout - 2 el olijfolie
Sjalotjes en knoflook pellen en snipperen. Gedroogde tomaten fijnsnijden. 1 el olie verwarmen en daarin de sjalotjes en de knoflook`? 2 min al roerend bakken. Tomaatjes erbij en 1 min meebakken. Af laten koelen. Rucola wassen en goed afdrogen. ? 20 gram fijnsnijden met samen met de sjalotjes etc. door de roomkaas roeren. Afgedekt minimaal een uur laten intrekken.
Bereidingswijze: Op elke plak rosbief 2 a 3 rucolablaadjes leggen, wat van de roomkaas erover verdelen en oprollen. Koud en afgedekt wegzetten. Dressing maken van balsamico-azijn, peper, zout, wat suiker en olijfolie. Vlak voor het serveren over de rosbiefrolletjes sprenkelen.

Niet goed gelezen, je zoekt hapjes, geen warme maaltijd begrijp ik? Jammer, pasta met roomkaas en gerookte zalm is ook zo lekker.

Zonder twijfel

Alleen ik wilde helpen met mijn warme maaltijdgerechten, niet in de gaten hebbend dat tango dat niet zoekt.

Op brood

en daar dan een klodder dorito/salsa saus eroverheen. hmmmmmmmmmmmmmm

Vic

Vic

26-01-2011 om 10:16

Niet echt een hapje

Pasta met spinazie en spekjes. Pasta koken (tagliatelle). Spekjes uitbakken, 2 teentjes knoflook erbij, spinazie erbij en laten slinken, pakje monchou, peper en zout, erdoor.

Spekjes monchou pasta

Nodig
Vlindermacaroni (of andere maar deze heb ik)
Klein blikje maïs
1 pakje monchou
250 Gr. Spekjes
1 prei

Kook pasta
Maak saus: spekjes bakken, daarna prei in kleine stukjes en maïs even meebakken Monchou toevoegen en het maisblikje vullen met water en toevoegen. Even laten koken en klaar!

Machtig en mijn kinderen vinden het lekker
Groeten,
Mieke

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mais bedoel ik

Maïs moet zijn mais maar met puntjes doet jij raar

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

30-01-2011 om 11:55

Gerechten

Pff, was ik helemaal mijn draadje vergeten. Maar eh, had ik geschreven dat ik alleen hapjes wilde? (Warme) gerechten mogen natuurlijk ook hoor. Als de monchou maar opgaat. Inmiddels zie ik al van alles staan, ga nog eens rustig kijken wat me lekker lijkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.