Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Recepten met creme de marrons

Ik zoek me suf, maar ik kan eigenlijk geen recepten vinden waar creme de marrons in gebruikt wordt. Ik kan me van vroeger herinneren dat er in het franse lesboek een recept van Buche de Noël stond waar creme de marrons tussen het biscuitdeeg gesmeerd werd. Maar helaas niks te vinden. Weet iemand een lekker gebak met creme de marrons? Zou zijn zijn als ik dat morgen zou kunnen serveren (wordt 38 alweer...).

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spruitjes

lekker op de spruitjes! Maar die wil je morgen vast niet serveren bij de koffie

lionne

Biene M.

Biene M.

12-03-2011 om 17:29

Trouuwens

Wij smeren dat spul op brood, of op een pannenkoek. Mjammie

Dorry1

Dorry1

12-03-2011 om 19:05 Topicstarter

Superdefantastischgeweldig biene

Ik zag je met baby bij de meeting, en je tovert dit geweldige recept uit je hoed. Ik heb het direct geprint en ga het maken.
Vieux of cognac, kan je dat ook vervangen door Amaretto, of iemand anders een idee?

Dorry

Biene M.

Biene M.

12-03-2011 om 19:10

Dorry

Ik heb dat recept al een hele tijd op de stapel liggen, ben dol op chocoladetaart én op kastanjes, maar helaas de enige liefhebber hier in huis. Ik ben benieuwd hoe je taart wordt!

Ik denk wel dat je er ook amaretto doorheen kunt doen, dat maakt vast niet zo heel veel uit.

Dorry1

Dorry1

12-03-2011 om 19:20 Topicstarter

En eh preignes?

Ik heb hier zo'n lekker flesje liggen wat preignes heet. Rozijnenlikeur of zoiets. Ik serveer het in kleine glaasjes bij foie grass, zou zoiets ook kunnen? De Amaretto was volledig versuikerd....

Dorry

ps. chocola ligt al in stukken in de au bain marie kom, alles afgewogen. Nu eerst 2 dozen wijn halen bij mijn wijnmannetje, anders hebben we er niks om bij te drinken morgen

Biene M.

Biene M.

13-03-2011 om 09:18

Geen idee!

Preignes, nooit geproefd. Heb je inmiddels besloten of je het erdoor doet?

Dorry1

Dorry1

13-03-2011 om 22:30 Topicstarter

En lekker dat ie was!

Nou, hij is bijna op! Hij was heerlijk, en er kwamen zelfs gasten terug voor nog meer.
Het recept was trouwens onduidelijk; 4 eieren en 2 eidooiers stond er.Toen ik ze gesplitst had, roerde ik per ongeluk al 4 eidooiers door de kastanjepuree en laten had ik nog 2 eidooiers nodig voor door de chocoladeroom om hem mee af te smeren??? Och, hij is toch wel lekker geworden. Ik heb toch nog ergens wat amaretto gevonden, maar doordat ik de chocoladeroom de avond te voren maakte smeerde die niet lekker uit. (chocolade was hard geworden in de koeling). Ach, en met elegante, rustieke hoopjes zag het er ook super uit. Beetje cacao erover en het leek net of dat het zo hoorde. De taart was lekker klef van binnen, hmmmmm daar hou ik van.
Zo zie je maar, het leven gaat niet over alles perfect doen. Als het anders gaat is het ook lekker en leuk.

Dorry

Biene M.

Biene M.

14-03-2011 om 07:26

Hmmm

Nou Dorry, bedankt voor het verslag! Ik ga toch maar proberen hem te maken voor mijn verjaardag

Dorry1

Dorry1

14-03-2011 om 12:42 Topicstarter

Alcohol

Er zat één eetlepel alcohol in de chocolade room die je er op smeert. En ik ben heel stout geweest en heb het gewoon aan de kinderen gevoerd
Jumjum, riepen ze....

Dorry

Biene M.

Biene M.

14-03-2011 om 12:56

Ach...

... in de paracetamolsiroop van Sinaspril zit ook alcohol

Dorry1

Dorry1

14-03-2011 om 16:28 Topicstarter

Versuikerd en meer culinair genot

Zeg Cobi, hij was versuikerd omdat de bodem in zicht was. lees; bijna op. Hup fles in de flessenmand en toen een andere gevonden met iets meer dan een bodempje.
Vandaag wordt het culinaire genot voortgezet met het uitvoeren van een 3 gangen diner voor mijn schaatsmaatjes. Voorgerecht is een gerecht wat ik 21 jaar geleden eens met mijn toenmalige vriendje at: serano ham met uienchutney. Geen recept van te vinden, maar ik flans wel wat! De chutney smaakt al zalig.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.