Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Recepten met couscous?

Zoals de titel al doet vermoeden zoek ik lekkere recepten met couscous. Zowel kruidingen die lekker zijn door de couscous, als sausen voor bij/over de couscous.
Nu wil mijn gezin het niet eten omdat ze het maar flauw en droog spul vinden. Maar ik vind het eigenlijk wel erg leuk (en makkelijk) om af en toe couscous ipv aardappels of rijst of zo te gebruiken. Ik merk dat ik op receptensites en bladen als allerhande enz. erg weinig tegenkom over couscous, dus mijn vraag aan jullie is hebben jullie lekkere recepten en zou je die met mij willen delen? Mijn dank is alvast groot...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Droog

Het helpt als je eerst de couscous even "bakt" in een beetje olie. Daarna pas het water/de bouillon erbij, dan wordt het niet zo'n plakkerige en toch droge brij.
Ik maak het wel eens met een lepel kaneel erdoor, en gehakte abrikozen. Lekker met lamsworstjes.

liora

liora

10-09-2009 om 16:05

Salade

Hoi,

Een lekkere salade:

Couscous gaar laten wellen in water en een bouillonblokje, veel olijfolie erdoor en in blokjes gesneden tomaten. Vervolgens in een pan wat courgette roerbakken en eventueel nog andere groenten (sperzieboontjes, groene asperges, wat je maar lekker vindt). Dit ook door de couscous, gehakte verse koriander erdoor. Dan een stuk zalm bakken in de grillpan en in grote brokken snijden en erdoor. Superlekker!!!
(ook de volgende dag)

pilsje

pilsje

10-09-2009 om 17:07 Topicstarter

Liora en anneque

Eet je deze salade dan alleen warm of (de volgende dag) ook koud? Bij salade denk ik nl. meestal aan koud.
Bedankt trouwens voor je recept, lijkt me wel lekker alleen lust mijn man geen courgette, dus misschien dat ik die weg kan laten en inderdaad wat andere groenten gebruiken. Anneque bedankt voor de tip, ga ik zeker opvolgen. Meer recepten zijn welkom....

100%mama

100%mama

13-09-2009 om 14:29

Nou

vrijdag hebben wij een BBQ bij de "bazen" gehad en daar had ze een koude couscous soort van salade gemaakt en dat was toch lekker! Er zat tomaat door, komkommer, mais en peper en zout. Had het niet gedacht maar heb er veel van gegeten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.