Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

23-12-2009 om 20:58

Recept varkenshaas-spek kwijt

De kerststress slaat toe. Ik heb varkenshaasjes besteld en spek om het in te wikkelen. Maar ik ben het recept kwijt. Wie weet hier iets lekkers mee (niet te spannend ivm schoonvader). Ik heb ook champies, slagroom en monchou voor de saus. Ik google me suf maar krijg niet iets waarvan ik zeg 'dat is het'.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

23-12-2009 om 22:07

Herkenbaar ))

Is dit wat?

Haasjes inwrijven met zout, peper en tijm. In braadpan boter verhitten. Vlees in circa 15 minuten rondom bruin en rose bakken. Vlees uit pan scheppen en afdekken. circa 5 minuten laten rusten.

Intussen champignons halveren. Bacon in stukjes snijden. In bakvet bacon en champignons circa 2 minuten bakken. Garderoom en mosterd erdoor roeren, circa 2 minuten laten inkoken. Op smaak brengen met zout en peper.

Vlees in plakken snijden. Op borden leggen. Saus erover verdelen.

Petr@

Petr@

23-12-2009 om 22:10

Nog wat gevonden...

Bereidingswijze van Varkenshaas met champignon-roomsaus
Je kunt de varkenshaas heel laten of in stukken van 4 à 5 cm snijden. Strooi er peper en zout over. Bak ze mooi bruin in de boter en de olie.
Snipper de sjalotjes fijn en snijd de champignons in plakjes, de kleintjes middendoor.
Haal het vlees uit de pan en bak nu in dezelfde pan de sjalotjes aan en voeg de champignons toe.
Laat die gaar worden, voeg de koksroom toe en laat even opwarmen en eventueel wat inkoken.
Doe het vlees weer in de pan en laat alles nog ongeveer 5 minuten sudderen.

Petr@

Petr@

23-12-2009 om 22:17

Monchou roomsaus

Ik heb dit recept nog gevonden. Het vlees kun je omwikkelen met spek en dan het recept volgen.

Bestrooi het vlees met zout en peper. Bak de varkenshaas bruin en gaar in de hete boter in ca. 20 minuten. Neem het vlees uit de pan.
Pel en snipper intussen het sjalotje. Maak de champignons schoon en snijd ze in plakjes. Bak het sjalotje en de champignons even in de braadboter. Doe er de in stukjes gesneden MonChou en de slagroom bij. Laat de MonChou zachtjes al roerend smelten tot een gladde saus is ontstaan. Breng de saus op smaak met zout en peper.
Laat het vlees weer warm worden in de saus. Snijd de varkenshaas schuin in dikke plakken. Roer de peterselie door de saus en schenk een deel over het vlees. Geef de rest er apart bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.