Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Muizemeis

Muizemeis

03-07-2011 om 00:28

Recept perzikijsjes zonder slagroom

Ik heb op de markt een berg perzikken gekocht en wil daar kinderijsjes van maken, dus zonder slagroom ,gewoon lekkere ijsjes. Nu kan ik op internet alleen maar de recepten voor ijs vinden met slagroom. Ik vraag me af of ik gewoon de perzikpulp kan invriezen, of moet ik er nog water bij doen, of juist limonade, of melk of of of........
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

03-07-2011 om 11:42

Wat ik wel weet

is dat er veel suiker bij moet, want als je iets invriest is het lang zo zoet niet meer als het was.

Muizemeis

Muizemeis

03-07-2011 om 12:35

Monet

Dank je wel, ik had bij sorbetijs nooit de associatie met waterijs.
Muizemeis

Rembrand

Rembrand

03-07-2011 om 18:11

A la jamie oliver

Perziken in stukken invriezen. Als ze bevroren zijn in de keukenmachine pureren met volle yoghurt ( of griekse yoghurt) en honing erbij ( eventueel een paar muntblaadjes) en dan gelijk opeten of nog even in de vriezer om verder te laten bevriezen.
M.

Muizemeis

Muizemeis

03-07-2011 om 19:29

Ik heb

Deels suikerstroop erbij gedaan en deels poedersuiker en we hebben heeeeeeeeeerlijk ijs en ook ijsjes. Kunnen wel een weekje vooruit
Muizemeis
ps het recept van Jamie ga ik ook onthouden

Granita

Ook lekker is granita. Gepureerd fruit met suikerstroop mengen en dan invriezen, maar tussentijds regelmatig omroeren met een vork. Dan krijg je dus een soort ijskorrels (net geen slush of schaafijs, da's natter).

Trouwens, Muizemeis, als je nou vaker dat soort bergen fruit scoort is jam ook een optie. Als je nou altijd een paar lege potjes en een pakje geleisuiker paraat hebt (ik gebruik altijd geleisuiker speciaal, minder zoet) dan is het eigenlijk een klusje van niks. Een aangebroken pak geleisuiker blijft heel lang bruikbaar.

(overigens, hoe gaat het met de wanbetaler, is-ie bijgetrokken?)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.