Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

05-09-2009 om 20:16

Recept met mais?

Dochter heeft van de schooltuin al diverse verrassende groentes meegenomen en tot nu toe heb ik ze allemaal eetbaar op tafel kunnen krijgen.. maar ditmaal kwam ze thuis met mais.

Geen idee wat ik met mais kan doen.

Ik heb nog nooit mais gegeten laat staan bereid. Dus als iemand eetbare en hopelijk niet te ingewikkelde suggesties heeft, ik lees ze graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 20:29

Grillen?

Ik heb het ook nog nooit gedaan, maar ik begrijp dat een kolf grillen of roosteren heerlijk moet zijn. Ik wil het toch ook eens doen. Je kunt het ook combineren met erwtjes en stukjes paprika als groente.

Rafelkap

Rafelkap

05-09-2009 om 21:10

Gewoon niks

Koken en met aardappels en vlees serveren. Lekker knagen en met je handen eten. Wat gesmolten boter en wat zout over de mais, heerlijk!

reina

reina

05-09-2009 om 21:44

Lekker en makkelijk

Het is handig de mais een paar minuten voor te koken in water met wat suiker of wat zout. dan onder de gril. En knagen maar Lekker met kruidenboter!

Brianna F

Brianna F

05-09-2009 om 21:44

Hier

Ik kook mais hetzelfde als wortels, in ruim water met zout, suiker en een klontje boter.
Dan insmeren met gesmolten boter en 10 minuten in folie wikkelen zodat de boter er in trekt. Zalig.

Super lekker

Is mais in stukken van 5 centimeter snijden en dan gaar koken. Dan even afdrogen en door losgeklopte zure room halen en vervolgens door de geraspte parmezaanse kaas.
En dan lekker afkluiven.

Kniekous

Kniekous

06-09-2009 om 13:15

Magnetron

Ik wikkel mais in plastic folie en dan in de magnetron om vol vermogen. Zodra je ze ruikt, zijn ze gaar, dat duurt ongeveer 1,5 minuut per kolf. Dan nog 10 minuten nagaren en opdienen met of zonder sausje of boter.

Gewoon koken

Ik kook de kolven in een grote pan met water en veel zout.
Je haalt eerst alle vellen en haren van de kolven. Dan doe je ze in een pan met water en een flinke eetlepel zout. Als de korrels bij het uitpakken niet meer heel zacht aanvoelen (dat is meestal het geval bij schooltuinen) dan moet je ze LANG koken. Ik laat ze vaak een 45-60 minuten opstaan, dan weet ik zeker dat ze zacht zijn.

Dan uit de pan vissen, even afdrogen en zoute boter of boter en zout er over en lekker afkluiven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.