Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

23-09-2009 om 21:31

Recept gezocht met (veel) champignons

Dochter is op kamp morgen en zoon wil graag iets eten met champignons aangezien zijn zus die écht niet lekker vindt.
Zoon komt niet verder als champignonnenragout maar dat wordt wat afgezaagd. Wat zijn jullie lekkerste recepten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

23-09-2009 om 21:41

Mijn recept:

Kip, champignons en uien snijden en roerbakken met wat currypoeder. Dat in een ovenschaal doen, klein bakje room erbij, geraspte kaas erover en in de oven (ik dacht 25 minuten op 175 graden, maar ik heb het recept niet bij de hand).

Serveren met rijst.

We eten het hier nooit omdat ik in huis de enige ben die champignons lust (en ik vind ze heeeeeeerlijk!)

Wat ik zelf wel eens maak, maar dat is vrij simpel: uien, paprika, krieltjes en champignons roerbakken. Gewoon allemaal bij elkaar (wel eerst de aardappels, want die hebben het langst nodig). Als je er vlees in wilt zou ik er spekjes doorheen gooien, ik doe het meestal met gekruide sojablokjes.

Maxime.M

Maxime.M

23-09-2009 om 22:51

Ideetjes

Wij eten veel met champignons, maar een receptje waar ze erg de boventoon in voeren is, champignons aanbakken, blokjes ham of blokjes kip erbij, spinazie a la creme erbij (een diepvriespak) dat opwarmen. Vervolgens tagliatelle koken en een pakje tagliatelle roomsaus erover. Hoeveelheden ham/kip en champignons zelf bepalen, wij doen meestal een bakje champignons en een pakje hamblokjes, of iets van 2 kipfiletjes.

Maxime

neteret mut

neteret mut

23-09-2009 om 23:07

Hartige taart

met champignons, evt courgette, evt paprika, maar liefst met veel kaas en dan vooral een blauwschimmel.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

24-09-2009 om 08:58

Mmmm heerlijk - mijn recept

Steeltjes uit de (grote) champignons,
gat opvullen met boursin,
geraspte (belegen) kaas erover.
In een ovenschaal,
hete bouillon erbij tot de champies 2/3 onderstaan.
Ca 10 min bij 200 graden in de oven,
totdat de kaas lichtbruin is...

Heerlijk..

Brianna F

Brianna F

24-09-2009 om 09:06

Champignon in laagjes

Saus maken van 50 g boter, 50 g bloem en 500 ml melk en 1 eidooier.
Verdeel de saus in 2en. Roer 50 g kaas door de eerste helft.
Klop 1 eiwit stijf, evt. 125 ml slagroom halfstijf. Spatel eerst slagroom, dan eiwit door 2e helft saus.

Bak 500 g champignons en 1 gesnipperde ui in 35 g boter. peper en zout naar smaak.Leg om en om een laagje champignons, volkoren broodkruimels en de 1e helft van de saus in een ovenschaal. Bovenkant afdekken met 2e helft en nog wat broodkruimels. Je hebt ong. 3 sneetjes nodig bij elkaar. Zet20-30 min. in oven van 200 graden.

Champignoncurry

750 g champignons (in stukjes), 0,5 dl olie, 1 ui, 2 knoflookteentjes, 1 tl geraspte verse gemberwortel, 2 tl kerrie, zout, 1,25 dl dikke kokosmelk, 0,5 tl garam massala, citroensap naar smaak
Olie verhitten en gesnipperde ui, geperste knoflook, gemberwortel kerrie heel kort fruiten. Dan de stukken champignon erbij, goed mengen, deksel op de pan en een paar minuten laten pruttelen. Dan zout, kokosmelk en garam massala toevoegen, goed omroeren en aan de kook brengen. Heel even doorkoken, gas uit en naar smaak citroensap erdoor roeren. Serveren met rijst.

En iets dat kan als zus er wel is champignonschnitzels

4 reuzenchampignons, zout, 2-3 el bloem, 2 eieren, 4 el paneermeel, 50 g boter, 4 plakjees citroen (optioneel)
Maak de paddestoelen schoon, verwijder de stelen. Dep de hoeden goed droog en strooi er aan beide kanten wat zout over. Haal ze door de bloem. Klop de eieren los met 2 el water. Haal de paddestoelen door het eimengsel en dan door de paneermeel. Druk het paneermeel goed vast, schud het overtollige eraf. Boter verhitten in een koekenpan en de hoeden op niet te hoog vuur in 10 minuten aan beide kanten goudbruin bakken. Leg er een plakje citroen op voor de liefhebbers.
Dit kun je hem ook 'ns voorzetten als zuslief een stukje vlees krijgt.

Ilva

Ilva

24-09-2009 om 11:00

Lekker kip met champignons

Hier een heerlijk recept van Ramon Beuk maar een beetje aangepast naar eigen smaak.

De precieze hoeveelheden weet ik niet omdat ik altijd maar wat doe. Toen ik het zag op tv heb ik het zo snel opgeschreven dat ik geen tijd had voor de hoeveelheden.
Maar flink wat kip en champignons gebruiken.

Kip met Champignons

Sojasaus
Vissaus
Aardappelzetmeel
Kipfilet
Spaanse peper
Gemberwortel
Champignons

Rijst
Ei
sambal

Kook de rijst. Snij de kipfilet in stukjes. Doe de kip in een schaal met de sojasaus, vissaus en wat aardappelzetmeel. En mix het door elkaar.

Snij de champignons en bak ze (apart van de kip). De kip bakken in de wok met het pepertje en wat gemberwortel (gemberwortel raspen of stampen, stampen heeft mijn voorkeur kan het tijdens het eten er makkelijk uitgehaald worden)
Champignons toevoegen en samen even bakken.

Haal het mengsel uit de wok. Roerbak een ei in de wok. Doe de rijst erbij en deze een aanbakken. Een theelepeltje sambal en wat zout erbij (zout kan ook bij het koken van de rijst).

De kip door de rijst mengen. (Rijst en kip kunnen ook apart als de kinderen geen sambal willen, dan doe je de sambal op je bord erbij)

Hier heel populair. De kip gemarieerd met sojasaus, vissaus en aardappelzetmeel gebruik ik ook wel eens bij andere gerecht omdat de kip er zo heerlijk van gaat smaken.

Succes!

Vera*

Vera*

24-09-2009 om 16:11

Zoon heeft besloten

Het wordt vanavond champignons met kip. We zullen het met pasta eten omdat we deze week al twee keer rijst op het menu hadden staan.
De rest van de recepten bewaar ik voor een volgende keer.
Cobi, dat recept van jou lijkt mij (en zoon) ook erg lekker. Klopt het dat de champignons rauw blijven?

Vera

Bedank je zoon even voor de vraag. Daardoor realiseerde ik me dat we al heel lang geen champignoncurry meer hadden gegegeten - hoog tijd omdat weer eens te doen

Ilva

Ilva

24-09-2009 om 18:18

Vereerd

Ik voel me vereerd. (Toch mijn kip met champignons). Laat je even weten hoe jullie het vonden?

Eet smakelijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.