Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

soepstengel

soepstengel

11-01-2011 om 15:16

Recept aardappelen uit de oven net als bij de tapas?

Wie heeft er voor mij een lekker recept van die aardappeltjes die je ook bij de tapas kan eten, knoflook...en wat nog meer?
Dank je!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-01-2011 om 15:32

Bedoel je patatas bravas?

Die worden volgens mij gefrituurd of gebakken in heel veel olie. En dan geserveerd met speciale pittige rode saus en aioli.

soepstengel

soepstengel

13-01-2011 om 20:06

Eehh....dat weet ik niet.....

ik weet alleen dat ik daar een keer lekkere aardappeltjes( blokjes) op heb en dat ze krokant waren?
Iemand een ander recept uit de oven wat lekker is?

Oven krieltjes

Ik doe wel eens aardappelblokjes of krieltjes in een schaal, olijfolie erover, knoflook er boven uitpersen, beetje Italiaanse kruiden oid er over, door elkaar husselen en op een bakplaat uitspreiden. Half uur bakken op 200 graden. Tussendoor paar keer omscheppen.

An

An

14-01-2011 om 16:55

Doe het zo

Iets kruimige aardappels in parten snijden. Omscheppen met flink wat olijfolie, rozemarijn en grof zout. In ovenschaal(zo'n aantiaanbakgeval). 3 kwartier op 200 graden. Tussendoor een keer omscheppen. mmmmm

Groetjes, An

MM.

MM.

14-01-2011 om 23:54

Voorverwarmstand

Als je een combioven met voorverwarmstand hebt: die is ideaal. Met olie, zout en kruiden gemengde aardappelpartjes (niet schillen en liefst ook niet wassen) op bakplaat doen, vrij hoog in de oven zetten. Oven op voorverwarmen 250 graden zetten en af en toe omscheppen. Op de voorverwarmstand heb je bovenwarmte van de grill én de oven wordt steeds heter. Daardoor gaat het heel snel. Na pakweg een kwartier is de oven op temperatuur en zijn je prachtig bruine knisperende aardappeltjes klaar.
Om weer terug te keren naar de tapas: meng half om half crème fraîche en mayonaise en doe er flink wat knoflook bij. Heerlijk!

Groet MM

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.