Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ramen wassen

Ik heb net weer eens de ramen gewassen, ze zijn ongeveer 15 jaar oud en tien jaar onder ons 'beheer' ik was ze niet al te vaak, gemiddeld OOL-denk ik

Maar de vorige bewoner heeft ze amper gewassen. Nu zie je dus bij het zemen al dat er een afdruk van regendruppels en strepen op zit, die je direct na een regenbui weer ziet. Het gaat om een raam op de zonkant, het zal er dus lekker ingebrand zijn? Is dit nog te verwijderen, en waarmee?

Ik was zelf de ramen met afwasmiddel (van de aldi, krijg ik ook mijn bril streeploos mee schoon), zou iets anders beter helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kalk

Het zou kunne zijn dat het kalkresten zijn en dan zou je evtl. antikal kunnen gebruiken, in elk geval iets wat je erop kunt spuiten wat tegen kalkaanslag is.

Puck

Puck

22-02-2010 om 16:03

Kalk kan toch niet

Regenwater is toch kalkvrij? Volgens mij blijft de kalk bij het verdampen van het water tot wolken achter "op de aarde" en komt dus ook niet meer mee met de regen naar beneden

amk

amk

22-02-2010 om 17:00

Kalk uit de muur

stroomt vrolijk mee naar beneden natuurlijk.

Ammonia

Vergeet je sopje. Heet water in de emmer met een scheut ammonia en dan worden je ramen goed schoon.

Verweerde ramen

Kijk eens op www.verweerde-ramen.nl. Daar verkopen ze een goedje waar je de ramen mee kunt insmeren, waarna je de aanslag er probleemloos afsopt. In ons vorige huis hadden we een aantal ramen waar we zelf niet bij konden en die dus ook nooit gewassen werden .
Ik heb via die website eerst een monster aangevraagd, uitgeprobeerd en daarna een fles besteld. Met dat spul knapte het echt enorm op.

Glansspoelmiddel

De geweldige tip die ik ooit hier op het forum gelzen heb. Het glansspoelmiddel voor de afwasmachine. Ik zelf doe een flinke emmer heet water, klein scheutje afwasmiddel en klein scheutje glansspoelmiddel.
Liefs, timsmamam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.