Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Raar telefoontje

Ik werd net gebeld door een man, die vertelde dat ik "een ronde verder was" in een loterij uit Zwitserland. Ik heb nergens aan meegedaan, dus ik was nogal sceptisch. In de loop van het gesprek kwam ik erachter dat ik tegen een bandje zat te praten. De stem vroeg iets en ik gaf een terughoudend antwoord en dan vertelde hij weer verder. Tot ik expres iets raars zei en de stem onverstoorbaar doorkletste. Ineens vroeg hij of het goed was dat de organisatie maandelijks 29 euro van mijn rekening zou schrijven. Ik zei hard en duidelijk NEE en hing op. Maar het zit me niet lekker. Natuurlijk houd ik mijn rekening in de gaten, maar kan ik nog verder iets doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lizaa

lizaa

18-11-2009 om 14:00

Ook

Werd laatst ook voor hetzelfde gebeld. Heb ook opgehangen op het moment dat de stem begon over 29 euro per maand. Heb vervolgens even gegoogeld op enkele typerende zinnen uit het gesprek (doe dat ook altijd met ketting e-mails) en kwam er meteen achter -zoals ik al dacht- dat het oplichterij is. De stem schijnt een bandje te zijn. Zolang je geen persoonlijke gegevens hebt gegeven, met name je bankrekeningnummer, is er niets aan de hand. Beter is eigenlijk om bij zoiets (ook telefonische verkoop) meteen op te hangen.

Opgelicht / radar

Afgelopen week was er tijdens Radar of Opgelicht een stuk gewijd aan deze telefoontjes. Misschien staan er op die sites tips?

Guinevere

Guinevere

18-11-2009 om 15:41

Was dat....

Was dat een man die zogenaamd van het zwitserse verkeersbureau was? En die zei dat je een prijs had gewonnen? Die heb ik nl. gehad. Na 5 keer gezegd te hebben dat ik geen interesse had, heb ik de hoorn erop gegooid.

Ja, hier ook,

een tijdje geleden al weer. Allerlei prijzen, waaronder diverse reizen, een BMW en een miljoen euro. Nou, dat zou mijn bakrekening toch wel leuk vinden! Ik heb ook een paar keer "stop maar" gezegd nadat de 29 euro per maand ter sprake was gekomen, maar toen de vriendelijke meneer maar gewoon doorging met vertellen heb ik maar opgehangen.

Ook gehad...

zoonlief (10) nam de telefoon op en bleef maar luisteren en luisteren en gaf op een gegeven moment met een hulpeloze blik de telefoon aan mij en toen begon net het stukje van de 29 euro per maand....

Ik schrok me wezenloos en kon alleen maar uitbrengen: nee dat is niet akkoord en daarna heb ik de verbinding verbroken.

Het is al een tijdje geleden, maar volgens mij is er nog niets afgeschreven.

Ik was achteraf trouwens in de veronderstelling dat ik naar het gesprek van iemand anders zat te luisteren, maar dat was het blijkbaar niet dus.

Wat heb je toch een hoop rare mensen op de wereld zeg. Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Als ik dit geweten had, had ik de verbinding niet verbroken en de teller lekker laten doorlopen. Scheelt weer tijd dat ze iemand anders kunnen lastig vallen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 00:58

Mag niet

Ik zit nu echt even in mijn geheugen te graven, maar volgens mij mag deze manier van werven niet eens. Niet alleen oplichterij dus maar gewoon niet toegestaan. Ik zou het eens na moeten vragen.

Wel zielig hoor,

die mensen willen ons zo'n groot plezier doen en zo blij maken met die mooie prijzen en nu willen wij dat helemaal niet! Ze mogen maar aan 100 mensen deze prijs geven, dus we moeten eigenlijk heel vereerd zijn dat ze ons bellen!
Als je googled op "telefoon gewonnen 29 euro" kom je aardig wat hierover tegen. Zouden ze die 100 mensen nog steeds niet bij elkaar hebben? Of zou het (en dat kan ik me toch niet voorstellen) misschien niet helemaal waar zijn wat ze zeggen?
(alles met een grote knipoog geschreven)

Bel me niet register

Ik ben nog niet gebeld, en dat vind ik nou zo jammer want ik wil graag in de prijzen vallen.
Ik kan wel een auto of 100.000 euro enz enz gebruiken.
Hahahah grapje.

Ik weet niet of dat ook voor dit telt hoor, maar ik heb mij een tijdje geleden ingeschreven bij: BEL MIJ NIET REGISTER.
En tot nu toe wordt ik niet meer gebeld, ik vond het zo irrie dat ik voor elk k.t ding werdt gebeld en altijd rond etenstijd.
En ik snap het al helemaal niet , waarom ik wordt gebeld.
Ik heb zelfs een geheim nummer en toen ik dat vroeg hoe ze aan mijn nummer kwamen kreeg ik als antwoord oh bellen zomaar een nummer we tikken dus zomaar wat in.

Ds misschien kunnen jullie je inschrijven bij bel mij niet, bij mij heeft het to nu toe geholpen, ik ben nooit meer gebeld.

En als ik het goed begrijp mogen ze dat oook niet meer na 1 oktober en als ze dat wel doen kregen ze een boete geloof ik.
En die boete kan aardig oplopen, als ze toch door gaan na een waarschuwing.

Pennetje

Pennetje

20-11-2009 om 20:54 Topicstarter

Infofilter

Ik had wel al mijn gegevens ingevuld bij infofilter.nl, maar dat is blijkbaar niet afdoende. Laatst belde er een jonge vent, die helemaal beledigd was dat ik hem in de reden viel met de mededeling dat ik infofilter had gebruikt, want hoe moest hij dan zijn product verkopen?
Ik ga Bel Mij Niet eens proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.