Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Raamfolie help!

Ik heb net een uur zitten knoeien met mijn rolletje raamfolie maar ik krijg het er niet netjes op.

Ik heb inmiddels twee soorten, met lijm en statische folie.

Volgens iemand in de winkel zou ik ook de folie met lijm op een nat raam moeten plakken. Met een spray met water , afwasmiddel en spiritus.

In het oude huis had ik statische folie, dat moest inderdaad op een nat raam. De lijmfolie die ik vanmiddag heb proberen te plakken gaat niet zonder bubbels op een droog raam. Wat zal ik doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

28-03-2009 om 19:37

Nat raam

Hoi,

Volgens mij moet juist die folie met lijm op een nat raam, en dan de bubbels naar de rand toe wegwrijven en de boel laten drogen.

Maxime

Nat maken en raamwisser

de zelfklevende folie moet je op een nat raam plakken( even natmaken met plantenspuit)dan kan je het precies op de juiste plaats plakken en eventueeel nog wat verschuiven,als het goed zit ga je er met een raamwisser overheen,om het overtollige vocht er uit te halen.eventuele kleine vochtplekjes verdwijnen doordat ze verdampen als de zon op het raam staat.

Lara

de folie die ik op mijn ramen heb is met lijmlaag,en die heb ik dus op natte ramen geplakt zoals ik heb beschreven,probeer het maar,werkt prima!

Ipv water

heb ik het met glassex gedaan, werkt ook perfect.

Goed flink natspuiten, met raamwisser gladtrekken en dan n paar uur er van afblijven, mits de folie recht zit he , laten drogen en klaar.

Tis zelfs mij gelukt (na 2 rollen, oops) en dat is al heel wat hoor 0

succes

May

May

29-03-2009 om 21:57

Haha, ik las niet goed.

EN dacht dat er raamfobie stond.. Was al benieuwd wat dat was..

En?

is het je gelukt??

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.