Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

11-07-2009 om 16:14

Raambeveiliger voor slimmerikjes

Vanochtend speelde mijn oudste van 4 heel even bij het raam en ja hoor: binnen korte tijd het raam wagenwijd open, ondanks de raambeveiligers (kon het raam maar klein stukje open mee). Wat nu te doen? Betaan er ook raambeveiligers die echt veilig zijn? In de herfst gaan de kinderen op zolder slapen en hebben we er minder zicht op, wil daar dus wel goede raambeveiligers!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

11-07-2009 om 16:54

Hor?

Als je draai-/kiepramen hebt kun je een hor (laten) maken. Deze blijft aan de buitenkant van het raam zitten en het raam kan gewoon dicht.
Of je kunt van die grendels nemen met slotjes, van die grendels waarvan je het raam ook op een heel klein ventilatiestandje kan zetten.

Hor is niet veilig

Bij de praxis hebben ze stangen die je in het kozijn kunt plaatsen. Als kind dan al het hele raam open krijgt, dan kan het niet naar buiten vallen vanwege de stang.
Een hor is niet veilig. Daar valt kind zo doorheen.
Groet,
Miriam Lavell

Jolijt

Jolijt

11-07-2009 om 22:02

Kettinkje

Onze ramen hebben een kettinkje (oogje in kozijn, oogje in het raam, ketting ertussen) met een ringetje in het deel dat je los kunt halen. Door dat ringetje moet je met twee handen samenwerken en flink wat kracht zetten; kinderen krijgen dat nooit open. Raam kan misschien 5 cm open.

Rafelkap

Rafelkap

12-07-2009 om 07:46

Jolijt

Dat klinkt goed. Enig idee waar je dat kan kopen?

Jolijt

Jolijt

13-07-2009 om 10:10

Volgens mij

hebben wij ze van ikea maar dat is al jaren terug en op de site kan ik ze niet vinden. Het systeem ziet er ongeveer zo uit: http://www.jippie.nl/contents/nl/d19.html
Bij die wij hebben zit er in de 'hondenkettingsluiting' (weet echt niet hoe zo'n haak heet..) een ringetje. Dat ringetje moet je naar voren houden (terwijl de natuurlijke beweging achterover is en het ringetje dus achter in de haak valt) om de sluiting te kunnen openen. Ik denk dat bouwmarkten ze ook verkopen.
Ons huis is 3 verdiepingen hoog en deze beveiligers zijn echt zo kindproof dat ik rustig kon slapen. Het is zelfs zo dat onze pubers ze maar net aan open krijgen.

Moontje

Moontje

13-07-2009 om 10:33

Toevallig zaterdag gekocht

bij Ikea. Ze liggen bij de Family afdeling. Het kost heel veel kracht, ik krijg het niet voor elkaar vriendlief wel, om het systeem los te krijgen zodat je raam wel helemaal open kan.

Rafelkap

Rafelkap

13-07-2009 om 13:08

Aha

reuze bedankt!!

Jolijt

Jolijt

16-07-2009 om 09:46

Pandia

Je kunt de afstand zelf nog verkleinen door het ene deel hoog en het andere laag te zetten(bij het bevestingen).... dus dat moet prima kunnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.