Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

12-10-2010 om 16:10

Puzzelen maar waar laat je de puzzel?

Zoals ieder jaar in de winter begint het bij mij te kriebelen, ik wil zo graag puzzelen. En dan bedoel ik legpuzzels van 1000+. Maar waar laat ik dat kreng. Ik heb het al eens met zo’n oprolmat geprobeerd maar dat werkt niet, op tafel gaat ook niet want dan hebben we geen plaats om te eten daarbij voorzie ik al een peuterzoon die met een heleboel stukjes gaat verdwijnen. Onder de bank schuiven als je klaar bent lukt ook niet want die zijn open aan de onder kant en een heerlijke verstopplaats voor kinderen. Onder een kast gaat ook niet want is dicht aan de onderkant. Heeft iemand nog een leuke creatieve oplossing waar ik die puzzel kan laten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

12-10-2010 om 16:18

Mijn moeder

schoof m onder de (brede)radiator. Dat steekt een stukje uit, maar 'verbergt' hem ook een stuk. Het helpt alleen niet tegen met puzzelstukjes verdwijnende peuterzonen
je kan hem ook op de eettafel laten liggen op een plaat, en de plaat op de salontafel (mocht je die hebben ) leggen tijdens het eten.
Ik gebruik zo'n rolmat. Waarom werkt dat bij jou niet? (ik neem voor lief dat ik af en toe wat stukjes overnieuw moet doen, het meeste blijft wel op z.n plek liggen)

Of....

je legt het tafelkleed gewoon OVER de puzzel als het etenstijd is. Ik heb onder ons 'gewone' kleed altijd zo'n wit antislip kleed liggen. da's dik en zacht. Voel je echt geen puzzelstukjes meer hoor! We maken de puzzels wel op een stevige plaat karton zodat we hem wel gemakkelijk weg kunnen leggen als we willen, maar meestal gaat het kleed er gewoon overheen!

Ingrid (ook met een puzzelfanate familie in de winter...gezellig!)

ayla

ayla

12-10-2010 om 16:32

Ingridt

wat voor karton gebruik jij? ik heb nu een stuk hardboard in de garage staan

Vic

Vic

12-10-2010 om 16:38

Tafel of puzzelmat

Mijn vader legt altijd een stuk hardboard, even groot als de eettafel, over zijn puzzel en daarover een tafelkleed. Mijn dochter heeft voor haar puzzels een puzzelmat die je met klittenband dicht kunt maken. Die puzzels zijn wel iets minder groot (600), dus ik weet niet of je ook matten hebt voor 1000 stukjes.

Vic

Vic

12-10-2010 om 16:41

Hier wat opbergmappen

Ook voor grotere puzzels:
http://www.puzzelwereld.eu/legpuzzels.php?sel=3

Ayla...

kweenie. We hebben het al eeuwen. Het is geen hardboard volgens mij?? Het lijkt toch echt op karton met 1 hele gladde kant en een wat ruwevezelige onderkant. Hooguit halve cm dik. Of is dat wel hardboard?

je kunt het in elk geval gemakkelijk optillen zonder dat het 'doorzakt'

ingrid

bertje1

bertje1

12-10-2010 om 21:37

Misschien..

toch 2 grote stukken karton: 1 voor er onder, 1 voor er op (en dan op tafel laten liggen; kleed er over...
of toch zo'n oprolkleed; met zo'n rol er in, als je netjes rolt gaat het goed hoor!

Bovenkant fornhuis?

Wij hebben op het werk 2 van die ouderwetse bovenplaten van gasfornhuizen. Zo'n witte plaat weet je wel? Die op de ouderwetse gasfornhuizen zaten en waarmee je 'm dicht kon doen. 1tje komt van de rommelmarkt en die andere hebben we al eeuwen geloof ik. Daarop puzzelen mensen. Hij heeft een leuk opstaand randje dus er schuift niks vanaf. En als we de tafel nodig hebben zetten we 'm op de kast (erbovenop dus), schuif,schuif,schuif....en je ziet niks (past precies). Misschien heb jij zo'n brede kast? In ieder geval kan peuterzoon er dan niet bij. Enige nadeel is wel dat je een opstapje nodig hebt om 'm weer te pakken, maar bij onze kast staan de stoelen er vlak bij en op de stoel kunnen we 'm zo terug pakken.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.