Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

10-11-2009 om 11:51

Punten laarzen beschermen

Ik heb toch zulke mooie rode leren laarzen gescoord op ebay. Lang leven het lage Engelse pond, dat ze maar nooit aan de euro mogen gaan. Ha. Gisteren kwamen ze binnen en er is een ijdelheid in mezelf naar boven gekomen die ik nooit vermoed had; ik ben ze nu in aan het lopen in huis en loop de hele tijd bewonderend naar mezelf in de spiegel aan het kijken Weet iemand het ultieme middel om ze puntgaaf te houden? Behalve nergens tegen aan knotsen of langs schuren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

10-11-2009 om 12:11

Hahahaha cobi

Ik heb momenteel ook rode laarzen aan en ik voel mezelf er super bij

(Vorig weekend hadden we concerten en we hadden het over kledingkeuze. Geheel zwart, zoals altijd. Maar een paar frivole koorleden wilden een kleuraccent. Ik haat sjaaltjes, dus ik mailde: "Mag het kleuraccent ook in je nieuwe rode laarzen zitten?". Prompt mailden natuurlijk alle mannen eroverheen: "Ik zing áltijd beter als er rode laarzen in de buurt zijn", "Zolang ik zelf maar geen rode laarzen aanhoef" - etcetera. Dit geheel terzijde).

Anyways... Ik heb gehoord dat de schoendragende mensheid te verdelen is in zijschuivers, haktrappers en puntstoters. Ik behoor zelf tot alle drie de categorieën. Maar het schijnt eerlijk zo te zijn dat sommige mensen altijd hun punten beschadigd hebben (omdat ze hun tenen stoten), en anderen juist altijd de zijkanten (omdat ze hun voeten tegen elkaar bewegen), of de hakken (omdat ze heel idioot trappen op hun fiets).

Als advies kreeg ik: Vooral goed inwrijven met kleurloze was. En als het echt beschadigd is, met rode was. Dan repareert dat het kleurverschil ook weer.

Vooralsnog kom ik er nog met kleurloos. Er zitten nog geen kale plekken op mijn punten.

Veel succes,
Margje

wendelien

wendelien

10-11-2009 om 15:22

Ehhh

niet aanhouden tijdens het koken, stofzuigen, bedden opmaken en tijdens alle schoonmaakklussen eigenlijk. En na een dag dragen natuurlijk twee dagen rust gunnen voordat je ze weer aan mag. En zoals Margje meldt: goed smeren.
Iets soortgelijks heb ik dus met die onverstandige taupe nubucklaarzen mét punt en hoge hak. Goed impregneren met die speciale, dus dure, spray en nooit de deur uit zonder kennis te hebben genomen van de verwachtingen van Erwin c.s. helpen wel.
Ben heel benieuwd naar de jouwe!

Funest

Hier zijn de volgende acties funest voor mijn puntlaarzen: wasmachine in/uitruimen en luiers verschonen op de vloer. Ik zit dan namelijk op mijn knieën en steun dan met de punten van de laarzen op de vloer. Kale en geknakte neuzen tot gevolg...

Kan je die punt trouwens van binnenuit niet opvullen ofzo, zodat dat knakken en deuken wordt voorkomen?

wendelien

wendelien

10-11-2009 om 17:00

En heel cruciaal

zijn natuurlijk schoenspanners van de juiste maat!
Welkom in het rijk der ijdelen!

Ook online

Mijn heftigse online laarzen aankoop zijn deze:

http://www.duoboots.com/nl/products/boots/detail/calf_fitted_boots_contemporary/popoli/251/colour/1-zwart_leer/

Echt onwijze hakken! Ik krijg er ook altijd opmerkingen over. Niet iets om een hele dag op te lopen maar voor kantoor en feestje (indien ook zitplaatsen aanwezig!) vind ik ze supergaaf.

Guinevere

Guinevere

11-11-2009 om 20:46

Coole laarzen cobi

Dat zijn heeeel mooie laarzen, cobi! En.....toevallig heb ik de schoen (pump) versie van die laarzen. Echt rood zijn ze trouwens niet uitgevallen, bij mij is het meer fuchsia. Echt mooi, mensen spreken me op straat zelfs aan over die schoenen. Jammer alleen dat het leer zo hard is, heeft me máánden gekost om ze in te lopen (en inmiddels is mijn voet door reuma zo verziekt dat ik ze zelden kan dragen).

Guinevere

Guinevere

11-11-2009 om 20:57

Oh, en beschermen

Ik poets die schoenen alleen heel af en toe met gekleurde schoensmeer. Die kwaliteit is zo goed, wordt echt niet snel lelijk!

Rieke

Rieke

11-11-2009 om 21:18

Als echte laarzengek

zal ik mijn favoriete laarzen van dit moment laten zien; nog niet gekocht maar ik draai er al een maand omheen. Ben bang dat ze te besmettelijk zijn, oh erg zo'n opmerking, ik lijk m'n moeder wel. Maar ik wil ze wel eigenlijk. Hoe vinden jullie ze? http://www.ziengs.nl/damesschoenen/linea-zeta/kuitlaars/208648

Guinevere

Guinevere

11-11-2009 om 21:27

Rieke

Die zijn BIJNA net zo mooi als mijn nieuwe witte laarzen : http://www.omoda.nl/shop/details/ecru-manas-lange-laars-92262/12420
Ik vind ze trouwens best wel besmettelijk, en het combineert niet héél makkelijk, die kleur.

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2009 om 22:08

Dat jullie dat dúrven

On-line schoenen kopen! Hoe doe je het dan met passen? Ik koop wel online kleding, maar dat is aardig na te meten in centimeters of als het een merk is van ik "ken". Ik heb bijv. schoenen van Dr. Martens, kan ik er dan van uitgaan dat de maat/pasvorm van alles van Martens hetzelfde is? Dan durf ik het wel

Tirza

Guinevere

Guinevere

11-11-2009 om 22:15

Tirza, noodgedwongen

Aangezien ik in de schoenenzaak bijna nooit iets vind dat me aanstaat, koop ik mijn schoenen/laarzen nu vrijwel altijd op internet. En het gaat goed! Moet wel zeggen dat ik geen hele smalle/brede voeten heb, geen hele dikke kuiten en een échte maat 38. En bij veel sites staat zelfs de schachtlengte en schachtomvang beschreven als het om laarzen gaat. Ik was eerst ook huiverig voor het kopen van schoeisel op internet, maar ik ben nu "om".

Bastet

Bastet

12-11-2009 om 07:28

Lidwientje?

Allstars?vertel,vertel,waar??
Groetjes,Bastet

Schoenen op internet

Ik heb nu twee keer schoeisel (paar laarzen en paar kinder-teva's) gekocht op internet en twee keer zat ik er qua maat en pasvorm naast. En dan is het toch wel een hoop gedoe vergeleken met een schoenenwinkel waar je binnen een halve minuut weet of die geweldige laarzen ook wel echt passen en lekker lopen.

Maar aan de andere kant kun je je er ook geen buil aan vallen als je op internet koopt, want je hebt bij koop op afstand altijd 7 dagen herroepingsrecht waarin je het gekochte zonder opgaaf van reden weer retour kunt sturen.

Chris

wendelien

wendelien

12-11-2009 om 11:36

Dank!

Cobi en Lidwientje voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid! Ik vind ze allemaal spectaculair. Ik dacht alleen dat de jouwe feller rood zouden zijn, Cobi. Op mijn beeldscherm lijken ze namelijk ossenbloedrood. Grappig dat Doc Martens ook dit soort modellen op de markt brengt. Je zwartgrijze zouden vast niet misstaan op een polopaard, Lidwientje. Ik vind ze erg leuk. Grappig dat je je bovendien ook aan de hoge hak hebt gewaagd. Ik merk zelf dat dat lang niet altijd tot hoogtevrees of ander ongemak hoeft te leiden.

Helaas kan ik geen hapklaar plaatje op het www vinden van mijn Stiefel.
En Cobi, begrijp ik nou goed dat jullie tóch een kleurconsulente in de arm hebben genomen? Heeft dat nog nieuwe inzichten opgeleverd?

Wat betreft het bestellen via www: ik durf dat niet aan, want ik zwalk blijkbaar tussen maat 39 en 40 en heb bijgevolg al diverse inlegzooltjes moeten aanschaffen (daar bestaan heel comfortabele van, overigens).

Rieke

Rieke

12-11-2009 om 14:21

Guinevere

Hahah, ja inderdaad bijna.... Ik heb ze gekocht, een halfuurtje geleden. Eerst de kledingkast doorgegaan, maar er zijn genoeg combi's te maken zag ik al wel. En bovendien zijn het geen laarzen voor iedere dag. Ik ben er blij mee, en 20% korting, een leuk pre sinterklaas kadootje voor mezelf.

Margriet*

Margriet*

12-11-2009 om 14:26

Zo veel smaken

http://www.omoda.nl/shop/details/cognac-pakros-lange-laars-206302/12704
Dit zijn mijn succes laarzen zitten perfect. Nu nog een paar met lage hakken. Ik ga nog eens verder kijken nav laarzen Lidwientje.

Met de laarzen van Cobi zou ik het nadeel vinden dat de hak ook van leer is, als ik het plaatje me goed herinner, dat beschadigt snel op de fiets.

En witte laarzen zou ik niet snel kopen, super onpraktisch op modderige schoolpleinen, parken waar ik door moet en in weer en wind op de fiets.

Rieke

Rieke

12-11-2009 om 15:31

Jajaja

Ik weet het Margriet, ze zijn ook superonpraktisch zoals jij zegt maar zo mooi......snap dat dan En die van jou zijn ook leuk, vooral de blauwe.

Bastet

Bastet

12-11-2009 om 18:55

Wauw

Die zijn echt heel mooi!!Ik zag op de gothic en fantasybeurs dergelijke gympen van Nightmare before christmas,jammer dat ik even geen geld had..)
Bastet

tonny

tonny

12-11-2009 om 22:27

Wauw cobi

als er op een dag nog eens een meeting komt, herken ik je niet meer. Lenzen en déze laarzen, geweldig!!

tonny

Bastet

Bastet

13-11-2009 om 07:33

Lidwientje

De volgende beurs is 20 en 21 febr. in Rijswijk.ze waren 40 euro,geen echte allstars,wel mooi!Dus ik hoop ze dan alsnog te kunnen kopen.
Groetjes,bastet

Cobi

fantastisch! (en natuurlijk ook vanwege je hippe laarzen.)
Beetje ot. gisteravond heb ik mijn ogen uitgekeken naar een vrouw met witte WITTE laarzen. Maagdelijker dan een pasbesneeuwd weiland. Op mijn vraag hoe ze dat toch durfde en hoe ze ze zo mooi hield, fluisterde ze : Ze komen precies net uit de winkel, ik heb ze nét aan.
Ben benieuwd of zij ze mooi kan houden.

wendelien

wendelien

13-11-2009 om 16:58

Cobi en de kleuren

Silone haalt me de woorden uit de mond: fantastisch! En Noa Noa is inderdaad heel ingetogen. Is je dochter ook type zomer? En heb je al een jas gevonden? Ik vind het weer heel moeilijk: 't is allemaal zwart wat de klok slaat en ik doe niet aan zonnebank of gekleurde cremes om het bleekmakend effect van zwart te compenseren.
In de zomeruitverkoop heb ik overigens knetterend pauwblauwe schoenen van Arche gekocht (met zo'n bandje om de enkel): mén, daar heb je bekijks mee! Ik word er zelf ook heel vrolijk van, want ze zitten heel fijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.