Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fladderbeestje

fladderbeestje

25-03-2009 om 01:37

P+r/ov amsterdam concreet advies nodig!

Binnenkort moet ik voor mijn werk weer enkele uren in Amsterdam vertoeven. Nou heb ik dat al vaker gedaan, en dat ging met gemengde gevoelens. De file's vielen mee (geen spits), maar het OV faalde regelmatig op allerlei fronten, en 1 1/2 uur of meer reistijd (enkele reis) plus een flink stuk lopen over nog geen 35 kilometer vind ik even iets teveel van het goede (ik ben helaas niet goed gezond).

Ik heb wel goede ervaringen met de auto en de P+R in Zeeburg, toen ik bij IJburg moest zijn. Zette de auto neer na een redelijk relaxte rit, klom in de tram en nog geen tien minuten later was ik er. Parkeerplaats genoeg!

Maar andere P+R's rondom A'dam (Weesp, Almere) zijn drama's. Altijd vol, zelden plek... Ik heb inmiddels geleerd dat een dag rondrijden in de driehoek Friesland-Groningen-Drenthe (tot 400 km in totaal) minder stress en tijd vreet dan één enkele lokatie Amsterdam (nog geen 70 km totaal)!

Ik heb dan ook even dringend jullie hulp nodig. Ik moet volgende week naar Oud West, vlakbij het stadsdeelkantoor. Qua P+R vind ik de lokaties Lelylaan en Sloterdijk. Daar kan ik met de auto heen rijden, maar: a) is daar normaliter plek te vinden of is het net zoals in Weesp en Almere-Stad gokken; en b) welke bus of tram moet ik dan nemen voor de directe omgeving van het stadsdeelkantoor Oud West?

Is er eventueel in de directe omgeving van Kwakersplein/Bilderdijkkade een parkeerplaats te vinden? Betaald parkeren is niet direct een probleem (al wil ik wel de uurprijs ongeveer weten), maar ik moet echt zeker weten dát ik daar kan parkeren, vanwege mijn "gebrekjes".

Wie helpt me routeplannen...?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja maar...

Ja maar fladderbeestje, ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar is het niet handiger om vanuit jouw woonplaats naar asd. centraal te reizen, of naar een ander station in asd, of naar het busstation op de marnixstraat(voor jouw lokatie helemaal handig).
Je woont maar 35 kilometer van amsterdam zeg je, en je hebt 1,5 uur vertraging?? Vanaf de wat grotere plaatsen in een straal tot 50 kilometer rond asd kan je binnen 1 a 1,5 uur in oud west staan!!
Ank

Trouwens

er is ook een parkeergarage bij dat busstation ik meen op de marnixstraat, maar ik heb geen idee van de prijs, of de kans op een plek.
Vanuit heel amsterdam noord (bijv buikslotermeerplein) is jouw lokatie ook binnen een uur te bereiken, het is daar nog gratis parkeren ook, en plek zat,vanaf buikslotermeerplein met bus 33 of 36, of een van de streekbussen, naar het centraal station, daar overstappen op de tram. (weet even niet meer uit mijn hoofd welke tram je moet hebben, is een tijdje geleden voor mij)
Ank

Haha laatste keer..

http://www.oudwest.amsterdam.nl/algemene_onderdelen/overige/routebeschrijving?popup=true
Deze link geeft de route beschrijving naar het stadsdeel kantoor va het cs tram 13 of 17 dus,
va sloterdijk tram 12

Parkeergarage

De parkeergarage in de Marnixstraat (http://www.q-park.nl/tabid/657/qparkParkingLocatorvw1074/parkingDetail/ParkingID/608/Default.aspx) is misschien makkelijker. Vanuit daar stap je op tram 17 die brengt je vlakbij...(halte Ten Katestraat, leuke markt ook...) Volgens mij is deze parkeergarage op gewone doordeweekse dagen niet vol...maar op de site die ik hierboven doorgaf staat ook een telefoonnummer, misschien even bellen. Groet Suus (kom je na je afspraak een bakkie bij me doen, als je toch dichtbij bent...)

Ja maar

is het niet verstandiger en handiger om de gehele reis met ov/ns te doen?
ik reis al jaren met de trein vanuit almere naar amsterdam (weet niet waar of jij vandaan komt?) en oke, ben ook niet zo te spreken over de ns maar om nou amsterdam in te gaan met de auto.....?????

In ieder geval succes!
gula

liora

liora

25-03-2009 om 10:47

Geen probleem

Hoi,

Je vindt zeker een plekje in de buurt, aan de Bilderdijkkade bijvoorbeeld, of anders in de kleine straatjes in de buurt. Kosten: 3 euro per uur. De Europarking is ook vlakbij, maar weet niet hoe het zit met plek, lijkt me sterk dat die vol is overdag door de week.

Groeten,

Liora

Sloterdijk

Fladder, mijn ouders parkeren regelmatig bij Sloterdijk en ik heb nog nooit gehoord dat ze daar niet terecht konden.

Er is trouwens ook een p+R bij het Olympisch stadion meen ik.

Groeten,

Temet

liora

liora

25-03-2009 om 16:21

Ja maar

Het hoeft helemaal niet, je kunt daar in de buurt gewoon parkeren!

Het is een misvatting dat je in Amsterdam geen plek kunt vinden, en als de kosten niet uitmaken? Alleen in de binnenstad en de Pijp en in sommige andere buurten is het heel moeilijk, maar rond het Stadsdeelkantoor Oud-West niet.

Trouwens Fladder, op de hoek van de Bilderdijkstraat en de Kwakerstraat zit een Mateloos met hele mooie grote maten kleding. Dus wie weet sla je twee vliegen in een klap.

Liora

Liora

reina

reina

25-03-2009 om 18:23

Fladder

Volgens mij staan er nog steeds vreselijke files bij Muiden, vanwege de werkzaamheden aande brug. Ik zou daar even naar kijken. In dat geval is het misschien toch handiger ( sneller) met het OV

Vera*

Vera*

26-03-2009 om 09:20

Fladderbeestje ot

Ik wil je niet gehandicapter/beperkter maken dan je al bent maar zou je voor een invalidenparkeerkaart in aanmerking kunnen komen. Dit omdat je lopende reikwijdte niet veel is? (dan heb je nog meer kans op parkeerplekken)

Vera*

Vera*

26-03-2009 om 11:48

Fladderbeestje ot

Als je eventueel ervoor gekeurd moet worden, dan zórg je er toch voor om een slechte dag te hebben .

Fijn

Fijn dat het zo goed is gegaan... Volgende keer spreken we af en gaan we samen naar de Mateloos hoor!!! Ga jij in het hokkie, sleep ik kleding aan!!! En daarna koffie met taart bij Stientjes... Groet Suus

Stientjes (ot)

dat is nu de 2e keer dat ik die naam hoor, rasamsterdamse maar ik ken heel stientjes niet
Is dat n aanrader Suusmaria??

gula

Fladder en gula

Stientjes is vrij nieuw, het zit in de Bilderdijkstraat, waar vroeger de snoepwinkel zat. Een superleuk tentje voor koffie taart en broodjes (lunch). Fladder toch, in de PC kom ik niet hoor... Daar voel ik me niet echt thuis... Maar ik wil best met je afspreken (als ik zelf niet moet werken...) Gezellig!! Suus

liora

liora

27-03-2009 om 09:16

Ahhhh

Oh ja, het snoepwinkeltje, zo jammer dat dat er niet meer zit.

Stientje ken ik ook niet, ik ga dat binnenkort toch eens uit checken, dank voor de tip!

Die meneer van de snoep

Wat ik gehoord heb is dat de eigenaar van het snoepwinkeltje voor het eerst sinds tijden op vakantie ging en tijdens het duiken een hartaanval kreeg. Een heel naar verhaal. Maar daarom was het winkeltje "ineens" dicht... Gelukkig zit er nu iets leuks...

liora

liora

27-03-2009 om 10:29

Wat erg

Ach wat vreselijk zeg, dat wist ik niet. Was zo'n aardige man altijd.

Heel naar dit te horen.

Carmen

Carmen

27-03-2009 om 21:39

Gula

Tsja, dan moet je maar niet in Almere gaan wonen!

Groetjes,
Carmen.

Monique D*

Monique D*

29-03-2009 om 15:38

Voordelen van almere boven amsterdam

"Tsja, dan moet je maar niet in Almere gaan wonen! "
Voordelen van wonen in Almere is:
- volgens mij goedkopere woningen dan in Amsterdam;
- ruimere woningen (geen 3 hoog achter) èn betaalbare eensgezinswoningen (dus met voor- en achtertuin);
- alleen nieuwbouw;
- meer natuur;
- met de trein rijd je zo van Almere naar Amsterdam.
Met de auto ligt het anders, zeker in het centrum gebrek aan parkeergelegenheid en parkeren is daar duur. En veel file op de weg van Almere naar Amsterdam en omgekeerd.
Dat is de reden dat veel mensen als woongelegenheid Almere kiezen. Maar Almere is ook niet mijn keus, ik kies nog steeds voor het wonen in de hoofdstad!

Carmen

Carmen

29-03-2009 om 21:12

Monique en fladder

Ik was Gula alleen maar aan het plagen hoor. Ik ken haar en heb al in een paar draadjes hints gegeven over het feit dat we elkaar kennen. Maar ik geloof dat ze het nog niet door heeft

Carmen.

Carmen!!(ot)

Wij kennnen elkaar, en jij kent Gula... Ken ik Gula ook?? Wij kennen sowieso al via rare kanalen dezelfde mensen... Suus

Tinus_p

Tinus_p

30-03-2009 om 09:30

Zee ot

Ik zeg: Doe eens een weekendje uitwaaien aan zee

Carmen

Carmen

30-03-2009 om 22:53

Suus! (o.t.) en gula

Nee, niet dat ik weet. Maar in jouw geval weet ik dat inderdaad nooit zeker, hahaha! Gula ken ik van de muziekvereniging van vroeger.
Kijk aan, alleen nog maar o.t. reacties in deze draad. Ach dat geeft niet, Fladder's trip naar Amsterdam is toch al voorbij.

Groetjes!
Carmen

Kwartje is gevallen carmen

En ik dacht nog wel dat ik zo'n goeie nick had, niet dus LOL

Nu nog die andere hints vinden

gula

Carmen

Carmen

31-03-2009 om 20:26

Lol alweer o.t.

Tsja, als je zowel hier als op je hyve precies hetzelfde verhaal over je zoon vertelt valt het wel op! En vlak daarna kwam het draadje over het herkennen van medeforummers, dus daar heb ik het meteen vermeld, en later nog eens. Maar dat heb je niet gelezen! Zoek je nooit op je eigen naam, om te kijken of er reacties voor je zijn?
Overigens zag ik dat je "vroeger" je eigen naam en die van je zoon gebruikte. Dus ik had niet het idee dat je echt anoniem wilde blijven.

Groetjes en beterschap!
Carmen.

Nog 1 maal ot voor carmen

net ff zitten zoeken en gevonden hoor. Gewoon totaal overheen gelezen......
Maarre, valt je naam me niet eens op, hoe suf kan je zijn?
gula

Carmen

Carmen

31-03-2009 om 23:55

Nick

Nee, dat ligt niet aan jou. Ik schrijf vaak onder een nick. Maar in dit soort draadjes natuurlijk niet. Das logisch.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.