Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Muizemeis

Muizemeis

21-06-2011 om 15:49

Privenummers zien op mobieltje

Ik weet dat je je mobiele nummer kunt afschermen. Dus als iemand met een afgeschermd nummer mij belt zie ik privenummer in beeld staan. Maar als ik het nummer van diegene in mijn telefoon heb staan dan kan ik dat nummer nog steeds niet zien. Dat vind ik wel raar want als ik diegene vanuit mijn belllijst bel dan staat daar wel de naam. Is het mogelijk om de privenummers van degenen die in je adresboek staan wel in beeld te krijgen of blijft dat toch onzichtbaar
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje1972

kaatje1972

21-06-2011 om 17:09

Helaas

Helaas is dat niet mogelijk. Degene die belt zendt zijn nummer niet mee dus kan je telefoonboek die ook niet herkennen natuurlijk

Muizemeis

Muizemeis

21-06-2011 om 21:09

Nee

Je begrijpt het goed denk ik, maar soms kan ik bij mijn zusje bv(met privenummer) wel zien dat ze belt en soms niet. Terwijl zij met hetzelfde toestel belt.
Muizemeis

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2011 om 00:20

Is je zusje misschien een beetje verstrooid?

Het is mij meer dan eens overkomen dat ik de afscherming van mijn nummer vergeet terug te zetten en er pas de volgende dag achter kom.

Hanne.

Hanne.

22-06-2011 om 10:36

Hier ook

Bij mijn partner heb ik dat ook soms verschijnt heel netjes 'naam' in beeld soms alleen 'privenummer'. Komt inderdaad doordat hij het soms uitzet en vergeet terug te zetten..

Taps

Taps

23-06-2011 om 18:17

He?

Daar zou ik nou heel wantrouwig van worden. Wie zet nou soms die afscherming aan en dan weer uit?

Jaymza

Jaymza

23-06-2011 om 20:25

Auto

Ik scherm mijn nummer niet af, maar wanneer ik handsfree in mijn auto bel wordt mijn nummer dus wel afgeschermd. Geen idee hoe dat kan.

Jaymza

+ Brunette +

+ Brunette +

24-06-2011 om 01:59

Taps

Nou, ik heb weleens het nummer afgeschermd toen ik iemand probeerde te bereiken die me geld schuldig was, die nam wijselijk niet op als ik belde, dus toen probeerde ik het zo.

Hanne.

Hanne.

24-06-2011 om 08:38

Soms aan soms uit

Bij mijn partner is het een zakelijke telefoon en hij wil niet altijd dat als hij een (potentiele) klant belt deze meteen het directe nummer heeft. Sommige klanten staan er namelijk bekend om dat ze ook op de meest onmogelijke momenten voor kleine dingen bellen ('s nachts in het weekend etc). En zijn baas betaalt niet goed genoeg om 24/7 aan de telefoon te zitten.

Puck

Puck

24-06-2011 om 08:48

Maar waarom dan niet altijd afgeschermd

Wij hebben gewoon ons nummer altijd afgeschermd. Dan kun je het nooit vergeten. Waarom doen jullie dat dan niet?

ishtar

ishtar

24-06-2011 om 13:58

Puck,

mijn ouders hebben een tijdje last gehad van een anonieme 'zwijger'. En dus nemen die de telefoon niet op als ze het nummer niet kunnen zien

Hanne.

Hanne.

24-06-2011 om 14:23

Meestal wel

Omdat het meestal wel handig is als mensen kunnen zien dat je belt/ gebeld hebt en je dus evt terug kunnen bellen.

Er wordt ook niet continu gewisseld, maar zo af en toe (eens per kwartaal) gebeurt het eens een keer.

Puck

Puck

24-06-2011 om 15:58

Terugbellen

Waarom is het nu handig aan dat mensen zien dat ik bel voordat ze opnemen? Ze horen toch wie ik ben als ik mijn naam noem? Als ik zelf mensen terug moet bellen dan kunnen ze ook de voicemail inspreken dus die reden gaat voor mij niet op. En tja, moet ik mijn privacy opgeven omdat een ander misschien mijn telefoontje niet zal beantwoorden omdat ze last van een zwijgende beller hebben. Veel mensen die wij bellen weten dat wij een afgeschermd nummer hebben en nemen dus gewoon op als ze zien privé-nummer belt.

Merel

Merel

24-06-2011 om 17:55

Telefonische verkoop

Telefonische verkoop gaat meestal via zo'n onbekend nummer, dus vaak neem ik om die reden niet op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.